Mikael yang melihat Dazril sudah keluar. Dia dan Arrisa lekas-lekas naik ke bilik yang diduduki Ilham lalu menempatkan Ilham dibilik yang lain..untuk mengaburi mata dazril , bantal peluk yang panjang itu diselimutkan supaya kelihatan seperti seseorang sedang berselimut untuk berehat lalu pintu bilik tersebut ditutup semula supaya tidak disyaki oleh Dazril.
Ilham kemudian nya dipindahkan kedalam bilik Arrisa dan Mikael memasang kamera pada patung beruang tanpa pengetahuan Arrisa.
"You, you pergi turun bawah..you jumpa Dazril..you sembang-sembang lah dengan dia ..you lambat-lambatkanlah dia ..or you pandai-pandailah buat apa-apa asalkan dia lambat naik atas .." pesan Arrisa sambil menolak Mikael keluar dari biliknya. Tersenyum sinis Mikael .
Segalanya berjalan lancar sehinggalah Ilham mula sedar dan berasa dahaga.. kebetulan yang disisi nya adalah Arrisa.
"Sayang~ you dah bangun" kata Arrisa dengan nada risau.
"Yeah.. Dazril mana?" Soal ilham sambil memegang kepalanya .
"Dazril kat luar tengah uruskan tetamu..i lah yang jaga you kat dalam bilik i ni" kata Arrisa.
"Maaf saya nak keluar, tak manis kita berdua duduk dalam satu bilik tanpa ikatan" sempat juga Ilham berceramah.
"Kejap², okay I faham tapi sebelum you nak bangun keluar dari bilik .. ni minum dulu air masak ni supaya Segar sikit badan tu" ujar Arrisa sambil memberikan air yang telah dicampurkan dengan pil peransang dan dadah .
Ilham menyambut baik gelas tersebut lalu diminumnya sehingga habis.
Dazril yang sudah selesai dengan telefon nya, terus disergah oleh Mikael dan mengajak Dazril untuk berborak di tempat yang ramai orang..
Dazril yang tidak mahu kelihatan sombong hanya mengikut kan sahaja kehendak Mikael.
Setelah puas melayan Mikael, Dazril kembali kedalam bilik tersebut untuk membawa Ilham pulang , tetapi tiada bayangan Ilham terbaring pun diatasnya, yang ada hanya lah sebuah bantal peluk. Dazril terus keluar dari rumah tersebut lalu bertanya kepada semua tetamu.
"Ermm Bil , nampak X Ilham?" sekali lagi Dazril bertanya.
"Entah aku pun tak perasan dia, cuba kau tanya Usop..kot2 lah dia tahu" balas Nabil .
Dazril mula mencari kelibat Yusof pula..Yusof yang sedang fokus mengorat gadis-gadis mula berpaling ke arah Dazril apabila Dazril memanggilnya.
"yow, asal Daz? aku baru nak ngorat Trisya dengan Farah tadi, kau kacau line lah" bebel Yusof.
"ouh yeke..sorry do tapi ni urgent ni..kau nampak Arrisa dengan Ilham tak?" soal Dazril.
"tak weyh, asal? " soal Yusof semula.
"aku nak bawak Ilham balik, dia cakap kat aku dia tak berapa sihat tadi..tu yang aku cari dia ni" jelas Dazril.
"oooo kalau macamtu, aku tolong kau cari diorang lah" balas Yusof.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...