"Ke kau nak masuk tandas ?" Tanya Ilham kepada Dazril.
"Err aa-aku nak ambik air kosong , adik kau Ikram minta tadi " jawab Dazril dengan nada perlahan.
Sempat juga mata nya melirih memandang aku yang masih mengelap hingusan..
Ilham terus mengambil botol mineral didalam peti ais lalu diserahkan kepada Dazril.
"Ermm a-aku kedepan dulu eh" kata Dazril dengan nada kekok lalu terus kembali ke ruang tamu untuk memberikan angah air mineral.
....................................................................................
Aku yang sudah sedikit tenang kembali ke ruang tamu dengan senyuman..
Aku dapat melihat dari ekor mataku bahawa Ilham yang duduk di sofa sedang memandang ke arah aku.
Dazril juga tidak lari dari curi-curi memandangku.
Malam itu aku tidak dapat melelapkan kan mata..aku buka pintu bilikku lalu aku keluar dari rumah untuk merehatkan fikiran di gazebo..memang benar anak dara tidak elok duduk diluar rumah ditengah-tengah malam..
Bulan yang sudah meninggalkan bentuk sabit itu ku tatap lama..entah kenapa perasaan berat melepaskan along balik sangat kuat..ianya datang secara tiba-tiba lalu menusuk ke dalam hati.
Nyamuk-nyamuk yang menghinggap ditubuhku, aku biarkan..tangan tidak berdaya untuk memukul ia..
Baru saja aku ingin memeluk tubuh kerana kesejukan, ada sesuatu melitupi tubuh ku yang kedinginan.
Dan orang yang melitupi selimutnya keatas tubuhku adalah Ilham.
Aku memandang nya lemah..dia tanpa berkata apa terus memelukku.
" Along~~, kenapa Dhia tiba-tiba jadi macam ni long? .. kenapa tiba-tiba fikiran dhia bercelaru.." tanya aku yang sudah mengalirkan air mata .
Along perlahan lahan menarik wajahku memandang mukanya .
" Dhia takut apa-apa jadi dekat along ye? " Tanya along ..
Aku mengangguk lemah.
"Dhia~~ dengar ni baik-baik ..kalau terjadi apa-apa sekalipun dekat along, along akan tetap ada dengan Dhia.. Dhia janganlah macamni tiba-tiba.. Dhia sayang along kan?..kalah Dhia sayang kan along .. Dhia doakan je yang baik-baik untuk along ... lagipun along dah tak lama dah kat sana tu..lagi dua minggu je along duduk Sana .. lepastu kita dah boleh duduk sama2 dekat rumah ni.." pujuk along sambil menyeka air mata ku.
"J-janji along akan balik? " Soal aku..
"Dhia, ken" --
" Janji ?" Aku bertanya lagi..
"Janji~" balas angah..
Aku menyeka air mata ku.. perasaan lega itu hanya allah saja yang tahu..
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...