Mi Az A Kerub?

339 0 0
                                    

A kerub vagy a kerubim egy mennyei lény, amely közel él Istenhez. Az Ábrahám vallások úgy vélik, hogy a kerubok legfőbb feladata az Édenkert őrzése. A „De Celesti Hierarchia" az első szentírás, amely a kerubokat angyalkirályként írja le. A különböző vallások másképp ábrázolják őket. Ezért a zsidók szárnyas gyermekekként ábrázolják őket. De a keresztények sok szárnyú mennyei lénynek tekintik őket. De számtalan fejük is van. Van oroszlán, ökör, sas és ember fejük is. Az emberi arc középen van, a másik három körülveszi. De nagyon gyakran társulnak az úgynevezett „puttókhoz", Amelyek játékos kis szárnyas kisfiúk. Ilyen például Ámor (Cupidó) is.

Kerub A Kereszténységben - A kereszténységben a kerubok a második legmagasabb rangot foglalják el a mennyei hierarchiában. Fölöttük megtalálhatjuk a szeráfokat. Ezért a kerubok az angyali hierarchia kilenc ágának második helyén állnak. Néhány példa a kerubim angyalnevekre: Gabriel, Cherubiel, Ophaniel/Ofaniel, Rikibiel, Zophkiel és Raphael. 

Kerub A Judaizmusban - A héber Bibliában ők a legnépszerűbbek. A mennyei lények héber neveit  (כְּרוּב) legalább 91 alkalommal említik. A héber Biblia az élet fájához vezető út őreként írja le őket. De a Bibliában Jahve trónjának szállítóiként is megjelennek. Ezekiel leírja a kerubok négy arcát (ember, oroszlán, ökör és sas) az első fejezetben. De a 11. fejezetben egy kis változtatást hajt végre. Három arcot említ, mint az első fejezetben (ember, sas és oroszlán). De a negyedik arcot a „Kerub Arcaként" említi. A kerubokat sokszor említi a zsidó misztika és imádják őket. A Zoharban sokszor megjelennek. És hatalmas misztikus szerepük van a Kabbalában. 

Kerub Az Iszlámban - Az iszlám szent szövegében név szerint nem említik őket. De jelen vannak az iszlám hagyományokban. Ezért a kerubok az iszlámban azon mennyei lények, akik támogatják Isten trónját. Mivel nagyon közel vannak Istenhez, arra kérik, hogy áldja meg, bocsásson meg és védje meg azokat, akik hisznek benne. Az iszlámban Gabriel a kerubok uralkodója. 

Angyal Ismertető! (BEFEJEZETT)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin