"Austaghfirullahalazim, ya allah terkejut aku..dah lama ke korang kat situ?" soal Ilham yang nyaris tak terlucut kain pelikatnya.
kedua-dua mereka bergerak menghampiri katil Ilham.
" Kau tadi doa pasal Dazril eh?" soal Nabil.
"Ouh korang terdengar lah ni..emm haah, aku mintak supaya allah terangkan hati dia supaya dia tak sangka buruk dgn aku dan layan aku macam korang berdua layan aku siang tadi, aku tau..dia mesti tak selesa dgn aku..mmg dari awal sem lagi aku perasan yg Dazril mmg anti sikit dgn aku.." jelas Ilham.
" Widihh baik betol kau do, kena layan acuh tak acuh pun still doakan utk dia..aku ni dah bertahun kawan dgn dia, tak pernah sekali pun dia doakan utk aku..betul tak sop? kau penah? " kata Nabil dgn nada sendu.
"Iye do..sama ahh berbeza betul vibe berkawan dgn kau and Dazril.." Balas Yusof lagi.
"Setiap persahabatan tu berbeza beza..tak semua org ada perwatakan yg sama..contohnya Dazril mungkin tak mcm aku, tapi dia ada cara tersendiri yg membuatkan korang rasa selesa..haa cuba sebutkan dalam diri Dazril msti ada sisi baik dia yg korang suka" arah Ilham sambil melabuhkan punggungnya ke tilam.
"Ermm apa eh, haa ada2..Dazril ni dia ada satu sikap bila org yg dia selesa, dia mmg jadi auto kasar tapi pada masa yg sama dia over protective gila2, kdg2 mcm saiko even dgn kitorang lagi2 bila kitorang nk berkawan dgn org lain..dia mcm takut hilang kawan2, dia takut sunyi mcmtu" Jujur Nabil.
"Lepastu, lagi satu perangai Dazril yg kitorang suka..adalah adil..maksudnya kann, contohlah..kalau ada org sakitkan org2 yg rapat dgn dia, dia akan balas balik benda yg sama dkat org tu..mcm mana ehh aku nk explain...okaylah mcmni..pendek kata dia ni jenis hutang dibalas hutang, nyawa dibalas nyawa, darah dibalas darah..dia mmglah nampak jahat tapi kalau kau betul2 rapat dgn dia,kau akan sronok gila cuma kalau skali dia dh benci tu mmg smpai matilah dia benci..dan dia buat semua tu sbb trauma.."jelas Yusof.
"Trauma?..maksud nya?" soal Ilham.
"Okey, dulu kitorang berempat tapi aku malaslah nak sebut nama dia kan..yg sorang tu biasalahh anak org susah , tapi si Dazril ni selalu bagi apa yg dia tu nak sampaikan papa Dazril dgn Dazril gaduh besar sbb Dazril sanggup curi rantai kawin pemberian arwah nenek mak dia and jual semata2 nk bagi duit dkat kawan kitorang yg satu tu.." kata Yusof.
"Lepastu apa jadi lagi?' tanya Ilham.
"Nak dipendekkan cerita lagi masa cuti sem diploma 3 tahun lepas, satu hari tu Dazril ni nk pegi melawatlah kawan kitorang tu dekat rumah dia which is kampunglah sbb dia anak org miskin sikit, time tu Daz dgn ko eh Nabil? aku tak ingat sbb citer ni Daz sndiri yg citer , aku masatu tak join sbb arwah mak aku meninggal 2 hari sebelum tu so takkanlah aku nk ikut diorg kan..back to the story, Dazril dgn Nabil ni pun pegilah rumah dia..kau bayangkan dgn bau2 busuk ayam pesemua tu, diorg nampak pulak 2-3 pempuan telanjang dkat dalam rumah dia..so kau rasa? ..terjadilah perbalahan kat situ bila si Dazril ni ingat perempuan2 tu nk goda kawan kitorang ke ape sbb Dazril kan klau dia dah syg kat org tu, dia akan over protective sikit so dia punya nk protect kawan kitorang ni smpai nk roboh rumah tu, si Dazril halau pempuan2 tu keluar dari rumah kawan kitorang ni" cerita si Yusof lagi..
"Lepastu? "celah Ilham.
" Haa sabar2 nk ceritalah ni, biar aku sambung pulak..lepas Dazril terjerit2 halau pempuan tu..Kitorang pun masuklah rumah dia..bau busuk yakmat weyhh..bau mcm bau benda belendir yg dh lama pun ada, kitorang duk panggil2 dia tapi xde yg menyaut..dgn botol2 kaca arak sana sini.." kata Nabil sambil menggayakan gerak tangan menepis bau busuk.
"Mak ayah laki tu kemana? takkanlah rumah tu takde org tua?' soal Ilham.
" Laki tu anak yatim..mmg rumah tu jadi hak milik dia sepenuhnya lah..dulu dia duduk dgn abg dia berdua tapi abg dia penagih..masa kitorang semua sambung diploma, hari2 abg dia call mintak duit.. sbbtu kawan kitorang tu mintak duit dkat Dazril.." jawab Nabil.
"Ouh patutlah, jadi apa yg terjadi lepas korang masuk dalam rumah tu?" soal Ilham.
"Kitorang bukak satu persatu bilik yg ada dalam rumah tu..and mmg rumah tu penuh dgn camera2, majalah2 porno dekat dinding and yg paling penting semua barang2 Dazril yg hilang ada dekat dalam rumah tu..tapi masatu Daz tak syak apa2 lagi, aku time tu mmg dh rasa pelik sbb ada koleksi botol2 dgn cecair putih kat dalam tu..kitorang terjah satu2 pintu bilik kat rumah tu..last2 ada gudang kecik dkat tepi rumah tu..kitorng pun pergilah situ kot2 jumpa kawan kitorang ni..sekali kitorang bukak perghh !!dia bogel matt lepastu baring termabuk dekat lantai..mmg penuh gmbar2 Dazril dekat dinding and yg paling menyakitkan hati Dazril..bila dia gunakan gambar2 Dazril utk laman seks dia..kawan kitorang tu peminat pornografi and dia jugaklah yg bunuh abg dia sendiri, semua duit2 yg Dazril bagi ternyata untuk bayar perempuan2 yg kitorg nmpak dekat rumah dia..kau bayangkan org kampung tapi otak mcm org bandar..sbbtu Dazril tak suka dgn org kampung yg pandai2 ni..dia rasa terancam.." jelas Nabil.
"Allahuakhbar patutlah dia pandang semacam je bila aku rapat2 dgn Arrisa..dia ada bayangan yg aku ni akan buat bukan2 dekat Arrisa ..dahtu skrg mana laki tu?" soal Ilham.
"Dia dah meninggal 2 tahun lepas, sbb overdose dadah + HIV " jawab Yusof.
"And sbbtu ke Dazril jadi anti dgn org2 macam aku?" soal Ilham.
Yusof dgn Nabil hanya mengangguk .
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...