A Michael arkangyal ima, más néven Szent Michael ima az egyik legnépszerűbb arkangyalhoz intézett ima. Először is, ez a gyönyörű ima XIII. Leó pápának köszönhetően jött létre 1886-ban. Az ő utasításai nyomán az ima a leoninus imák részévé vált. XII. Leó pápa is utasítást adott arra, hogy a Michael arkangyal imát az alacsony szentmise után használják.
Az ima: ,,Szent Mihály arkangyal, védj meg minket a harcban, légy védelmünk a gonoszsággal és az ördög csapdáival szemben; Isten dorgálja meg őt, alázatosan imádkozunk; és tedd meg te, Ó, mennyei seregek Fejedelme, Isten hatalmával taszítsd a pokolba Sátánt és minden gonosz szellemet akik a világot járják és a lelkek romlását keresik. Ámen"
"Saint Michael Archangel, defend us in battle, be our protection against the wickedness and snares of the devil; may God rebuke him, we humbly pray; and do thou, O Prince of the heavenly host, by the power of God, cast into hell Satan and all the evil spirits who prowl through the world seeking the ruin of souls. Amen."
A legfigyelemreméltóbb az a tény, hogy az ima első néhány szava hasonlónak tűnik a Szent Mihály-ünnepek úgynevezett Alleluja-verséhez. Amelyek május 8-án és szeptember 29-én zajlanak. Így hangzik: "Szent Mihály, védj meg minket a harcban, hogy el ne vesszünk a szörnyű ítéleten".
Mint fentebb említettem, a Michael arkangyal ima 1886-ban maga XIII. Leó pápa tette a leoninus imák egyikévé. De az 1929-es évben, a Vatikáni Állam megalakulása miatt, világi tisztsége megfordult. Következésképpen a következő pápa XI. Pius lett. A folyamatos parancsok eredményeként a leoninus imák elszenvedték az Inter Oecuminici nevű utasítás elnyomását. Ezt az utasítást 1964. szeptember 26-án hozták létre. Szintén hatályba is lépett a következő évben, 1965. március 7-én. Ezért a Mihály arkangyal ima elmondásának kötelezettsége megszűnt, de nem tiltották meg. Ezért sok pap továbbra is használta ezt a nagyhatalmú imát.
Végül 1994. április 24-én II. János Pál pápa megemlíti a Szent Mihály imát, és ajánlja annak használatát. Különösen fontos, hogy az imát erőt adó imaként említi. Ezért ad erőt az epheszosziakhoz írt levélben említett lelki harcban.
BẠN ĐANG ĐỌC
Angyal Ismertető! (BEFEJEZETT)
Siêu nhiênEbben a könyvemben az Angyalokról lesz szó. Angyalok kapnak leírást, és minden más olyan dolog, ami az angyalokkal kapcsolatos. Remélem tetszeni fog, és jó szórakozást!