4.0 Prolog ✤

331 26 10
                                    

Yayın Tarihi: 16.10.2022 (00.11)

Bölüm Şarkısı: Lana Del Rey - Young and Beautiful

Saevthas - Khahra

Sen  benim korkularımı anlayamazsın. Altın kaselerden yemekler yedin,  ipeklere sarındın, mücevherler senin oyuncakların oldu. Yaşam  mücadelesi, gelecek korkun olmadı. Bense her daim geleceği hesapladım.  Yaşamak için her şeyi yaptım.

Genç kadının bu sözleri,  öfkeli adamı yatıştıramamıştı. Aksine daha da çok öfkelenmesine neden  olmuştu. Oysa o her şeyi sunmuştu. Zenginlik, güç, makam. Üstüne üstlük  doğuracağı ilk erkek evladın varis olacağı kesindi. Neden hanedanlığın  geleceğini tehlikeyi atıyordu? Bahram'a inanmayabilirdi ama Kral  Bahram'a inanabilirdi. Ah, yüce yaratıcılar! Bir tür sınavdı bu. Bahram  oldu olası aptal insanlardan hoşlanmazdı. Elaleh'i zeki bir  kadın  olarak görürdü, Mestrin'e göre uyanıktı. Şimdi yaptıysa büyük bir  aptallıktan başka bir şey değildi.

Bahram işaret parmağını kaldırıp "Sen hanedanlığın istikbalini yaktın." dedi.

Elaleh  sinirle güldü. İstikbali yakmak mı? Hayır, o böyle düşünmüyordu. Doğru  olduğuna inanıyordu. Bahram'ın saraya aldığı büyücüler sayesinde gerçeği  görmüştü. Onların söyledikleri olmasaydı bugün bunu yapmazdı. Keşke  kaderini değiştirebilseydi, bunu çok isterdi. Eski bir büyüydü bu.  Yaptırabilseydi içi rahat olurdu. Fakat şu an yaptırdığı büyü de iyiydi.  Rekistaan soyu biricik bebeğinden yürüyecekti. Aynı zaman da gelecekte  doğacak olan kardeşlerinde. Diğer çocukların olmayacaktı.

Başını  dikleştirdi. Bahram'ın karşısında ezilmeyecekti. Her daim dik  duracaktı. Kendisine verdiği bir sözdü."Beni buna yapmaya sen ittin.  Mestrin'le sen beni kandırdınız. Bana verdiğin sözü tutmadın!" 

"Biz seni kandırmadık."

"Hani  haremin olmayacaktı? Sadece ben olacaktım, sadece benden çocukların  olacaktı. Hadi, hareminin olmasına karışmadım, Mestrin cariyelerin  gebelikleri önlenir dedi. Üstelik senin hiçbiriyle gönül bağı  kurmadığını söyledi, sense bunu bana ufak bir kan büyüsüyle ispatladın."  dedi. Birkaç adım atmış, aralarındaki mesafeyi kapatmıştı."Sonra o  geldi, sen ona aşık oldun. Ona olan aşkından verdiğin tüm sözleri  unuttun. Onu ayırmaya, diğer cariyelerden farksız olmasına engel olmaya  başladın."

"Ben bir aptalım, anlıyor musun? Kendi yüreğime söz geçiririm sandım ama olmadı."

"O  zaman benim hayatımı harcamayacaktın! Verdiğin sözleri tutmayı  bilecektin. Şimdi benim yerimde sen olsaydın, ne yapardın? Yarın öbür  gün o kadından çocukların olacak, o kadın senden aldığı güçle bana ve  evlatlarıma meydan okuyacak. Yine senden aldığı güçle bizi ölüme mahkum  edecek."

"Bunun olacağının bir garantisi yok. Size verdiğim söz üzerine 3. eşim olmayacak. Roshni sadece baş gözdem olarak kalacak."

"Yine de ondan bir çocuk istediğin gerçeğini değiştirmiyor. Ondan bir evlat istediğini biliyorum."

Bahram  derin bir nefes aldı. Elaleh onu yoruyordu, çok yoruyordu. Bir parça  anlasaydı hiçbir şey kaybetmezdi."İnsan neden sevdiği insandan bir parça  istemesin? Bunda garip olan şey ne?"

"Garip olan bir şey  yok. Mesele o kadından olacak çocuğun tahtını miras olarak alabilecek  olması. Saevthas kanlı iktidar savaşlarına ev sahipliği yapmış bir ülke.  Kimse kimseye acımıyor."

Gazap Tanrısı'nın ÇocuklarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin