Keesokan harinya, Dhia yang menutupi separa tubuhnya dengan selimut ditegur oleh Dazril.
Memandangkan pada hari itu, Dazril mengambil cuti, maka dia sengaja membiarkan Dhia sedar lewat sementara dirinya pula mandi membersihkan diri.
Setelah selesai membersihkan dirinya, dia terus menyapa Dhia .
" Tak payah lah nak bersedih-sedih kat situ, bukannya aku ni Mikael, aku suami kau. Aku layak jalankan tugas aku semalam. Benda halal enjoy jelah" kata Dazril sambil mencari pakaiannya di almari.
" Hikss hikss.. a-awak r-rogol saya" kata Dhia dengan teresak-esak.
" Haih, rogol ? lawak apa kau buat ni bodoh ? Suami rogol isteri? hahahaha sumpah lawak Dhia ~ ooo kiranya kalau Mikael yang ratah kau, kiranya hubungan sempurna lah? hubungan suka sama suka? hubungan halal eh macamtu ? tak Mikael mesti Hazwan kan?" kata Dazril sambil memandang sinis ke arah Dhia.
Dhia yang tidak mahu berbalah itu terus bangun dari katil Dazril dan menuju ke pintu biliknya tetapi dihalang oleh Dazril. Dazril menghalang tombol pintu supaya Dhia tidak boleh memulasnya.
" T-tepi, S-saya nak k-keluar" kata Dhia tanpa memandang Dazril.
Dazril masih mengabaikan kata-kata Dhia .
"Pandang aku Dhia, rayu aku Dhia~, tatap aku~ "
"T-tolong lah hikss hikss. S-saya nak b-bersihkan d-dri s-saya, S-saya m-merayu hikss hikss t-tolong" rayu Dhia sambil memegang ketat lilitan selimut pada tubuhnya dengan tangan yang menggeletar teramat-amat.
Dazril perlahan-lahan berundur ke tepi sebaik saja melihat Dhia benar-benar ketakutan teramat.
KTING !! Bunyi kunci terbuka.
Dhia yang menangis itu berjalan keluar dengan kakinya yang rengkut. Dazril mula melihat telapak tangannya yang tidak bergetar laju seperti Dhia.
" Dhia takut sangat dengan aku ke? Tak pernah aku nampak dia sampai macamtu sekali~ " Soal Dazril pada diri sendirinya.
Tanpa melengahkan masa Dazril mengabaikan saja perasaan kurang enaknya itu lalu menggapai kunci kereta dan kelaur dari rumah itu meninggalkan Dhia.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...