Azrael Arkangyal

882 11 1
                                    

 Azrael arkangyal a halál angyalaként ismert. Azrael nevének jelentése "Isten Segítője" vagy "Kinek Isten Segít". Mint a halál angyala, Azrael segíti azokat, akik meghalnak. De ezt a címet sok más angyal is megkapta, mint például: Metatron arkangyal, Abbadon, Hemah, Kafziel, Kezef, Mashit és Leviathan. 

Segíti az elhunyt emberek lelkét, hogy elhagyják a Földet és eljussanak a túlvilágra. Azrael Arkangyal emellett vigasztalást is nyújt azok számára, akik bánatot éreznek egy szeretett ember elvesztése után. Azrael az alábbi neveken is megtalálható: Azrail, Azra'il, Ashriel, Azriel és Azariel.  Nagyon gyakran társítják Gabriel arkangyalhoz. 

Azrael a pusztítások angyala egyike is. A többi angyal, akik szintén meg lettek "tisztelve" ezzel a jelzővel - Uriel arkangyal, Simkiel angyal, Harbonah, Af és Kemuel.

Azrael Arkangyal a szent szövegekben - Az iszlám hagyományokban Azrael Arkangyalt a halál angyalának nevezik. A Korán szent szövegeiben szó szerint a halál angyalának nevezik. Malak al-Mautnak hívják (a halál angyala). A Koránban azt is ismertetik, hogy Azrael hogyan deríti ki a haldoklók neveit. Isten feltárja neki a neveket, amikor a halál már közel van.  Azrael arkangyalnak fogalma sincs arról, hogy ki lesz a következő, míg Isten el nem mondja neki. Amikor megkapja a személy nevét, elkezdi előkészíteni őt. Azrael elválasztja a lelket a fizikai testtől, majd ezután visszatér a lélekkel Istenhez. 

A szikhizmus szent szövegeiben Azrael arkangyal a halál angyalaként is ismertetésre kerül. De ezúttal nem haldokló személyekért küldik el. Isten küldi őt, hogy elhozza a hűtlen és a bűnös emberek lelkét. Fejbe veri őket, elválasztja a lelket a fizikai testtől, és elviszi a lelket a pokolba. 

A Zoharban Azrael arkangyal a hűséges emberek imáinak fogadójaként kerül leírásra. Ő egyben a Mennyben lévő angyali légiók parancsnoka is. 

Azrael Arkangyal a különböző vallásokban - A keresztények is a Halál Angyalának tekintik Azrael arkangyal. Nincsenek olyan szent szövegek, amelyek a halál angyalaként írnák le, de a keresztények a mai napig társítják a halál káros pillanatához. 

Az ázsiai hagyományok is a Halál Angyalaként jellemzik. A haldokló orránál tart egy almát az Élet Fájáról. Ez a rituálé segít neki elválasztani a lelket a fizikai testtől. 

Azrael arkangyal az életünk védőszentje. Ha valaki megszületik, akkor Azrael egy hatalmas könyvben rögzíti meg nevét fent a Mennyben. Amikor ez a személy meghal, Azrael törli a nevét a könyvből. 

Az iszlám hagyományokban Azrael arkangyal vagy Izra'il fizikailag kerül leírásra. Azt mondják, hogy nyelvekkel és szemekkel van lefedve. A szemek és nyelvek száma attól függ, hogy jelen pillanatban hány ember él a Földön. Egyben fátyolozza Isten teremtményeit egymillió fátyollal. Olyan nagy, hogy óriásibb mint a Menny. Emellett a kezei között tartja az egész bolygót. Azrael-nek négy arca és négy szárny van. Azrael a Koránból származó 4 arkangyal egyike. A másik három Jibril, Michael és Israfil.

A zsidó miszticizmusban Azraelt a gonosz megtestesülésének tekintik, noha a Védelem Könyve megemlíti, hogy a mennyei lény az egyik szent angyal. A másik kettő Mihály arkangyal és Gabriel arkangyal volt. 

