Shamsiel vagy Shamshiel az Éden mennyei őre. Nevének jelentése "Napfény" vagy "Isten Hatalmas Napja". Ő a negyedik Menny uralkodója, ott, ahol él. Mind szent angyalként, mind bukottként is megjelenik. Nem csak nagy őr, de Uriel küzdelmét is segítette.
Shamsiel a Szent Angyal - Shamsiel a negyedik Mennyben él Sandalphon, Michael, Sapiel és Zazagel mellett. Hagiga szerint a negyedik Mennyet Zebul néven is ismerték, s Shamsiel az uralkodója. De ő a Paradicsom Hercege és a Földi Éden őre is. Ezért ő az egyik legfontosabb Mennyei őr.
De más felelősségei is vannak. Shamsiel az az angyal, aki megkoronázza az imáinkat, majd elviszi őket az ötödik Mennybe. Ő a 365 légiónyi angyal (lélek) főnöke, ahogy a Zohar is elmondja. Ugyanez a forrás megemlíti az angyalt úgy, mint Uriel egyik segédje a csatában. Segít az arkangyalnak, hogy szabványt fúrjon a csatában. A másik angyal Hasdiel.
Úgy is gondolják, hogy Shamsiel volt Mózes útmutatója, amikor még testben látogatta meg a Paradicsomot. Ez a hatalmas angyal volt az, aki átadta Hilkiah-nak Dávid és Salamon kincseit.
A Védelem Könyve úgy említi meg az angyalt, mint egy megbabonázó erő. Ugyanezek a képességek adatottak meg Michaelnek, Nurielnek és Sarphielnek is.
Shamsiel, mint bukott angyal - A Jubileumok Könyvében Shamsielt úgy írja le, mint a Grigori vagy a Figyelők egyike, aki lázadt Isten ellen, és lement a földre, hogy tanítsa az embereket a háborúról, bűnről és mágiáról. Gyakran azonosítják őt Samsapeel démonnal.
Énok 1 szintén megemlíti az angyalt úgy, mint egy elesettet. Ki egy olyan angyal, aki az emberiséget a Nap Jeleire tanítja.
KAMU SEDANG MEMBACA
Angyal Ismertető! (BEFEJEZETT)
ParanormalEbben a könyvemben az Angyalokról lesz szó. Angyalok kapnak leírást, és minden más olyan dolog, ami az angyalokkal kapcsolatos. Remélem tetszeni fog, és jó szórakozást!