Selesai saja dari membersihkan diri, Dazril dan Dhia mula mengemas bilik pengantin nya, barang-barang seperti coklat-coklat dimasukkan kedalam peti ais mini Dazril.
" Abang~" panggil Dhia lagi.
"Hmm " balas Dazril yang sedang mengangkat kotak-kotak bungkusan hasil dari hadiah yang dibuka malam semalam.
" Macam mana kita nak tau kalau seseorang tu dah angau bercinta eh? " Soal Dhia .
" Bila kita asyik terbayang dia depan mata and selalu cari pasal dengan orang tu, tapi tu pada pendapat abang lah" jawab Dazril.
" Ooo" jawab Dhia dengan ringkas.
Dazril menghentikan perbuatannya mula menghampiri Dhia yang sedang bersila memasukkan coklat-coklat kedalam peti ais mini Dazril.
Dia bersila disamping isterinya.
"Kenapa abang? Abang nak coklat ke?" Soal Dhia yang memandang Dazril.
Tubuh kecil Dhia yang menghadap ke peti ais itu ditarik perlahan menghadapnya.
" Macam abang, Cara abang cintakan seseorang tu, abang akan kacau orang tu sampai orang tu angau kat abang, macam yang abang tengah buat kat sayang sekarang ni" kata Dazril lalu melagakan hidungnya dengan hidung Dhia.
Dhia yang sudah blushing dilayan sebegitu hanya mengelamun khayal.
Jari telunjuk Dazril menyucuk perlahan pipi gebu mulus Dhia untuk menyedarkan dia dari lamunan .
"Eh, emm, apa ke.. emm Dhia nak buat apa eh tadi, emm aduh lupa pulak Dhia." Dhia mula menepuk-nepuk dahinya.
Tangan Dazril pantas menahan kedua-dua tangannya dari terus memukul dahi.
Sekali lagi Dhia terpana. Wajah Dazril yang sangat dekat dengannya ditenung.
" Abang ikhlas cintakan Dhia, mungkin cara abang luah kan rasa cinta abang ni tak sama macam yang dalam drama. Abang kan peguam, jadi seluruh hidup abang selama ni hanya fokus dekat anak guaman abang je. Sebabtu abang taknak sayang rasa abang pinggirkan sayang. Sekarang abang tengah cuti, nanti kalau abang dah masuk kerja balik, sayang mesti rasa sunyi kan..abang dah fikir masak-masak and abang izinkan sayang untuk bekerja. Supaya kita berdua masing-masing rasa adil. Sayang takkan sunyi kat rumah, abang pun takkan rasa serba salah tinggalkan sayang kat rumah. " Kata Dazril dengan nada yang tenang .
"Abang~ Dhia tak hairan pun kalau dhia ni tak bekerja ke apa. Dhia faham kerja sebagai peguam ni memang susah kadang tu sampai tak cukup masa, abang jangan risau. Dhia tetap ada untuk abang walaupun abang sibuk dengan urusan kerja abang tu. Jadi abang jangan risau ye, Dhia faham" balas Dhia.
Dazril tersenyum .
" Manis je dhia ni tau tak, rasa tenang je bila bercakap dengan sayang . Minggu depan abang ada 2 lagi suprise untuk sayang sebagai hadiah sebab faham abang" kata Dazril sambil meletakkan dagunya ketangan Dhia.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...