BIDADARI DARI NERAKA 🥀 76

156 13 0
                                    

Hazwan hanya melihat Dhia yang pergi tanpa sempat mendengarkan apa yang ingin dikatakan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hazwan hanya melihat Dhia yang pergi tanpa sempat mendengarkan apa yang ingin dikatakan.

"Saya nak melamar awak Dhia~saya nak jadikan awak isteri saya yang sah. Saya taknak kehilangan awak" bisik hati Hazwan sebaik saja Dhia semakin hilang dari pandangan nya.

.................................................................................

Abah pula seperti biasa menjalankan kerjanya.. kadang di dusun, kadang di bendang ..itulah abah..degil !..makin dilarang makin dilakukannya..Orang kampung juga sering bertekak dengan abah apabila abah menjawab mereka untuk tidak memaksanya berehat..

Angah pula, akan dihantar oleh abah ke rumah isteri Pak Kassim untuk dijaga sementara dia dan Dhia bekerja. Kadang² Julaikha akan datang melawat Ikram..gadis berusia 19 itu memang rajin berjumpa dengan Ikram setiap kali dia berjaya melarikan diri dari kedai runcitnya .

Itulah perubahan keluarga Dhia, semenjak arwah Ilham meninggal..semuanya menjadi berbeza dalam sekelip mata..

Dazril lah orang yang banyak menyumbang kepada kami sekeluarga bahkan orang kampung juga ditolongnya ..

Anak angkat kesayangan abah..

.................................................................................

Keesokan harinya, awal-awal lagi keluarga Dazril sudah bersiap-siap untuk pergi ke kampung.

Kereta kedua Ford Rapter Dazril mula dihidupkan enjinnya..barang-barang didalam bonet kereta mereka juga seperti mahu menetap disana terus.

"Dazril, kita nak balik Kampung ni, kamu dah bagitau diorang ke belum?" Soal papa.

"Belom pa, Dazril ingat nak buat suprise je..ala-ala merisik gitew .." jawab Dazril.

" Ish kamu ni !!, Dibuatnya dia tak bersedia ke apa ke nanti... keluarga dia jugak yang susah.. Papa dengan Mama ni dahlah first time nak jumpa dia..mestilah dia kekok kalau kita main terjah je datang rumah dia.." bebel papa.

"Ala, takpe pa.. Dazril kenal abah tu..dia kalau dapat rasakan aura yang Dazril ni nak balik, auto dia tak pergi mana-mana hari tu..memang kalau boleh, dengan tanah-tanah rumah tu sekali abah nak kemas" sekali lagi Dazril menjawab .

Sejak jadi anak angkat abah ni, benda-benda remeh pun nak diceritanya..mujur abah rajin melayan ..bukan macam papa, asyik membebel saja.

"Banyaklah kamu, baik! Kalau kamu taknak bagitau dia..nanti kalau rumah dia tak kemas masa papa dengan mama nak masuk ..kamu lah orang pertama yang papa nak tengok kemaskan ! Faham ?" Kata papa dengan nada mengugut.

Dazril hanya mengangguk menandakan dia bersetuju.. kerana dia tahu..belom sempat dirinya kemas rumah, abah akan halang..

Tanpa membuang masa, mereka pun meneruskan perjalanan sehinggalah mereka tiba di perkampungan.

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now