A nap már lement mire befejeztük a beszélgetést Lokival. Nem sikerült belőle kiszednem semmit, mert egyfolytában azt hajtogatta, hogy nem bízik bennem eléggé, meg hogy csak egyetlenegy hét telt el. De akkor is jó volt vele dumálni, mert végre nem voltam egyedül, és jobb kedvem is lett. Talán még maradtam volna vele, de neki el kellett mennie a palota melletti ezüstös épületbe ahol a ,,harcosok" laktak, és edzettek. Mondjuk azok szinte mindenhol ott vannak. Komolyan! A palotában is láttam párat vándorolni, és a palota előtti kertrészlegben is mindig ott vannak.
Amikor kimentem, a Loki melletti szobából kopogást hallottam.
-Hahó?-Kérdeztem halkan, a kopogás abbamaradt egy pillanatra, de aztán egyre erősebb lett. Hangosabban szóltam.-Van odabent valaki?
Abban a pillanatban kinyílt Loki szobájának ajtaja, és a jól ismert személy lépett ki rajta.-Ne törődj vele, kedvesem, inkább menj vissza.
-De...
-Megbeszéltük. Baj lesz belőle, ha nem teszed amit mondok. -Nézett rám fenyegetően.
Megforgattam a szemeimet.-Tudod, hogy nem félek tőled.
-Ha nem mész tovább, majd fogsz.-A tekintetében volt valami hátborzongató. Szóval inkább fogtam magam, és elindultam, le a szobámhoz.
A szobalány éppen akkor ágyazott meg amikor betoppantam. Látszólag őrült hogy végre kitakaríthatott. Biztosan rendmániás a csaj. Motyogott nekem valamit arról hogy majd hozza a kajámat. Rá mosolyogtam aztán kitessékeltem azzal hogy fáradt vagyok, szeretnék egyedül lenni. Szerencsére elment, én pedig háttal bedőltem az ágyba és azon gondolkodtam hogy mi lehet az ajtó mögött, de végig Loki ijesztő arckifejezése jelent meg a lelki szemeim előtt. Nem ijesztett meg, mégis valami rémisztő érzés járt át ha arra gondoltam.Másnap reggel a tükörben visszatükröződő virító napfény miatt nyitottam csupán ki a szememet. A két sötétítő függöny között volt egy csík, ahol vissza tükröződött a napfény. Nem tudom, hogy a tó hogy tudta ennyire vissza tükrözni, ugyanis a másik oldalon kelt fel a nap, ezáltal nem süthetne be. Kiszálltam az ágyból, odacsoszogtam, átfordítottam a tükröt, aztán vissza ugrottam az ágyba. Azonban, csak akkor esett le hogy kétszer is elmentem valami oda nem illő kék cucc előtt. Szóval felültem és elnéztem abba az irányába. A szekrényemen egy kék ruha lógott. Pont olyan mint az a zöld amire anno Loki azt mondta hogy nem megy a szememhez.
Az emlék hatására elmosolyodtam, majd a ruhához mentem. Arra számítottam hogy lesz majd rajta valami kis cetli, valami kis üzenet. Átnéztem a ruhát, össze-vissza forgattam, de sehol sem volt semmi. Arra gondoltam hogy biztos azt akarja hogy beszéljek vele.
Szóval fogtam magam, és miután felvettem a ruhát, mostam fogat, a hajamat pedig felkontyoltam, mentem egyenesen hozzá. Azonban a negyediken őrök állták az utamat, szinte rögtön a fordulóban. Amikor át akartam menni egy X-et tettek ki előttem a kezükben lévő hosszú arany botokkal. Vissza léptem egyet.
-Oké... Nyugi. Én csak Lokihoz jöttem. Messze elkerülöm azt a hülye ajtót.
-Az trónteremben várja magát.-Mondta a jobb oldali fapofával.
-Köszi!-mosolyogtam rájuk, aztán megfordultam és lesiettem az említett teremhez. Végig az járt a fejemben hogy Loki mennyire nem bízik meg bennem. Mondjuk, egyrészről megértettem. Én sem bíznék meg egy random Bosszúálló lányában. A trónterem ajtajánál szintén két őr álldogált, de egy szó nélkül kinyitották az ajtót nekem. A trónon csücsülő Lokihoz sétáltam aki éppen akkor küldte el az embereit, akik kifelé menet meghajtották a fejüket előttem. Viszonoztam aztán megálltam a lépcső, és a trón előtt. Loki vigyorogva ült fent, és nézett rám.
