Keesokan harinya.. selepas saja selesai solat Subuh.. aku dan angah akan meniaga nasi lemak secara runcit dari rumah ke rumah..
" Angah, x penat ke jalan jauh² dgn Dhia ni?" Soal aku sambil menjinjing bakul nasi lemak di tangan Kiri...
" Ttak, angah suka jalan ..angah ssuka tgok oorang beli nnasi llemak Dhia" jawabnya sambil mengelap air liur dengan sapu tangan milik arwah mak .
" Oloo abg Dhia ni comell sangatt ...geram dhia " usik Aku sambil mencuit pinggang nya..
Fizikal angah tidaklah sempurna seperti along ..tinggi angah hanyalah 157 manakala beratnya 39 kg saja..kaki nya yang rengkut dari kecil menyebabkan tubuhnya tidaklah sesasa along ..
Sedang leka bergurau senda dengan angah.. muncullah sekumpulan anak² muda seusia aku menghalang perjalanan kami.
" Hi Dhia, kau niaga apa harini? " Soal Muiz sambil mencampakkan ranting pokok ke dalam paya .
Aku dan angah hanya berdiam diri ..
" Abg kau yg cacat ni hensem jugak ehh skali pandang tapi bila berkali² pandang dah macam jenglot tau x , ahahahah" ejek sharif kawan Muiz .
"Hahaha nasib adik dia cantik macam bidadari tauu, kalau aku jadi suami adik dia..memang aku suruh je bini aku buang kalau ada abang cacat macam ni ..malu keturunan aku kalau ada yang terkena penyakit cacat jugak ni" sekali lagi Sharif menghina angah.
Aku yang daripada berdiam tadi memilih untuk menampar pipinya.
PANG !!..
"Kau jangan hina abang Aku ! Sekurang-kurangnya abg Aku nih jaminan Syurga !, Korang berdua? Haih..kalau solat pun tinggal jangan mimpi lah nak cium bau syurga !Belajar puun separuh jalan ada hati nak kawin..sedar sikit !! " Marah aku .
" Rileks laa Dhia, kitorang bergurau je tu.. lagipun kitorang X de niat nk bergaduh dengan kau..kau lah ni Sharif bodo betul mulut tu.. maafkan kitorang Dhia " ujar Muiz yg terkejut dengan tindakan aku.
Aku hanya menarik nafas lalu bergerak meninggalkan mereka .
" Kaulah Bodo, mulut X nak Jaga! Dahla aku tengah lapar ni..bengonglaa kau nih" marah Muiz sambil menyiku kepala kawannya yang biul .
" Manalah aq tau dia nk emo mcmtu, haih melepas nasi lemak kita pagi ni " bebel muiz sambil memandang Dhia dan ikram dari belakang.
......................................................................................................................................................
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...