BIDADARI DARI NERAKA 🥀 45

158 15 0
                                    

Waalaikumsalam, Dhia bercakap" - Dhia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Waalaikumsalam, Dhia bercakap" - Dhia

"Dhia, ini alonglah.." -ilham.

"Along, ada apa call Dhia malam-malam ni?" -Dhia.

"Along sebenarnya nak bagitau yang minggu ni along balik" -ilham.

" Allahuakhbar sungguh lah ni long? Alhamdulillah.." -Dhia.

"Tapi....along bawak kawan empat orang " -Ilham.

"Kawan? ramainya sampai empat orang.." -Dhia.

"Hmm diorang memang teringin sangat nak tengok kampung..tu yang along bawakkan jugak diorang.. lagipun diorang dah offer along tumpang sekali" -Ilham

"Ooo..kalau macamtu takpelah long, along bawak je kawan along tu.. pasal tempat tidur, along jangan risau.. Dhia boleh tidur rumah julaikha..along dengan angah tidur bilik Dhia..yang kawan² along tu along letakkan je dalam bilik along" - Dhia .

" Ehh, kenapa pulak macamtu " -Ilham

"Along~ kawan kawan along tu mestilah lelaki..nanti tak manis lah pulak kalau Dhia sorang je perempuan kat rumah tu.." -Dhia.

"Ooo kalau Dhia dah cakap macamtu, along lega lah sikit...tapi ada satu lagi hal yang along tak lega.."- Ilham.

"Kenapa tu long? Cuba cakap bagi habis "- Dhia.

"Kawan along tu ada yang nak buat makan-makan sikit dekat rumah kita tu, sekali tu along ingat macam nak sekalikan DOA keesyukuran ..tapi kawan along sendiri yang nak support" -Ilham.

"Allahuakhbar mulia nya hati dia long..jadi along nak Dhia buat apa?" -Dhia.

"Along nak Dhia berurusan dengan orang kampung, dengan yang mana boleh tolong bagi sewa khemah ..dan yang boleh tolong masakkan ..lepastu dhia ajak jugaklah orang kampung kita"- Ilham.

"Ooo boleh sangat tu long..tapi kalau yang khemah tu, nak dalam berapa balai?" -Dhia.

"Dalam 2 jer "-Ilham.

"Baik, ni along gerak datang kampung hari apa? pukul berapa?" -Dhia.

"Insyallah lepas sembahyang jumaat along dah bergerak ke Sana.."-Ilham .

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now