Uriel arkangyal egyike a hét arkangyalnak. Nevének jelentése "Isten Az Én Fényem" vagy "Isten Tüze". Amint azt a neve is elárulja, Uriel arkangyal az, aki a sötétség helyein ragyog Isten igazságának fényével. Uriel arkangyal a bölcsesség angyala. A festményeken általában egy könyvet vagy egy tekercset tart a kezében. Ezek a tárgyak a bölcsességet szimbolizálják. Vagy lángját csupasz kezeivel tartja. A láng Isten igazságának fényét jelképezi.
A nem kanonikus elméletben Uriel arkangyal az egyik vezető angyal. Uriel egyes szövegekben Szeráfként, másokban Kerubként jelenik meg. Ő a Nap védőszentje, magának Isten lángjának. Uriel a Jelenlét 4 angyalának egyike. Bár a későbbi zsidó szövegekben Uriel-t Phanuel váltja fel, mint a negyedik. De ő leginkább az üdvösség angyalaként ismert (II. Esdras leírásában). Uriel Tartarus Hercege is, gyakran társul Hadészhez. Uriel értelmezte Ezra látomásait. Ezért fedte fel Ezrának a Mennyország szent titkának a rejtélyét. De értelmezte a próféciákat is Ábrahám számára. És kivezette Ur-ból.
Uriel a szeptember angyala. És a szeptemberben született személyek könnyen fel tudják hívni őt. Legalábbis a zsidó miszticizmus szerint. De gyakran az Apokalipszis 7 jelével is társítják.
Uriel szintén a szombat egyik uralkodója is, Cassiel és Machatan mellett.
Uriel Arkangyal különböző vallásokban és ősi szövegekben - Az Énok könyvében, pontosabban az I. Énokban Uriel a „mennydörgés és a terror" felett figyel. Ezt a kötelességet Ramiel is megkapta. Énok úgy is leírja Uriel-t, mint azt az angyalt, akit Isten küldött Noéhoz. Ezért Uriel figyelmezteti Noét a közelgő özönvízről. Énok I 10: 1-3 szerint. Bár más szövegekben más angyalokat azonosítottak úgy, mint Noé hírvivőjét. Uriel arkangyal szintén megjelenik az Ádám és Éva könyvében. Itt ő a bűnbánat védőszentje. Ő az az angyal, aki az Éden kapujában állt. Óvja a „tüzes kardjával". Ugyan ez a könyv egy Kerubként is ábrázolja. Úgy mint a Bibliában, a Genezis 3-ban.
Uriel arkangyalt a Biblia és más szent szövegek számos részében azonosították már. Sokan társítják őt az egyik arkangyalhoz, aki jelen volt Ádám és Ábel temetésén. Ezért Ádámot és Ábelt, más angyalokkal együtt, a Paradicsomban temeti el. Amint azt a Biblia szótárában leírták. Uriel-t azonban gyakran azonosítják azzal az angyallal is, aki Jákobbal birkózott meg Peniel-ben.
Uriel megjelenik a II. Királyok 19:35-ben is. Mint az az angyal, amely elpusztítja a Sennacherib házigazdáit.
A Magus úgy írja le Uriel-t, mint az az angyal, aki az alkímiát a földre hozta. Ezért az alkímia isteni eredetű. Az arkangyal a Kabbala ismereteit is átadta az embereknek. A Kabbala a kulcsa a szentírások megértésének és értelmezésének. Bár ezt a missziót Metatron arkangyalhoz is társították. Uriel arkangyal azonban számos más okkult műben és apokrif szövegekben is megjelenik. Amik gyakran társítják más angyalokkal, mint például: Nureil, Uryam, Jeremiel, Vretil, Puruel, Phanuel, Suriel, Jehoel és még Israfel vagy Jákob-Israel.
Uriel arkangyal a Nap angyali ügynöke. Mint megtalálható az Elveszett Paradicsom III-ban. Ami úgy jellemezte az angyalt, mint „a legszembetűnőbb angyal a Mennyben". Az éles látása valamiféle szuper ereje lehet.
