Chapter 133

430 57 45
                                    


Zeyan masih ingat sehingga ke hari ini, pemandangan di altar terbuka di kediaman Ketua clan Silver Snake yang menjadi mimpi ngerinya.

Jasad ibunya dalam keadaan seluruh tubuhnya penuh luka dan berlumuran darah.

Dan ibunya terbaring di atas katil batu di altar itu dalam keadaan tidak lagi bernyawa.

Di sisi ibunya, berdiri seorang lelaki tinggi lampai bertubuh sasa

“Ibu!!!!!”

Zeyan terus menerpa memeluk ibunya.

“Ibu, bangun!! Jangan tinggalkan Ayan sorang-sorang! Ibu!!” Zeyan memanggil ibunya dalam esak tangis.

Tubuh kaku sejuk ibunya dipeluknya erat-erat.

Kenapa? Kenapa ibunya yang begitu baik hati dan lembut perlu menerima pengakhiran sebegini rupa?!

“Budak, kau Ayan? Anak kepada Asmeralda?” Lelaki yang berwajah muram di sisi ibunya itu menyoal.

Asmeralda adalah nama ibunya.

Sepasang mata Zeyan terus menyala dengan kebencian.

Melihat kepada tingkah hormat ahli clan Silver Snake lain terhadap lelaki tersebut, lelaki ini tidak lain tidak bukan, adalah Alzarck, ketua clan Silver Snake.

“Aku-” Alzarck ingin berkata sesuatu namun dipintas oleh pekikan amarah Zeyan.

“Kau! Kau yang bunuh ibu aku! Pembunuh!!!”

Bicara Alzarck terus tersekat di kerongkong.

Dia mengepal penumbuknya erat-erat dengan wajah yang begitu terluka.

Namun Zeyan yang dikuasai kemarahan tidak mampu melihatnya.

Sepasang mata hijau zamrudnya yang diselaputi kebencian bersinar tajam memandang tepat ke arah Alzarck.

Serentak itu juga, langit di atas mereka tiba-tiba menjadi mendung gelap.

Dan langit yang tadinya biru cerah kini berubah ke warna merah gelap.

“Apa yang berlaku??”

Terdengar bisikan kehairanan ahli clan Silver Snake yang lain.

Alzarck turut mendongak memandang langit dengan dahi yang berkerut.

Tiba-tiba semua yang ada menggumam terkejut apabila satu lohong gelap warna merah pekat yang sangat besar terbuka di langit di atas mereka.

Dan hujan darah tiba-tiba merintik turun, semakin lama semakin lebat.

“Argghhhhhh!!!!”

Jeritan kesakitan memenuhi Altar itu apabila beast-beast yang terkena air hujan darah tersebut memekik kesakitan.

Kelihatan kulit dan daging pada tubuh mereka tertanggal, jatuh ke tanah, terhakis dari tulang mereka apabila terkena hujan darah tersebut.

Melihat apa yang berlaku, Alzarck laju menghentak kakinya ke tanah, membangunkan tembok beratap batu bagi melindungi dia dan dan rakyatnya dari hujan darah tersebut.

Malangnya, tembok batunya juga terhakis dengan kepantasan yang mampu dilihat anak mata.

“Arghhhh!!!” Alzarck menjerit kesakitan apabila kulit dan dagingnya sedikit demi sedikit jatuh terlerai dari tulangnya, selapis demi selapis.

Alzarck terlutut di hadapan Zeyan.

Dalam keadaan tubuhnya yang berlumuran darah, tangannya yang sudah terhakis tinggal cuma tulang dipanjangkan cuba mengusap kepala Zeyan.

Rise of The EmperorWhere stories live. Discover now