Asmodeus

1.2K 5 0
                                    

Asmodeus egy hatalmas démon vagy bukott angyal. Nevének jelentése "Az Ítélet Teremtménye". Asmodeus jobban inkább a perzsa és arab oktatásban van jelen, mintsem a zsidó és keresztény oktatásban. De bármilyen tanban vagy szövegben, amelyben megjelenhet, leginkább gonosz.

Asmodeus további nevei Asmoday, Chammaday, Ashmeday, Asmadai, Ashmoday. De a Solomonic legendák szerint ő szintén Saturn, Marcolf vagy Morolf. A neve Aeshma-ból származik. Amely az egyik Amarahspands (arkangyal) a perzsa tanban.

A démon eredetileg szeráf volt. Az angyalok legmagasabb rendjéhez tartozott. De lázadt Isten ellen, és Lucifer mellett harcolt. Így kiűzték a mennyből a többi bukott angyallal együtt. 

Asmodeus a tanokban, legendákban és szövegekben - Asmodeus megjelenik Tobit könyvében, ahol „dühös ördög". Ő ölte meg Sarah hét vőlegényét. Azáltal, hogy megölte mindegyiket az esküvőjük estéjén, nem tudták hivatalossá tenni házasságukat. Addig, míg Tobias és Raphael arkangyal meg nem állították őt. Az arkangyal száműzte a démont "felső Egyiptomba". A Vallások Enciklopédiájában Forlong úgy írja le Asmodeust, mint a ,,Tulmadic Ashmedai". Ashmedai a Zend Ashmedeva-tól kölcsönzött démon volt. Ugyanezt a démont tették felelőssé Noé részegítéséért. 

A Magus II. Asmodeust színesen ábrázolja, úgy, mint az egyik „haragtartályt". Az Abra-Melin, A Mágus Szent Varázsa Könyvében érdekes leírást találunk a démonról. Azt mondják, hogy számos rabbin Asmodeusnak tekinti a Tubal-Kain és nővére, Naamah közötti vérfertőzés eredményét. A bukott angyalt a "tisztátalanság démonának" is nevezik. 

A zsidó tanban Asmodeus Shalmon Bar apja. Aki egy újabb nagyon erős démon. Legalábbis a Zsidó Enciklopédia 510. oldala szerint. 

Asmodeust tartják felelőssé a zene, a tánc, a körhinta, a dráma és az „új francia divat" kitalálása miatt.

A kopt gnosztikus írások szerint Asmodeus az egyik a Büntetés Angyalai közül. Ezt a címet Ariel arkangyal (Pistis Sophia szerint) és Laylah őrangyal is megkapta.

A perzsa szakirodalomban gyakran azonosítják Aesham-al, aki egyike a hét Fő Arkangyalnak. 

Asmodeus és Salamon - A démon a Salamon testamentumában jelenik meg. A szövegek szerint Asmodeus az Ursa Major (Nagy Medve) csillagképben él. Ott összeesküvéseket készít az ifjú házasok ellen. Ezenkívül terjeszti a gonoszságot az emberiség között. A démon ezenkívül még őrületet is terjeszt a nők között, rombolja a szüzek szépségét és kegyelem nélkül gyilkol. Ezáltal hatalmas gyilkos démonná válik.

Salamon király az, aki Beelzebub segítségével a mi világunkba hozta Asmodeust. Aztán a démon elmondja Salamonnak, hogy emberi anya és angyali apa leszármazottja. Egyike a Nephilim Óriásoknak. Bukott angyal Azael mellett. Asmodeus azt is elmondja Salamonnak, hogy fél a víztől. A király óvatosan kezeli a démont, mert tudja, mennyire hatalmas. Ezért Salamon láncokra verve tartja a démont, vízzel tele üvegekkel körülvéve. A démonnak Salamon szervereként a legfontosabb feladata agyag edények készítése a Templom számára. 

