BIDADARI DARI NERAKA 🥀 37

157 13 0
                                    

"Awakk janganlah cakap kuat-kuat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Awakk janganlah cakap kuat-kuat .. malulah saya..eee dia ni.." rengek aku sambil menundukkan sedikit kepala kepada pelanggan yang memandang ke arah kami sebagai tanda maaf kerana berbuat bising.

Tersenyum kemenangan Hazwan apabila aku tak perlu membayar makanan.

Sebaik masuk sahaja ke dalam kereta.. aku mengucapkan terima kasih kepada Hazwan.

"Terima kasih lah, sebab belanja saya makan..tapi lain kali awak jangan berani-berani nak buat macam tadi ..saya tak suka..faham cik Hazwan ~~ " bebel aku sambil membuat muka.

"Sama-sama..okeyy saya tak buat lagi dah macam tadi.. awak tu jangan sombong sangatt kalau orang dah nak belanja tu, terima je..faham cik Dhia Safirah Binti Halim yang cantik algi jelitawan ni~~" sindir Hazwan sambil menghidupkan enjin keretenya.

Aku hanya mampu menahan pipi dari terus merah dek kerana pujian menggunung Hazwan .

Kami akhirnya menuju ke pejabat pos dan farmasi untuk membeli ubat abah ..kemudian terus pulang ke rumah ..

.......................................................................................

Rumah agam keluarga Dazril yang besar dan mewah itu, mula dibuka pagarnya untuk Dazril memakir keretanya.

Dush - bunyi pintu kereta ditutup..

"Jom masuk..ni lah rumah aku.." pelawa Dazril sambil memaut leher ku berjalan ke dalam rumahnya.

" Puan, tuan muda Dazril dah balik !! " jerit Surti selaku Salah seorang dari pembantu rumah nya..

" Haa anak saya dah balik, ni awak tolong sambung uli tepung ni ya " arah Datin Faridah lalu membasuh tangannya sebelum menyapa anak bongsu kesayangan nya.

Ceklak - bunyi selak pintu dibuka ..

" Mama~~ " jerit Dazril dengan manjanya kepada mama .

" Ololo anak mama balik...sini mama cium sikit mmph mmph mmph..ouh ni ke kawan Dazril? ..maaf ye aunty memang macamni dengan Dazril..manja tak berlagu " sambut mama dengan penuh manja ..

" Assalamualaikum aunty ..haah saya kawan Dazril " kata Aku sambil menghulurkan tangan untuk bersalaman dengannya.

" Hmm elokk..ahh jemput jemput masuk ..apa duduk dekat depan pintu masuk ni.." kata mama sambil menarik tangan Dazril dan Ilham ke sofa..

"Sekejap ye sayang sayang sekalian, mama nak buatkan air untuk korang berdua.." kata mama lalu mencuit dagu Dazril sebelum pergi meninggalkan kami..

Dazril yang  dikenali dengan kegarangannya di kampus rupa-rupanya anak mama..habis merah padam pipi Dazril menahan malu diperlakukan seperti kanak kanak.

Ilham hanya mampu mengetap bibirnya rapat..Dazril mula memandang tajam ke arah Ilham.

"Kau sebenarnya nak gelakkan aku kan?" Dazril mula geram melihat reaksi Ilham yang seakan2 ingin mentertawa kan nya.

"E-eh t-tak² , aku mengantuk laa..takkan aku nak gelakkan kau Kan hehehe" bohong Ilham sambil menahan gelak.

" Eyy kau tipuuu, kau nak gelakkan aku kan sebenarnya...kau nak kena ni sini kauu !! " Dazril yang tadinya duduk di sofa..kini telah berdiri lalu menerpa tubuh Ilham ..

" Hah ambik kau hmmp ambik ni hmpp ambik haa geram aku ..nak gelakkan aku sangatt kann tadi, rasa kan ni rasa kann puas hati akuu " kata Dazril yang menindih Ilham lalu ditumbuk manja ke tubuh badan Ilham yang hanya berisikan tulang .

"ADUHH sakit Daz sakitt jangan weyh jangannn ADUHH..k-kita argh kat rumah kau nii aduii " jerit Ilham yang sudah tidak tahan dibuli Dazril sedemikian.

"Ehem ehem .." bunyi deraman seseorang mula memecahkan Susana yang riuh tadi..

Terkejut Dazril dan Ilham apabila yang menegur mereka tadi adalah Dato Zamarul.

Dengan sepantas kilat Dazril kembali duduk dan membetulkan bajunya ..begitu juga Ilham yang sudah tidak lagi kelihatan seperti manusia .

" Ehh papa, lama ke papa berdiri kat situ " tanya Dazril dengan polosnya.

" Assalamualaikum Dato" sapa Ilham lalu menghulurkan tangannya .

" waalaikumsalam..Cukup lama jugak lah papa berdiri macam tunggul kat sini untuk tengok 2 orang lelaki yang sudah dewasa bergaduh macam budak - budak atas sofa papa" balas papa sambil menyambut salam dari ilham lalu duduk di sofa nya.

" Hehehe sorry pa " Dazril
" Sorry Dato" Ilham

" Siapa Dato? , Kalau kamu kawan dengan anak saya..secara automatic nya kamu kena panggil saya uncle atau papa jugak.." tegur Dato Zamarul dengan nada yang serius.

Ilham hanya mampu mengangguk faham lalu memberikan senyuman kelat .

" Ni kenapa semua senyap ni? Papa menakutkan kamu berdua ke?" Soal papa.

Tapi tiada sambutan dari Dazril dan Ilham ..

" Ahahaha amacam garang tak uncle berlakon ? Haa Dazril ? Garang tak papa ? menjadi tak ?" Kata Dato sambil ketawa terbahak2 setelah berjaya mengusik anaknya dan ilham.

" Pa tak lawak tau tak buat macam tu..cuak Dazril tadi " marah Dazril.

"Ooo tau cuak..sebab apa kamu cuak? Sebab kamu dah tak balik rumah ni..jadi kamu takut kalau papa ni marah kan kamu ..betul tak " kata Dato sambil memandang ke arah Ilham.

Datin Faridah datang sambil membawa minuman untuk Ilham dan Dazril..

" Fine, I'm sorry..sekarang Dazril dah ada kat rumah kan..so apa yang papa dgn mama kata urgent tu? " Soal Dazril.

"Aik macam tu je? kot ye pun kenalkan lah kawan kamu ni, papa dengan mama tak pernah nampak pun dia sebelum ni .." kata mama sambil melabuhkan punggungnya di sebelah suaminya .

Dazril hanya memberikan isyarat mata kepada Ilham untuk memperkenalkan dirinya sendiri .

" Uncle aunty, saya ilham Fattah..kawan satu kos dengan Dazril " jelas aku.

" Asal mana? Mak ayah kamu kerja apa?" Soal Datin Faridah.

" Saya berasal dari kampung Telok Sareh, Batu Gajah , Perak. Mak saya dan meninggal akibat barah payudara..abah pulak kerja penoreh getah dan beberapa pekerjaan sendirian yang lain" jelas aku dengan nada gementar.

"Innalillahiwainnalillahirojiun..ooo adik beradik berapa orang? " Soal Dato.

" Bertiga je uncle, saya yang sulong..yang kedua lelaki berumur 23 dan yang bongsu perempuan pulak 22.." jelas aku.

"Yang kedua dengan ketiga tu belajar kat mana?" Soal Datin Faridah.

" Yang kedua tu dia tak sambung belajar pun sebab istimewa kan..yang bongsu tu ye..dia tengah tunggu tawaran belajar.." jelas Ilham .

" jelas Ilham

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now