"Aries, kau keluar sekarang! Keluar sebelum aku bakar satu istana kau!"
Shaun berteriak di hadapan istana Metal King itu. Di belakangnya ada Kai yang turut berwajah dingin.
Apabila tiada sahutan diterimanya mahupun batang hidung Metal King itu yang muncul, Shaun melangkah ke pintu utama istana itu dengan wajah bengis.
Namun langkah Flame King itu dihalang oleh empat orang kingsmen Metal yang siap berbaju perisai berserta pedang yang muncul di tangan mereka.
"Flame King, kau tak ada kebenaran untuk jejakkan kaki ke istana ini." Ujar salah seorang dari mereka.
Pada saat ini, Shaun tidak ada kesabaran langsung untuk melayan mereka.
Dia mengangkat tangannya ke hadapan, telunjuknya lurus menunjuk ke arah mereka.
"Ke tepi." Tuturnya dingin.
Meskipun takut dengun renungan membunuh Shaun, empat Kingsmen Metal itu tetap teguh di tempat mereka.
Shaun tidak berbelas kasihan.
Woooshh!!
Api tiba-tiba menyala, menyambar tubuh empat Kingsmen itu. Meskipun mereka berbaju perisai, api Shaun tetap memanggang hangat tubuh mereka yang terperangkap di dalam baju perisai besi itu.
"Ahhhhh!!!!"
Kingsmen itu bergolek-golek di tanah bagi menghilangkan api pada tubuh mereka.
Tanpa menghiraukan mereka, Shaun menyambung semula langkahnya.
THUMP!!
Lima patung knight berbaju besi dan bersentaja, yang selama ini tegak berdiri di kiri dan kanan pintu utama istana tiba-tiba bergerak berdiri di hadapan Shaun.
Shaun menggenggam penumbuknya merenung lima knight setinggi satu meter itu.
Patung-patung ini dikawal seseorang.
"Flame King, Ice King, raja aku tak berminat untuk bertemu dengan kalian." Satu suara kedengaran.
Seorang lelaki tinggi lampai muncul dari pintu istana.
Dia yang mengawal patung-patung Knight itu.
Lelaki itu merupakan salah seorang general Metal King.
General itu memetik jarinya.
Kelima-lima patung knight itu meluru ke arah Shaun.
"Heh."
Api besar tiba-tiba menyala dari bawah kaki Shaun.
Bagaikan ombak deras, api tersebut mara ke hadapan menyambar kelima-lima patung knight itu dan tanpa henti meluru ke arah general Metal King itu dengan bunyi yang menyeramkan.
YOU ARE READING
Rise of The Emperor
FantasyDi sebuah alam yang terdiri daripada pelbagai jenis makhluk, manusia dan beast hidup saling bermusuhan. Haraki, seekor beast yang dipulau dan dilayan teruk oleh clannya sendiri kerana berdarah separuh manusia muncul memusnahkan clannya sendiri denga...