Tuk tuk tuk- pintu pejabat nya diketuk.
" Daz, kes yang ni ka---, hey Arrisa~ you buat apa kat sini?" Soal Yusof dengan nada teruja kerana sudah lama tidak berjumpa.
Arrisa yang terkejut disapa sedemikian itu mula tersenyum palsu dihadapan Yusof.
" Wah, makin cantik you eh sekarang. Boleh I duduk sebelah ni" belum sempat Arrisa berkata apa, Yusof sudah duduk ditepinya terlebih dahulu.
"Eee mamat sangkak ni kan, menyemak je lah. Dari zaman U sampai sekarang asyik potong je !"
Arrisa mula mengutuk dalam hati.
"Tulah kau Usop, taknak try tackle. Kan dah melepas. Tup tup dah jadi bini orang dah dia ni" terang Dazril kepada Yusof.
"Lah serius la you dah kawin ? Alaa melepas i" kata Yusof.
Arrisa hanya tersenyum palsu .
"Eh btw you buat apa kat sini? ada apa-apa yang you nak buat tuntutan mahkamah ke?" Soal Yusof dengan selambanya.
"Err, yeah memang ada pun" jawab Arrisa acuh tak acuh kepada pertanyaan Yusof.
" Ooo eh kalau you ada urusan penceraian ke apa, tu bahagia i dengan Nabil. Kalau berkaitan dengan sivil baru Dazril boleh handle. So you nak buat tuntutan berkaitan apa?" Soal Yusof sambil memandang Arrisa dengan jarak yang dekat.
"eee mamat ni kang, Ada jugak yang makan penampar aku japgi. Sibuk jelah eyyy, aku nak jawab apa ni aduu" bebel Arrisa.
Telefon milik Arrisa mula berbunyi .
" Ermm guys, I think i kena jawab dulu lah panggilan ni, you guys wait eh" kata Arrisa sambil menunjukkan panggilan dari suaminya.
Yusof dan Dazril saling berpandangan lalu mengangguk.
"Hello? Ehh you nak apa ni call call i ?" Soal Arrisa dengan nada yang sedikit melenting.
"sayang~ chill lah, asyik nak marah je. I call you sebab i rindu sangat-sangat dengan you" balas Mikael .
" Eh, pergi mampuslah dengan rindu BODOH you tu, i dah taknak teruskan relay kita ni, I dah muak dengan perangai you !" Kata Arrisa.
" Auch, you broke my heart, honey. Sampai hati you cakap bodoh kat i~, you tak sayang kat I dah ke?"soal Mikael lagi.
Dhia yang sudah tiba di tempat kerja Dazril, mula mencari tempat parking keretanya.
"Hey Mikael ! You dengar sini ye. From now on, you bukan lagi suami i and i nak tuntut fasakh titik !." Dengan nada penuh geram Arrisa terus mematikan panggilan tersebut .
" Weyh Daz, aku pinjam toilet kau ni kejap boleh?" Rayu Yusof kepada Dazril.
" Ish kau ni lah, haa yelah gunalah, jangan lupa flush" balas Dazril.
Yusof tanpa membuang masa terus menuju ke tandas kecik Dazril .
Dazril kembali mengemas fail-failnya.
Arrisa yang baru saja berjalan menuju ke pejabat Dazril semula, terus terlihat Dhia yang sedang menuju ke pejabat Dazril pada masa yang sama.
Fikiran jahat Arrisa terus membuat kan dia berjalan pantas menuju ke bilik Dazril .
Sebaik saja tiba di pejabat Dazril, dia melihat bayangan Yusof sudah tiada walhalnya dia berada di dalam tandas.
Dhia juga semakin hampir. Arrisa yang menolak pintu pejabat itu terus menunggu bayangan Dhia benar-benar sudah sampai.
Dazril yang masih tidak sedar dengan Arrisa yang berada di baliknya, hanya mengemas barang-barang nya .
Yusof yang keluar dari tandas juga sempat melihat keadaan Arrisa yang tiba-tiba aneh kerana terjenguk-jenguk tingkap luar pejabat nya.
Dan ------
" Dazril argh !" Arrisa memanggil nama Dazril lalu dengan sengajanya heels yang dipakainya dipelecokkan.
Dazril yang berpaling memandang Arrisa itu terus menyambut nya dan menyebabkan mereka berdua kelihatan seperti berpelukan dari luar .
Dhia yang betul-betul sudah tiba di hadapan pintu pejabat nya terus menjatuhkan beg tangan nya .
Dia tersentak dengan tindakan Dazril memeluknya .
"A-a.bang?" Panggil Dhia dengan nada kecewanya .
Dhia yang tidak perasan dengan kewujudan Yusof di balik pintu tandas itu terus menganggap bahawa dazril sedang berduaan dengan Arrisa .
Terkejut Dazril apabila isteri kesayangan nya tersentak sedemikian.
Dhia tanpa berkata apa terus mengangkat semula beg tangannya yang jatuh ke lantai, menuju ke kereta nya.
Dazril yang sudah cuak seribu kata itu terus berlari mendapatkan Dhia.
" Sayang !! Dhia !! Tunggu dulu !!" Jerit Dazril dari belakang namun diabaikan oleh Dhia .
Arrisa yang sudah tidak nampak kelibat Dazril, terus menyilangkan tangannya.
" Dhia~dhia~dhia, kau memang bodoh. Senang sangat kena tipu kan. Sama macam abang kau yang dah mampus tu." Kata Arrisa tanpa menyedari Yusof sudah mendengar segalanya.
Berkerut dahi Yusof apabila Arrisa mengkaitkan nama arwah Ilham dengan Dhia .
Tangannya laju mengeluarkan telefonnya dan dibukanya aplikasi recorder .
" Takkanlah aku berlakon jatuh sikit je, kau nak meroyan macamtu sekali?, Ahahaha dasar perempuan bodoh! Dazril pun satu, yang kejar sangat perempuan tu buat apa !. Ergh what ever ~ asalkan aku dah pecah belahkan apa yang patut and dendam aku dekat kau akan terbalas, Dazril." Kata Arrisa dengan kuatnya.
" Allahuakhbar, jahat betul kau Arrisa, jadi selama ni kau memang nak hancurkan rumah tangga Dazril lah. Aku takkan biarkan kau hancurkan kebahagian sahabat aku"
bisik Yusof lalu mematikan recordernya sebaik saja Arrisa keluar dari pejabat Dazril.
.................................................................................
Dhia yang sudah masuk ke dalam keretanya bersama tangisan, mula mengundurkan kereta ke belakang.
"Sayang !!! Bukak dulu pintu ni !!! Sayang abang boleh jelaskan !!! Sayang please !!" Jerit Dazril sambil mengetuk-ngetuk cermin tingkap kereta isterinya.
Dhia yang sudah tidak mahu mendengar apa-apa lagi hanya mengabaikan saja jeritan suaminya.
Beberapa staff yang berada di ruangan parking hanya melihat Dazril mengejar dan mengetuk cermin kereta isterinya.
Tanpa membuang masa, Dazril terus masuk ke dalam keretanya dan mengejar Dhia dari belakang.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...