Sementara itu, di bilik Dhia....
Aku melihat tangan yang sudah disapukan krim ke atasnya..
"Marah-marah pun still lagi sapukan ubat kat aku" Omel aku sendiri..
"Oooo mengutuk along~~"Ilham menolak pintu bilikku tetapi tidak ditutup rapat semula.
Ditangannya membawa dua jenis telefon.. iaitu Iphone 11 dan Sony Xperia Z..
"Uyoo ada 2 fon..fon siapa tu long? " tanya aku kepada along mengenai iphone 11 nya.
"Dua-dua ni telefon along..tapi yang ini along nak bagi dekat Dhia" kata Ilham lalu memberikan iphone 11 kepada Dhia.
"Ya allah along, mahal ni..mana along dapat duit?" soal aku dengan nada cemas.
"Tak pakai duit along pun..ini duit Dazril ..lelaki yang tertolak Dhia tadi tu.." jelas Ilham.
"Ouh itulah Dazril? ..yang nak sponsorkan kenduri esok tu?" soal aku dengan nada terkejut.
"Ya allah..baiknya dia..phone ni dia belikan untuk along kan?..jadi along pakailah yang dia punya..Dhia, ambik yang lama ni" kata aku lalu memulangkan iphone kepadanya dan mengambil phone Sony Xperia Z nya.
Dazril yang sudah mahu masuk ke dalam bilik Ilham terdengar dengan perbualan kami.
"Dia belikan iphone ni untuk along, bukan untuk Dhia~~jadi along kena pakai phone pemberian dia..takpe, phone along yang lama ni biar Dhia pakai..senang Dhia nak call along, mesej along, tengok gambar-gambar along dalam phone ni" kata aku sambil menunjukkan telefon lamanya itu.
Ilham terus memelukku..
"Terima kasih Dhia..Along sayang sangat adik-adik along..along sayang diorang jugak..lebih-lebih lagi Dazril..dia dekat sana baik sangat..dari awal along masuk sana sampailah along nak habis belajar ni..dia, Nabil dengan Yusof dan 2 orang lagi kawan along kat sana Azam dengan Fakrul selalu tolong along...Along ingat nanti lepas along dah graduate, dah dapat kerja ..along nak belikan dia rumah kampung sebiji..nanti kalau dia dah bosan dengan enviroment rumah batu..dia boleh duduk dekat rumah kayu pulak .." kata Ilham sambil tertawa tanpa disedari, Dazril yang mendengar segala pembohongan Ilham mula merasa sedikit sebak.
"Baik betul kawaan-kawan along kat sana..ouh ye along..Dhia ada benda nak bagitau along..Dhia dah buat keputusan untuk kerja kat KL nanti..Dhia ada mohon satu company ni..nama company tu ermmEMPAYAR ZAM'S HOLDING..
"Ouh boleh ke Dhia lepas kat situ? bukan ke situ kalau ada ijazah , diploma je ke yang lepas?" Tanya Ilham.
"Boleh jela along, sebab masa Dhia tengok lama SPA8 dekat telefon Julaikha..memang company tu tengah mencari pembantu tadbir..gaji dia gaji basic rm1200 untuk yang standard-1500 untuk yang standard diploma & STPM." Jelas aku.
Dazril yang mendengar kesungguhan Dhia ingin bekerja, serba serbi mencuit hatinya untuk mengenali lebih lagi DHIA SAFIRAH ini..lalu dia terus masuk ke dalam bilik Ilham.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...