Mi Az A Mennyei Lény?

96 1 0
                                    

A világ vallásainak többsége néhány mennyei isteni lényről tanít bennünket. A Mennyei Lény kifejezés az égből származó teremtményekre utal, általában az Angyalokra. Isten a Fény lényeiként teremtette meg őket. Fő céljuk, hogy segítsenek Istennek a világ megteremtésében. Nagyon hatalmas angyalok, akik segítik és irányítják az emberiséget.

A Mennyei Lény Isten szolgája. Feladataik különbözőek, valamint minden angyal képessége és adottsága is különbözik. Sok kultúrában a Fény lényeinek nincs szabad akaratuk. Csak egyszerű feladatok, semmi többek. A Mennyei Lények felelősségei közé sorolhatjuk a Mennyek és a Föld közötti hírvivést, a Mennyben lévő felelősségeiket vagy az őrangyalságukat.

Egy érdekes hierarchia uralkodik fenn, szigorú felelősségekkel minden Angyali Lénynek. De valószínűleg már mindenki hallott már a két fő típusról, az Angyalokról és az Arkangyalokról.

Mennyei Lények a Judaizmusban - A judaizmus szent könyvében, a Tórában az angyalok úgy ismertek, mint "Az Úr hírnökei" vagy "a felsőbbrendűek". Az első név szerint említett angyal/arkangyal a zsidó kultúrában Gabriel. Megtalálható a Dániel 9:21-ben, aki később Michael is megemlíti a Dániel 10:13-ban. Ezt a két arkangyalt név szerint említik, mert Dániel apokaliptikus látomásaihoz kapcsolódnak. Később egyre több angyal kezdett megjelenni a Tórában, egyedi személyiségeket szerezve. A judaizmusban Metatron a legfontosabb, kit a Talmudban is megtalálhatunk. A judaizmusban az angyalokat nem kell imádni. Ők csak hírvivők vagy feladatok. Feladataik elvégzése után a Mennyei lények megszűnnek létezni.

Mennyei Lények a Kereszténységben - Tény, hogy a kereszténység és az angyalokban, valamint más bibliai teremtményekbe vetett hitük a zsidóság öröksége. A zsidó valláshoz hasonlóan a kereszténységben is  Isten hírnökeinek tekintették a Mennyei lényeket, akik később egyedülálló jelentőségre tettek szert. Néhány angyalt ismerünk név szerint is, mint például Gabriel, Michael, Raphael és Uriel. A kereszténységben az angyalok egyre népszerűbbé váltak, és ők lettek az út az Istennel való kapcsolattartásra. Az Őrangyal fogalma életet öntött. A kereszténységben az emberek nem imádják úgy az angyalok, mint ahogyan Istent imádják. Ennek ellenére az emberek imádkoznak a segítségükért és útmutatásukért.

Mennyei Lények az Iszlámban - Az iszlámban a Mennyei Lények Isten hírnökeiként vannak számon tartva, valamint meg vannak említve olyan iszlámi szent szövegekben, mint az Qu'ran és Hadith. Az iszlámban Isten szolgái. Nem rendelkeznek szabad akarattal, az Isten által kijelölt feladatokat végzik. Az iszlámban nagyon fontos az angyalokba vetett hit, mivel a hat "Hitcikk" egyike. Az iszlám szent szövegében említett legnépszerűbb angyalok Jibrail, Michael, Israfil, Darda'il, Azrael arkangyal és még sokan mások. 

A Mennyei Lények vagy Angyalok mindig elbűvölték az emberiséget, az emberi elmét és az emberi szellemiséget/lelket. Ezek a gyönyörű és hatalmas lények Isten küldöttei, az emberiség őrei és az egész világ védelmezői. 

Angyal Ismertető! (BEFEJEZETT)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin