Waktu semakin pantas berlalu..
Malam itu, kami berdua tidak tidur..sebaliknya kami berborak untuk mendapatkan lebih keserasian..Dazril yang dulunya agak garang, kini dia seorang yang bijak mengawal perasaanya..tempoh 4 tahun yang lama itu berjaya mengubah Dazril..kalau dulu fikirannya seiring dengan usianya..kini usianya yang 30 ini menjadikan Dazril lebih matang.
Aku yang sudah terlalu asyik berborak dengannya terlupa untuk mengganti baju..kami berdua masih berpakaian pengantin..
"Jadi mulai malamni, abang kena bahasakan awak sweetie pie lah kan?" kata Dazril dengan nada mengusik.
"Eee taknaklah sweetie pie tu..Dhia bukannya makanan..gigit kang" jawab aku.
"Okay-okay abang gurau je ..kalau macamtu abang panggil dhia~~hmm~~~panggil....'
"eeee cepatlah..abang ni main-mainlah .." potong aku sambil mencuit perutnya.
"okay ini abang serius...abang nk panggil Dhia...sayang?" tanya Dazril.
Aku yang tadinya gelak..terus terdiam..
"Aik?..diam pulakk..panggil honey karang takut abang kena tidur luar..panggil sweetie pie nanti kalau abang tiba tiba lapar..abang mestilah nak ngap isteri abang ni" Usik Dazril membuatkan aku rasa ingin mencekiknya.
"Eeee yelah, sayang pun sayanglah..asalkan bukan honey la, sweetie pie laa..tak suka..geli tau tak" Jawab aku..
Layanan Dazril malam itu sangat menggembirakan aku sehingga yang diluar bilik pun ada yang pasang telinga..
"Amboi anak kita tu bang, bukan kemain abang sayang konon" bisik mama kepada papa yang curi-curi mendengar perbualan kami.
" Kikiki macam awaklah dulu.. mula-mula malu nak panggil saya abang ..tengok-tengok melekat sampai sekarang.."balas Papa.
"Eee awak ni, dahla jom kita beradu kasih pulak, cemburu saya dengan anak menantu kita tu.." kata Mama sambil mencuit dada Papa.
"Jom, saya pun dah lama nak dukung anak bongsu baru" usik Papa..
Mama yang malu malu kucing itu terus berlari-lari anak meninggalkan papa.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...