"Puas hati ? dapat tampar Arrisa? Awak yang mungkir janji awak lepastu tunding jari dekat Arrisa. Dahlah abang malas nak bertelagah. Abang masuk dulu lah" Dazril perlahan-lahan menuju ke arah tongkatnya sambil terhingkut-hingkut dan itu membuatkan Dhia kagum. Arrisa telah berjaya membuatkan Dazril berjaya berjalan walaupun masih ringkut-ringkut.
Bungkusan barang basah yang masih berada didalam kereta pemandunya diambil lalu dibawa masuk ke dalam rumah.
.................................................................................
Keadaan didalam rumah sepanjang hari itu, amatlah sunyi. Dazril tidak bercakap lansung dengan Dhia setelah insiden tadi berlaku.
"Abang~ abang taknak makan ke?" Soal Dhia sambil menolak pintu biliknya.
"Tak lapar, Dhia pergi lah makan dulu. Nanti kalau abang lapar abang turun makan" balas Dazril yang sedang berbaring mengiring membelakangi Dhia.
Dhia hanya akur dengan kata-kata Dazril lalu menutup semula pintu.
"Betul kata Arrisa, Dhia yang aku kenal bukan macam Dhia yang dulu. Cemburu tak tentu hala. Kuat menuduh. Aku ni ragu-ragu dengan isteri aku ke ? Kenapa dia balik lambat tadi? Patut ke aku tanya?" Getus hati Dazril yang sedang memikirkan Dhia.
........................................................................
Malam semakin larut, Dhia masih tidak masuk kedalam biliknya, sebaliknya dia ingin tumpang tidur dengan Mak Som dan Tati.
Sejak Dazril kemalangan, perwatakan Dazril berubah. Dia bukan lagi Dazril yang seperti dulu, meskipun dia mencintai Dhia tetapi layanannya tidak sama seperti sebelum kemalangan.
Apabila Arrisa didepan mata, barulah dia semakin bertambah ceria dan semangat.
..........................................................."Mana pulak Dhia ni" kata Dazril apabila dia sedar Dhia tidak masuk ke dalam biliknya.
Tongkat yang disandarkan pada tepi katilnya diambil lalu dia menuruni anak tangga perlahan-lahan dengan bantuan tongkat serta pemegang tangga walaupun dia sudah boleh berjalan ringkut-ringkut seperti angah."Dhia rasa abang macam dah tak sayang Dhia je Mak Som" Omel Arrisa kepada Tati dan Mak Som.
"Ish apa Dhia cakap macamtu~ Mak Som tengok Dazril elok je layan kamu" balas Mak Som.
"Elok apanya~ Mak Som~ sejak Arrisa tu Jaga abang masa kat hospital dulu, abang layan Arrisa tu mesra betul sampaikan pegang-pegang tangan tu normal. Dhia dah tak kenal dah Dazril yang dulu. Dhia taulah Dhia Salah sebab tampar Arrisa tu tapi ada sebab lain yang membuatkan Dhia tampar dia tadi" jelas Arrisa.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...