BIDADARI DARI NERAKA🥀141

223 6 0
                                    

Keesokan harinya abah dan angah dihantar pulang ke kampung, beberapa helai pakaian mereka yang tertinggal di rumah Dazril tidak sempat diambilnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Keesokan harinya abah dan angah dihantar pulang ke kampung, beberapa helai pakaian mereka yang tertinggal di rumah Dazril tidak sempat diambilnya. Abah dan angah pulang dengan sehelai sepinggang. Sayu saja Yusof melihat Abah menyeka air matanya sambil menaiki bas. Angah melambai lemah kepada Yusof yang turut dianggap sebagai abangnya.

" Allahuakhbar kesiannya abah, Dazril~ kenapa boleh jadi macam ni dazril~ kenapa tiba-tiba je jadi macamni " sayu hati Yusof melihat keadaan abah.

FLASHBACK

"Abah, nah duit untuk abah, Yusof nak bantu abah. Terima lah pemberian Yusof yang tak seberapa ni abah" kata Yusof sambil menyerahkan sampul Surat yang berisikan RM 500.

"Allahuakhbar nak, jangan membazir nak. Abah boleh usahakan duit sendiri. Abah taknak susahkan anak abah ni. Yusof tak perlu susah-susah nak tolong abah, kalau Dazril tau ni, dia takkan terima nak." Sayu saja abah menolak pemberian duit dari Yusof.

Dengan air mata yang akhirnya jatuh jua, Yusof terus memeluk abah.

"Yusof mintak ampun abah ~ Yusof tak mampu nak lindung abah~ Yusof kesiankan abah ~ hikss hikss abah dah macam papa Yusof. Yusof sakit bila tengok Dazril layan abah macamtu hiks hiks maafkan Yusof abah~ " air mata jantan Yusof jatuh berderai. Pelukannya dieratkan.

Abah mengusap lembut belakang badan nya.

"Anak~ abah yang salah, abah gagal didik Dhia~ abah memang layak diperlakukan macam ini nak~ cuma satu saja yang abah pinta pada kamu~ t-t..hiks hikss..tol-to..hiks hikss.. t-tolong jagakan Dhia~ hikss hikss..abah dah tak dapat nak jaga dia. T-tolong jaga anak abah macam kamu jaga nyawa kamu. Abah dah takda anak-anak lelaki lain dah . Abah cuma ada kamu dan Nabil saja sekarang untuk abah harapkan menjaga Dhia sementara abah kumpulkan duit kat kampung nanti. Bagitau dekat Nabil, dia perlu hiburkan Dhia bila Dhia dalam kesedihan.. cakap dekat Nabil, Dhia senang terhibur.. Yusof~ kamu tolong jaga Dhia, Dhia perlukan seorang abang untuk lindung dia. Abah tau, Dazril takkan semudah itu nak maafkan Dhia, abah serahkan kepercayaan abah pada kamu berdua ye anak~" balas abah.

Yusof menyeka air matanya. Lalu melepaskan pelukannya.

" Abah taknak tunggu Nabil datang dulu? " Soal Yusof.

" Abah bukan tak boleh tunggu dia, tapi bas abah dah sampai dah nak. Cukuplah abah sentiasa doakan dia dan perhatikan dia dari jauh. Itu dah cukup baik untuk abah. Ingat pesan abah, pesan pada Nabil untuk sentiasa ada dengan Dhia, disaat Dhia dalam kesedihan dan kamu ada disaat Dhia dalam ketakutan. Abah harap sangat Dhia dalam keadaan yang baik-baik saja disana. " Balas abah.

Yusof mengangguk kepalanya lalu mengucup dahi abah dan angah yang sudah dianggap sebagai keluarga nya .

END FLASHBACK

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now