Csípőre tettem a kezemet.-Élvezed, mi?
-Mégis mit?-kérdezte öntelt vigyorral.
-Ne vágj már ilyen képet!-Erre csak még nagyobb vigyorra húzta a száját.-Amúgy meg nagyon izé vagy!
-Fogalmam sincs mit jelent az hogy ,,izé'' - mondta, majd felállt. - Gyere, mutatok valamit!-Elment mellettem, amire én egy 180 fokos fordulatot vettem, és gyorsan lépkedtem utána hogy mellette legyek.
-Direkt nem tettettél, vagy vitettél semmit sem a ruhámmal. Vagyis remélem hogy nem te hoztad be.
-A szobalányoddal küldettem be - válaszolta, miközben felment a lépcsőre.
-Mindegy, a lényeg az, hogy az volt a célod hogy idejöjjek hozzád! És komolyan őröket állítottál a titkos ajtó elé?
-Azt már megoldottam. Az őrök arra szolgáltak hogy senki se menjen be a szobámba.
-Ennyire allergiás vagy rá?
-Nem szeretem ha valaki a személyes dolgaim között kutakodik - válaszolta egyszerűen. Már felértünk a negyedikre, de Loki tovább ment.
-Hova megyünk? Vagy be akarsz zárni a régi magánzárkádba?
-Még átgondolom. -Elmosolyodtam azon amit mondott. Nyitottam volna a számat, hogy újra megkérdezzem hova megyünk, de akkor megállt és feltette a kezét.-Még egy kérdés és tényleg bezárlak a cellámba.-Az ötödiken elindult jobbra, és csak akkor tűnt fel hogy csak egyetlenegy ajtó van azon az oldalon. Egy hatalmas ajtó, hasonló a tróntereméhez.-Mutatok valamit! Én imádom ezt a helyet, régen rengeteg időt töltöttem itt az any... Friggával.-Az arckifejezése egy pillanatra szomorúvá változott, látszott rajta hogy valami fájdalmas emlék jutott az eszébe. Azon gondolkoztam hogy mit kéne hozzáfűznöm, vagy hogyan, mint fejezzem ki a sajnálatomat. De megelőzött és kinyitotta az ajtót. Egy hatalmas könyvtár látványa tárult a szemem elé. Gondolhattam volna, Loki meg a könyvek összetartoznak. Magasan voltak a polcok, de voltak ablakok is. Mindenesetre, tényleg szép volt.
-Azt hittem valami sötét, kínzókamra a kedvenc helyed.
-Az csak a második - vigyorgott.
Mosolyogva megráztam a fejemet. Ugye viccel? Volt kitéve egy könyv az egyik kis asztalra.-Erre se tettél cetlit?-Néztem hátra.
-Ha ragaszkodsz hozzá.-Erre a könyvön megjelent halvány zöld fény kíséretében, egy fehér kis papír.
-Ezt hogy csináltad? Meg is tudom fogni?
-Ha megerőltetem magam egy kicsit akkor igen. De nincs kedvem.-Vonta meg a vállát aztán mellém állt. Én közelebb hajoltam a papírkához, hogy megnézzem mi van ráírva.,,Hogy tanulj valamit, és kicsit értsd a világunkat.''
Amikor vissza egyenesedtem Loki észrevette hogy elolvastam, és eltüntette. A szám is tátva maradt, ő pedig vigyorgott azon hogy mennyire elképedtem a kis trükkjén. Becsuktam a számat, majd a kezembe vettem a könyvet.
-,,A Kilenc Birodalom".-Olvastam fel hangosan a címet.
-Kaphatsz érdekesebb könyvet is, de ez hozzá tartozik az alap műveltséghez.
-Elkezdem olvasni ma, ígérem.-Öleltem magamhoz a könyvecskét.-És hogy-hogy megmutattad nekem ezt a helyet?
-A szobalányod mesélte, hogy depresszióba estél. Gondoltam, úgysincs semmi elfoglaltságod - Persze.. Mintha Lucy bármit csak úgy elmondana neki. De erről később.
