Hari yang dinanti-nantikan oleh Arrisa telah tiba..Parti akhir sebelum menghadapi peperiksaan bakal berlansung ..semua pelajar2 yg dijemput oleh Arrisa hadir..
" Thank you to all my friends who attended to my parties before day of the exam. Tujuan i buat parti ini adalah untuk mengeratkan lagi hubungan persahabatan kita semua dari awal perkenalan sehinggalah kita masuk ke alam pekerjaan, and i taknak kita saling melupakan each other lepas habis belajar nanti kan, okeylah tanpa membuang masa dengan dengar i punya bebelan.. enjoy this party as much as you can..have fun okeyy !!" Jerit Arrisa sambil memandang Dazril sebagai tanda isyarat mendekati Ilham.
bunyi-bunyi musik yang begitu kuat mula menghiburkan lagi suasana..pakaian2 yg dipakai oleh mereka semua juga kelihatan mahal dan agak berjenama..mujurlah Dazril sudi memberikan Ilham bajunya sehari sebelum parti dijalankan.
sedang asyik melihat Yusof dan Nabil enjoy dgn menari..Ilham yg sedikit kekok itu hanya duduk di meja.
"sayang? why u tak menari sekali?" soal Arrisa sambil memegang bahu Ilham yang sedang duduk di meja.
Ilham yang tidak berapa selesa dgn cara Arrisa itu mula bersuara..
"Awak, memang yang perempuan pakai baju2 macamtu ke ? saya tak berapa selesa lah duduk kat sini lama2" kata Ilham sambil memandang ke arah Arrisa.
"Sayang, look dngar ni okey..generasi muda skrg mmg mcmni..diorang perlukan hiburan and ikut fashion semasa..u jgnlah mcmni, kalau tak selesa..u boleh tunggu kat dalam rumah je.." kata Arrisa .
Ilham yang sangat naif itu hanya mengikut sahaja kata2 Arrisa..melihat saja Ilham masuk ke dalam rumah, Dazril terus menuju ke arah Arrisa lalu bertanya..
" Arrisa, you nampak tak Ilham?" Tanya Dazril
" Hey dazril~ ofc I nampak ~~dia ada kat sini " bisik Arrisa dengan nada menggoda sambil menunjukkan keberadaan Ilham hatinya .
"Ouh Okey tapi I tengah serius ni..I nak jumpa dia kejap" balas Dazril acuh tak acuh dengan layanan gedik Arrisa tapi sempat diraih tangannya oleh Arrisa.
"hmm you ni, tak pandang i pun malamni..i sedih tauu sejak you lepaskan i kat mamat tuu..i rasa mcm nak hayun je penumbuk ni kat muka dia" kata Arrisa lalu melepaskan pegangannya dari tangan Dazril..
"Arrisa, kita dah bincangkan sebelum ni, if you nak i anggap you as my cousin, please don't do this.." kata Dazril dengan nada serius.
Arrisa hanya tergelak melihat reaksi Dazril yang masih mempertahankan Ilham.
"Ahahaha you ni funnylah Dazril..I gurau jelah..I saja nak taste you..and yeah ..you berjaya buktikan yang ur friendship is more than love" ujar Arrisa sambil ketawa melihat Dazril.
" Dia kat dalam rumah tu..pening katanya..so I suruh lah dia masuk dalam rumah berehat" kata Arrisa kepada Dazril .
Dazril perlahan-lahan meninggalkan Arrisa dan terus menuju ke rumah.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...