Chapter 46: Shadow Manipulator

536 78 6
                                    


Bayang hitam tersebut naik dan membentuk satu barrier hemisfera mengelilingi Lao, melindungi beast itu dari hujan sisik Byakuya.

Apabila reda, bayang tersebut turun semula ke lantai, menjadi seperti lopak air di bawah kaki Lao.

Nan Hen, Byakuya, hatta Lao sendiri, ketiga-tiga mereka tergamam.
Mata Lao membesar.

Ini...Shadow Manipulator!
Kuasa pure breed black jaguar!

Dia telah berjaya mematangkan crystal corenya pada saat-saat akhir!!

Byakuya turut sukar untuk percaya. Lelaki ini juga merupakan pure breed?!

Lao terus cuba menggunakan kuasanya. Bayang hitam sebesar lopak air dibawah kakinya mula meluas dan merebak, seperti air yang laju mengalir, sehingga memenuhi keseluruhan lantai ruang legar itu.

Kemudian dari lopak bayang hitam itu, timbul banyak bayang-bayang hitam seperti jari-jemari yang menjalar naik ke tubuh Byakuya. Jari-jari itu melilit dan merantai sepanjang tubuh panjang Byakuya.

Dush!!
Tubuh gergasi Byakuya terhempas ke lantai, dibelunggu oleh bayang-bayang hitam itu.

"HISSSSSSS!!" Desiran Byakuya membingit. Phyton itu meronta-ronta cuba untuk melepaskan diri. Badannya dilibas ke kiri dan kanan.

Pekikan nyaring Byakuya menarik perhatian ahli phyton yang lain yang berada di dalam mahligai itu.
Berpuluh-puluh phyton dalam rupa manusia muncul menyerbu. Mereka semua tergamam melihat Byakuya yang sedang dibelenggu itu.

"Tuan Byakuya!!!!"

Nan Hen memberikan isyarat kepada Lao supaya tidak menghiraukan mereka.
Nan Hen menarik kerudung veilnya menutupi kepala dan sedikit wajahnya. Kemudian dia menggunakan kuasa teleportasinya, menetak belakang tengkuk setiap phyton yang muncul satu persatu dengan tepat. Sekelip mata, ke semua ahli phyton yang datang menyerbu sudah tumbang tidak sedarkan diri.

Sementara itu pula, Lao masih fokus berhadapan dengan Byakuya.

Hasil dari rontaan Byakuya, phyton itu berjaya melepaskan diri dari beberapa belenggu bayang hitam Lao. Namun setiap kali itu jugalah, jari-jari hitam yang baru akan timbul merantainya.

Lao mengawal lopak bayang hitam di bawah kakinya untuk meresap naik ke tubuhnya. Bayang hitam tersebut menjalar naik sehingga ke leher Lao, menjadikan lelaki itu seolah mengenakan satu sut hitam bertutup.

Bayang hitam itu tidak berhenti di hujung jari Lao, sebaliknya ia terus meliputi hingga ke hujung mata pedangnya, merubah warna silver bilah broadswordnya itu ke warna hitam pekat.

Ekor Byakuya yang terlepas melibas ke kiri dan kanan, cuba menghentam Lao. Lao mengelak sepantas yang boleh, namun ekor beast level Celestial itu begitu lincah.

SWOOOSH!!
Ekor phyton itu berjaya menghentam tubuh Lao, membanting tubuh lelaki itu ke dinding.

"Uhukkkk!!"
Lao terus terbatuk darah. Wajahnya pucat dan berkerut menahan kesakitan.
Lao menggagahkan badannya untuk berdiri semula. Tangan hitamnya dijulurkan ke hadapan.

Serentak itu berpuluh-puluh jari-jari hitam baru naik melilit tubuh dan ekor Byakuya. Kemudian Lao mengepal tangannya yang tadinya terbuka.
Jari-jari tersebut terus melilit Byakuya makin erat sehinggakan Phyton itu begitu terbatas pergerakannya.

Lao kemudian meluru ke arah Phyton yang terbelenggu itu, melompat naik ke atas kepala Byakuya. Pedangnya dihayun tinggi.
Namun berbeza dengan sewaktu perlawanannya dengan Athur, Lao tidak menggunakan mata pedangnya. Sebaliknya, dia menggunakan hulu broadswordnya, menetak kuat belakang leher phyton itu.

Rise of The EmperorWhere stories live. Discover now