Di altar luas istana emperor Qishan, beberapa pertempuran sengit sedang berlangsung di antara pure breed di bawah pimpinan Haraki dan emperor-emperor Qishan di bawah perintah Zaizen.Ke semua sembilan orang pure breed yang ada bertransformasi ke rupa beast, bentuk terkuat mereka.
Emperor Qishan pertama, yang juga emperor terkuat dalam sejarah, Zanba, sedang berhadapan dengan dua Holy beast serentak iaitu Ash dari clan Eagle dan Hakk dari clan Phoenix.
Pertarungan yang berlangsung di antara tiga individu hebat itu berlangsung dengan begitu sengit.
Meskipun Ash dan Hakk bergabung kekuatan, mereka masih belum mampu menemui titik lemah pengasas empayar Qishan itu.
Hayder, emperor Qishan kedua sedang berhadapan dengan Snow.
Crohnos Albergerez level Holy beast itu, meskipun jarang beraksi menunjukkan kekuatannya, namun dia nampaknya mampu mengatasi kekuatan Hayder.Emperor Qishan ketiga, Azriel, sedang bertarung dengan Edmund dari clan Basilisk. Perlawanan di antara mereka berdua boleh dikatakan sama kuat, di mana kedua-dua belah pihak tidak menunjukkan tanda-tanda untuk kalah.
Feisha, pure breed clan Golden Tiger pula sedang bertarung sengit dengan Kayne, empror Qishan keempat, manakala Tenshin dari clan Phyton berlawan dengan emperor Dylan, emperor Qishan kelima.
Wistalia dari clan Stallion menggunakan kuasa mistnya bagi melemahkan emperor Qishan keenam, emperor Raizel.
Levi, ketua baru clan Phoenix pula tidak mengambil masa yang lama untuk mengalahkan Razhael, emperor Qishan yang kini.
Ao, yang tidak punya kekuatan untuk berlawan sendiri, mengarahkan Azure Butterfly di bawah kawalannya untuk menghurung dan memakan gu-gu besar yang tidak henti-henti keluar dari beberapa buah portal darah yang dibuka oleh Zaizen.
Dan jauh di hujung altar yang luas itu, berdiri Haraki, emperor beast ketiga yang sedang berhadapan dengan Zaizen, manusia berdarah separuh Demon itu.
"Roarrrrrr!!!"
Skeletal monster dari darah setinggi tiga meter dengan sauh panjang di tangan rangkanya itu menghayun senjatanya ke arah Haraki.
Dengan kuasa penetrance milik pure breed Wolverine, sauh tersebut cuma menembusi tubuh Haraki, tidak mampu menyentuhnya.Tanpa menghiraukan blood monster-blood monster yang diseru Zaizen, Haraki meluru terus ke arah lelaki itu, menembusi segala halangan-halangan yang membentengi Zaizen.
Jari jemari hitam kuasa Shadow Manipulation clan Black Jaguar naik dari tanah, membelenggu tangan dan kaki Zaizen.
Serentak itu juga, pedang Ember warna hijau memukau muncul di tangan Haraki yang dihayunnya ke tubuh Zaizen."Roaarr!!!"
Tiba-tiba, tanpa disangka-sangka, lopak darah yang bertakung di bawah kaki Zaizen naik menjadi satu lembaga bendalir yang cuma punyai mulut yang terbuka luas, ingin membaham Haraki!Whooooshhh!!!
Api merah delima Phoenix sacred fire menyelimuti satu tubuh Haraki, membakar lembaga bendalir yang cuba menelannya itu.
Malangnya, meskipun Haraki terselamat daripada ditelan lembaga itu, sacred fire yang marak membakar lembaga itu terpadam bagai api yang disimbah air.
Dushh!!!
Blood monster Zaizen yang berbentuk manusia gergasi menghentam Haraki dari tepi, dalam kesibukan itu.
Haraki sempat menaikkan beberapa tembok tanah menggunakan kuasa Earth Master untuk menghadang tumbukan gergasi itu, namun dengan tembok-tembok itu sekali hancur diranapkan hayunan blood monster gergasi itu.
YOU ARE READING
Rise of The Emperor
FantasyDi sebuah alam yang terdiri daripada pelbagai jenis makhluk, manusia dan beast hidup saling bermusuhan. Haraki, seekor beast yang dipulau dan dilayan teruk oleh clannya sendiri kerana berdarah separuh manusia muncul memusnahkan clannya sendiri denga...