Az Ártatlanság Államában Uriel különleges megjelenésű. Az arkangyal a Mennyből érkezik a Földre, egy szekérrel, melyet gyönyörű fehér lovak húztak. Noha Uriel az arkangyalok egyike, 745-ben a római egyházi tanácsban rosszallták. De később Szent Uriel lett. Több műalkotásban is megjelenik, egy lánggal, amit nyitott kezei között tart.
Sokan úgy vélik, hogy az Uriel név Uria próféta nevéből származik. Ennek ellenére a két bibliai alak között nincs más asszociáció.
Uriel Arkangyal és Jákob - A 310. zsidók legendáiban Jákob leírja az Uriel arkangyallal való találkozását. Jákob Mezopotámiából származott, amikor „Uriel, Isten angyala" kijött hozzá. És elkezdett beszélni Jákobbal. Uriel azt mondta: „Azért jöttem a földre, hogy az embereket között lakjak, és név szerint Jákobnak hívnak". Ennek eredményeként Uriel angyalt gyakran társítják Jákob-Israelhez. Számos ember hitte, hogy a két alak eggyé lett a Penieli birkózás után.
De az Exodus 4:25-ben Uriel ismét birkózik egy másik prófétával. Ezúttal Mózessel. Bár Uriel nincs név szerint említve. A karaktert „jóindulatú angyalnak" hívják. Ezért Uriel birkózik meg Mózessel vagy támadja meg őt. És a támadás oka egyszerű. Mózes elfelejtette betartani a körülmetélés rítusát a fia, Gersomot illetőleg. De csak a Midrash Aggada Exodus azonosítja Uriel-t jóindulatú angyalként. Mivel a Zohar I 93b a jóindulatú angyalt Gabriel arkangyalhoz társítja. Leírja Gabriel-t, mint az „égő kígyó", aki „lángokban jött le a Mennyből". És célja az volt, hogy elpusztítsa Mózest „bűne" miatt.
De ezt az eseményt a II. Zsidók legendái is leírja. De ebben a verzióban két angyal van, akik megpróbálják elpusztítani Mózest. És ők se nem Uriel, se nem Gabriel. Ők Hemah és Af, a bukott angyalok.
Uriel arkangyal a művészetben - Uriel társítva van Prud'hon „Isteni bosszú és igazságosság"-ával. Mivel a bosszú angyala. A vászon megtalálható a Louvre-i Múzeumban.
Az arkangyal számos versben és modern irodalomban is megjelenik. Az Elveszett Paradicsom IV 555 úgy írja le az arkangyalt, mint aki „siklik az Ev-en egy napsugáron". Uriel Angyal még egy tudományos könyvben is megjelenik. Pontosabban: Walter Clyde Curry „Milton ontológiai kozmológiája és fizikája" című könyvében. A szerző szerint Uriel „jámbornak látszik, de nem túl figyelmes fizikus". Aki szintén ,,hajlamos az atomista filozófiára."
Uriel arkangyal szintén megjelenik a Sibylline Oracles-ben. Úgy írják le, mint a „halhatatlan Isten halhatatlan angyalai" egyike. És fontos küldetése van az ítélet napján. Uriel „kitör a hatalmas kapuk szörnyű és megszakíthatatlan rúdjain. És akkor „egyenesen ledobja őket", és „ítéletre hozza az ősi titánok és óriások minden szomorú szellemét és mindazokat, akiket az árvíz felülmúlott". Ezek után ezeket a szellemeket és lelkeket az ítélet székére viszi Isten trónja elé.
Más szavakkal, Uriel elhozza a lelkeket a pokolból Isten trónja elé, a végső ítéletre. Gyakran társul az Apokalipszis angyalaival. Ezért ő az apokalipszis utolsó jele.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Angyal Ismertető! (BEFEJEZETT)
ParanormalEbben a könyvemben az Angyalokról lesz szó. Angyalok kapnak leírást, és minden más olyan dolog, ami az angyalokkal kapcsolatos. Remélem tetszeni fog, és jó szórakozást!