Angyal Azrael a tanokban és legendákban - Az iszlám és a héber tanításban egyaránt Azrael a harmadik Mennyben él. Ugyanakkor a muszlimok úgy vélik, hogy Azrael csak egy másik formája Raphaelnek. A muszlim hagyomány leírja az arkangyalt is. 70 000 lábbal és 4000 szárnnyal rendelkezik. Testét szintén szemek és nyelvek borítják. A szemek és nyelvek száma megegyezik a földön élő emberek számával.  

Azrael arkangyal az arab hagyományban is megjelenik. Itt megtalálhatjuk a kötelességét. Leírja Azraelt úgy, mint : „örökké írt egy nagyon nagy könyvbe. És örökre törli is azt, amit leírt. Az, amit leírt, az ember születését jelképezi. Eközben amit kitöröl, az egy haldokló ember neve."

Az ókori perzsa tanulmány egy régi mesét ismertet  Azraelről. Azt mondja el nekünk, hogy hogyan szerezte meg Azrael azt a kötelességét, hogy elválassza a testet a lélektől. Tehát Mihály arkangyalt, Gábriel arkangyalt és Israfel arkangyalt kinevezte Isten, hogy Ádám létrehozásakor hét marék földet irányítsanak. De kudarcot vallottak. Csak Azrael tudta biztosítani a földet Ádám testének. Ennek a missziónak a győzelme miatt Azrael a Halál Angyala lett. Az az angyal, mely elválasztja a testet a lélektől a halál pillanatában.  

Ez a történet az iszlám tanban is jelen van. De kicsit másképp hangzik. A mese azt mondja, hogy a 4 angyal (Gabriel, Michael, Azrael és Israfil) port hozott a világ négy sarkából. És Allah ezeket a porokat felhasználva hozta létre Ádámot. De Ádám szívéhez Allah Mekkából származó port használ. 

Egy másik keleti jelmagyarázat leírja, hogy Azrael hogyan is választja szét a testet és a lelket. Az angyalnak van egy almája az Életfáról. És ezt az almát a haldokló orrához tartja. Ez azonnali szétválasztást eredményez.

Továbbá, a zsidó miszticizmusban Azrael a „gonosz megtestesítője". De más forrásokban ő a szent angyalok egyike. Például a Védelem Könyvében Azrael a szíriai báj három szent angyalának egyike. A másik kettő Michael és Gabriel.

Azrael számos nevei - Azra'il - egy nagyon népszerű angyal az arab tanban. A legjobb segítség az ördögűzés rítusaiban.

Azriel - a Zohar titokzatos angyala. Gyakran Mahniel-nek hívják. 60 milliárd lélek légiójának az uralkodója. És a Menny északi részén él. Ő nem csak véd, hanem imákat is fogad. Az Ozar Midrashim I 85-ben Azriel az egyik legnagyobb pusztító angyal. Szintén gyakran megtalálható a gonosz erők elleni arab védelem medáljain. 

Ashriel - a név azt jelenti: „Isten fogadalma". Ő a Föld hét angyalának egyike. Úgy is ismert, mint a föld Uralkodói vagy Uralmai. Ashrael elválasztja a testet a lélektől a halál eljövetelekor, mint például Azrael. Ez volt a fő oka annak, hogy a két angyal társul. Mózes Botarel szerint Ashriel gyógyítja a hülyeséget is. 

Azariel - a Talmud angyala. Ő irányítja a bolygónk vizeit. De az okkult tanban is megjelenik. A Hold 28 kúriájának 28 angyalának egyike. 

Bár a legtöbb forrás szerint néha szentnek és máskor gonosznak tűnik, ő a halál angyala. Segít a halottak lelkén. Nyilvántartja a világ minden születését és halálát. 

A haldokló személynek ajánlott megtanulnia Azrael őrangyal nevét, és hívni, valamint imádkozni kell az angyal segítségéért, mielőtt meghalna. Azrael a gyászoló emberek segítője és tanácsadója is. Ha a közelmúltban elhunyt egy számodra kedves ember, és nem tudod elviselni a fájdalmat, imádkozz Azrael segítségéért a fájdalom kezelése érdekében. 



Azrael Angyal számos filmben és sorozatban is megjelenik. Az arkangyal legutóbbi megjelenése a Lucifer sorozatban volt. Azrael a 3. évad 25. epizódjában jelent meg.

Angyal Ismertető! (BEFEJEZETT)Onde histórias criam vida. Descubra agora