-Hát köszönöm - mosolyogtam rá. Erre ő is elejtett egy halvány mosolyt. Amolyan őszinte mosolyt. Szerintem még sosem láttam tőle ilyet. Ez olyan szívmelengető mosoly volt.
-Nekem vissza kell mennem, de nagyából 3-4 óra múlva csatlakozom hozzád.
-Okés.-Leültem az egyik kanapéra.
Loki elindult kifelé, azonban még az ajtóban vissza fordult, amire felkaptam a tekintetem.
-Ha visszajöttem, el kell mondd hogy mit jelent az hogy ,,izé".
-Ígérem.Végül csak felküldött egy szolgálólányt hogy nem tud jönni olvasgatni, mert elintézni való dolgai akadtak. Egy kicsit csalódott voltam, de valahogy előre éreztem, hogy lesz valami "gond" ami miatt nem jön. Olvastam még egy picit aztán felmentem a szobámba, vettem egy fürdőt, és aludtam.
Eddig nem sokat sikerült leszűrnöm a könyvből -nem igazán az én nyelvezetem- csupán a Kilenc Birodalom neveit, és azt hogy kik lakják. A neveket már az első oldalon felsorolták, csak bele lapoztam egy kicsit a könyvbe hogy legalább pár dolgot megtudjak. A legfontosabbakat le is írom!
Íme, amit eddig sikerült megértenem (Saját szavakkal):
1. Midgard. Az a hely ahol az emberek élnek. Állítólag Midgard a világok között, középen van. A könyv úgy írja le hogy a második legszebb hely, és egyben a második legjobb. Természetesen, az első Asgard. Bár Loki szerintem a Földet az utolsó helyre tenné a listáján.
2. Asgard. Az istenek otthona. Aztán leírta miféle istenek éltek itt eddig, és bele van írva Odin, Loki és Thor is. Két egész oldalt kihagytak, a további nemzedékek lejegyzésére. Leírták azt is hogy a tó- amit az ablakomból látok- természetfeletti képességgel bír, és meggyógyít bármilyen betegséget. (Kivéve ami valamilyen démoni eredetű.)
3. Jötunheim. Ez a Jégóriások otthona, az uralkodó pedig Laufey. Mást nagyon nem tudtam kiszúrni, csak azt hogy ez egy hideg, zord bolygó. De ezt mondjuk gondoltam ha a Jégóriások lakják.
4. Swartalfheim. Ez az otthona a sötét elfeknek és az uralkodójuknak, Malekith-nek. [(A Thor a Dark World-ben a legfőbb hely ez.)]
5. Vanaheim. Trollok és ogrék is élnek itt. Innen származik a mindent látó őrszem (aki mellesleg Heimdall) és Sif is. (Bárki is legyen Ő, itt feltüntetik)
6. Alfheim. Ez az otthona a Fényes elfeknek és a tündéreknek.
7. Nidavellirr. Ez a földalatti törpök otthona. Ők kovácsolták az ,,uru'' nevű fémből a 9 Birodalom legerősebb fegyverét, Thor Mjölnirét. (A kalapácsot.) Ez a fém csak itt található meg.
8. Niflheim. Niflheim olyan, mint Jötunheim, egy hideg, sötét hely és lehet, hogy valójában ez a Jégóriások eredeti otthona. Az Ősi Tél szelencéje "azt mondta", (mi a jó Isten? ) hogy reprodukálja a végtelen jeges hideget ebben a világban.
9. Muspelheim. Ez az örök tűz és démonok otthona, uruk Surtur. Muspelheim-et gyakran úgy ábrázolják, mint a poklot. Ha Muspelheim a pokol, akkor Surtur az ördög. Egy hatalmas tűz démon, "színtiszta" rosszakarattal, aki felakarja égetni a 9 birodalmat.
Még jó hogy Loki nem Muspelheimből származik. Az aztán tényleg durva lenne.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Far From Home
FanficMár 20 éve annak hogy Lyra Morgan találkozott élete szerelmével Steve Rogers-el. Rengeteg megrázkódtatáson mentek keresztül, mire végre béke lett, és nyugalom. Összeházasodtak és született egy lányuk Alyssa. Ez a történet róla fog szólni. Ally mind...