"Snow, apa sebenarnya kuasa Reversed blood clan?" Sewaktu mereka sedang menjamah makanan yang dipanggangnya, Haraki menyoal kepada Snow yang duduk di hadapannya.Momo dan Nan Hen memasang telinga mendengar.
Snow mula berbicara, "Kau tahu kan pasal dua belas supreme beast dan kuasa mereka?"
Haraki mengangguk.
"Mereka adalah dua belas ekor beast yang telah mengikat janji setia dengan emperor beast pertama, emperor Alluka.
Dua belas ekor beast tersebut terdiri daripada seekor phoenix, seekor basilisk, seekor phyton, eagle, wolverin, silver snake, black jaguar, stallion, snow lion, golden tiger, underwater lord dan juga reversed blood clan.
Beast-beast ini dikurniakan kuasa istimewa oleh Emperor Alluka yang diwarisi oleh keturunan mereka. Keturunan mereka digelar sebagai pure breed." Haraki menceritakan apa yang dia tahu.
Snow terangguk-angguk. "Betul. Emperor Alluka menerima janji setia daripada dua belas ekor beast yang merupakan pemimpin clan masing-masing. Tapi ada saktu fakta yang salah pada apa yang kau beritahu aku tadi."
Snow menguap malas."Emperor Alluka hanya mengurniakan kuasa istimewa kepada sepuluh ekor supreme beast. Bukan dua belas." Dedah Snow.
Kening Haraki terangkat.
"Underwater lord dan Reversed blood clan memang semulajadi memiliki kuasa yang mereka ada sekarang, bukannya dikurniakan oleh emperor Alluka. Dalam komuniti beast, clan Reversed blood dikenali sebagai Penghukum." Sambung Snow.
"Clan Penghukum?"
Snow mengangguk. "Kerana keistimewaan darah clan ini yang boleh mengunci aura beast, mereka dilantik sebagai Penghukum oleh emperor Alluka, untuk menghukum mana-mana beast yang melanggar peraturan dan berbuat onar.
Clan ini juga terkenal dengan Wrath Butterfly milik mereka. Ianya adalah rama-rama biru yang sangat simbolik dengan Reversed blood clan. Rama-rama ini memang terlihat sangat cantik namun semua beast tahu hakikatnya, ia adalah haiwan yang sangat menggerunkan. Mereka memakan apa sahaja yang ada di hadapan mereka. Termasuk daging beast dan manusia sehingga hanya meninggalkan tulang belulang."
Nan Hen dan Momo meneguk air liur mendengar.
"Apa jadi dengan clan mereka sekarang?" Haraki menyoal.
Dahi Snow berkerut. "Tiga puluh tahun lalu, tak silap aku, satu clan mereka lenyap. Emperor Caesar ada pergi ke perkampungan clan mereka untuk menyiasat dan apa yang dia dapati adalah saki baki satu clan mereka yang habis disembelih dengan kejam."
Wajah semua yang mendengar berubah.
Satu clan habis dibunuh?!
"Caesar mengamuk, semua beast dikerahkan mencari dalang di sebalik penyembelihan kejam tersebut, tapi sampai sekarang pembunuhnya masih tak diketahui."
Dahi Haraki berkerut mendengarnya.
"Kalau macam tu, kau tahu tak Snow, sewaktu aku datang ke sini, sebelum kau aktifkan darah emperor beast dalam badan aku, aura beast milik Ryukan dalam badan aku telah dikunci.
Penyerang aku kata, dia gunakan darah dari Reversed blood clan." Beritahu Haraki.
Mata Snow terbeliak.
"Penyerang kau tu manusia kan?! Mereka ada sembunyikan ahli Reversed blood clan?!" Snow bukan main terkejut.
Kalau begitu, adakah penyembelih satu clan Reversed blood clan terdiri daripada kalangan manusia?!
Wajah Haraki serius dan tegang. "Penyerang aku adalah manusia."
Di dalam fikirannya terbayang Caster kelas pertama yang bertarung dengannya.
YOU ARE READING
Rise of The Emperor
FantasíaDi sebuah alam yang terdiri daripada pelbagai jenis makhluk, manusia dan beast hidup saling bermusuhan. Haraki, seekor beast yang dipulau dan dilayan teruk oleh clannya sendiri kerana berdarah separuh manusia muncul memusnahkan clannya sendiri denga...