Egy rabbin mese elmagyarázza nekünk, hogy Salamon és Asmodeus hogyan és miért léptek kapcsolatba. A királynak szüksége volt valamire, amivel kőt tudott vágni a Templomhoz. És egy kővágó féreg volt a legjobb választása. De csak Asmodeus tudta, hogy hol van a féreg. Salamon elfogta a démont és elaltatta. Ék ekkor láncolja le őt Salamon gyűrűjének segítségével. Ezután a bukott angyalt kényszerítik a többi démonnal együtt arra, hogy megépítsék Salamon templomát. 

A démonok szökése - A király nem túl sokáig uralja a démont, mert birodalma megoszlik, és Salamon összes démona szabaddá válik. Ekkor az emberek istenekként imádják őket. Az első démon, aki kiszabadult, Asmodeus volt. Becsapta Salamont, azt mondván a királynak, hogy megmutatja neki nagyságát, ha Salamon eltávolítja a láncait, és gyűrűt ad a démonnak. Nos, nyilvánvaló, hogy Salamont becsapták, és a démon száműzetésbe küldi, majd gyűrűjét a tengerbe dobja. De Salamon szeretője megtalálja a gyűrűt, és viszi vissza a királyhoz. Salamon visszakapta az erejét. Aztán büntetésként egy edénybe helyezi a démont.

Asmodeus a Démonológiában - Asmodeus a Démonológiáról szóló szövegekben is megjelenik, amely nem sokkoló hír, mivel az egyik legnépszerűbb démon. Ezért a Démonológia szerint Asmodeus a pokolban van, és fő felelőssége a játékházak irányítása.

Wierus, a népszerű démonográfus (igen, ez az álláspont létezik) ismeri Asmodeust. Azt mondja, hogy ha valaki meghívja a démont, lefejezve kell lennie, mert máskülönben becsap a démon. 

A démon megjelenik Lilith Tanában is, ami szerint Lilith volt az első nő, akit létrehoztak. És Ádám és Lilith közötti egyesülés csak démoni alkotásokhoz vezetett. Asmodeus az egyikük. Bár más források Lilith, a vágy démoni királynőjének a férjeként írják le. 

A démoni hierarchiában Asmodeus „A Gonosz Bosszúinak" uralkodója, aki rossz ítéletet hoz. Továbbá, amikor meghívják, három fejjel jelenik meg (ogre, kos és bika), valamint kakas lábai vannak és csúnya szárnyai. És általában egy sárkányon lovagol s tüzet lélegzik. 

A démon a modern művészetben és irodalomban - Asmodeus játssza a főszerepet Le Sage In The Devil on Two Sticks című filmében. A démon megjelenik az "Az Ördög Saját Kedves Fia" című részben is, ahol Asmodeus Ádám és Lilith fia.

Asmodeus nemrégiben (2017-ben) megjelent a Supernatural nevű rendkívül híres sorozatban is, mely a démont még népszerűbbé tette.

Asmodeus nevei - Asmoday - ő egy bukott angyal. Budge Amulettjei és Talizmánjai szerint Asmoday szárnyakkal rendelkezik és képes repülni. Ő is ismeri a jövőt, valamint matematikát tanít. És képes arra, hogy láthatatlanná tegye az embereket. Asmoday tartja az Értékek Gyűrűjét, mely lehetővé teszi számára, hogy a pokolból származó 72 gonosz szellemet irányítsa. Amikor megvalósul, 3 feje van (ember, bika és kos). 

Ashmedai - egy nagyon népszerű angyal a Rabbinikus Tanban. „Isten hírnöke", vagyis egy angyal. Ashmeday a Dél uralkodója. 66 légiónyi lelket irányít, és ő is Salamon király ellenfele.

Noha a Rabbinikus Tanban egy angyal, más forrásokban, szövegekben és tanokban többnyire gonosz, elesett, bukott angyal. Számos okkult forrás veszi figyelembe Ashmedait a kígyóként, aki elcsábította Évát. Ennek ellenére őt nem tekintik káros démonnak. Néhány legenda Kerubként ábrázolja, más legendák pedig Sheddim hercegeként vagy „a nagy filozófusként". 

Összegzésképpen: bár számos szövegben szent angyalként jelenik meg, nem ajánlatos a hozzá való imádkozás vagy a meghívása. Asmodeus nagyon erős és veszélyes.  


Angyal Ismertető! (BEFEJEZETT)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora