Sariel, a Halál Angyala - a Föld egyik arkangyala. Neve jelentése "Isten Parancsa". Egyéb nevei az Azrael arkangyal, Suriel arkangyal, Saqel és Zer-Achiel.
Sariel először Enoch Könyvében bukkan fel. A Halál Angyalaként említi meg őt. Sariel a bibliában is felbukkan. Ő megy Mózesért és viszi el a lelkét a Sínai-hegyre.
A neve azonban azt sugallja, hogy ő az egyik jó angyal. Számos forrás bukott angyalként írja le őt. Két könyv említi őt az egyik bukottként. Az első Gustav Davidson "Angyalok Szótára" című könyve. A másik pedig Leonard Ashley "Ördögök és Démonok Teljes Könyve".
Másrészt számos más forrás úgy véli, hogy ő Isten egyik szent angyala, aki az Angyalhierarchiához tartozik. Ezért a Mennyország angyalaként többféle felelőssége is lett. Sariel megbünteti azokat az angyalokat és embereket, akik megsértik Isten akaratát és parancsát. Sariel egyúttal a bűnösök büntetője.
Sariel, a Halál Angyala a szent szövegekben és könyvekben - Enoch Könyve számtalanszor megemlíti Sarielt. A próféta Sarielt a jelenlét hercegének hívja, mint Metatron Arkangyalt. De Enoch Sarielt gyógyító angyalként is említi, mint Raphael.
Egy másik forrás a Falasha antológia, ami Sarielt a Halál Angyalának, és a Trombitának hívja. Sariel arkangyal megjelenik a Zsidó Talmudban is. A Talmud azt is meséli, hogy Sariel kapcsolatba lépett Ishmael Rabbival.
A Holt-tengeri tekercsek szintén megemlítik Sarielt. A „Fény fiai" pajzsán jelenik meg.
Sariel, a Halál Angyala - A Hét Arkangyal Egyike - Nem egy, de számos forrás ábrázolja Sarielt a hét legerősebb arkangyal egyikeként. Ezért ezen munkák egyike az Ophitic Hebdomad System, a másik pedig a Kabbalah.
Sarielt gyakran ökörként ábrázolják. Sokan úgy vélik, hogy ökör formában jelenik meg, amikor meghívják. Az ökör fizikai formája mennyei eredetét szimbolizálja. Ő egy hatalmas Arkangyal. Gondoskodik a védelemről a gonosz erők, és a gonosz szemek ellen. Sariel nem csak a Hold védelmezője, hanem a nyári napéjegyenlőség 9 őrének egyike is. Sariel utat mutat mikor az ember a halállal néz szembe, vagy ha egy szerette szenved. Ő hoz vigaszt és reményt.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Angyal Ismertető! (BEFEJEZETT)
ParanormalEbben a könyvemben az Angyalokról lesz szó. Angyalok kapnak leírást, és minden más olyan dolog, ami az angyalokkal kapcsolatos. Remélem tetszeni fog, és jó szórakozást!