It is fun to get to know Smart Intellectual Bohemian.
You will be fascinated surely at first... but as you go deeper (as an ordinary mortal) witnessing so many obvious loopholes contradicting with your personal beliefs.Some are handsome and some were really attractive in a way. Their spoken words, their appreciation of arts and their selected music. it fascinates me of course. Interesting.
In a long run... dia mulalah nak menghina Islam, Bangsa Melayu, adap budaya Asia.... mama dok mai panaih dah. Semua jadi serba tidak kena. Kerjanya mahu keluar malam, lepak lepak dan mabuk sahaja, kalau ada perhimpunan bir percuma lagi dia suka. Geng dia ramai di situ. Sesama merekapun tidaklah telus, plastik kalau diperhatikan sifatnya. Pakaian, aksen dan gaya Bohemianlah katakan... mama perati dua tiga..., selalunya hadir dari rumahtangga berantakan, mereka jadi rebel akibat susun atur hidup dalam masyarakat, mereka mampu duduk berhimpun bersyarah tentang hukum hakam agama dan pemerintah. Dari situ terbentuk sifat sifat mereka yang menentang. Ada kata kata mereka yang boleh diguna pakai tapi bukan semua sayang... lama lama jadi pain in the ass my dear.
Paling buruk... kalau kamu jadi pasangan dia. Ada antara merkea yang mama jumpa semula setelah bertahun tahun hilang, tampil jadi orang biasa saja... pura pura lupa... pura pura tak ingat bila ditanya. Pandai mereka belakon, setelah insof.
Pasangan mereka selalunya tidak kekal. Who would want that kind of life? full of conflicts and drama. Too quiet at many crucial moments... rephrasing all wise men words which are not theirs. Berbincang tentang seni satu lagi hal... ada saja curhatan mereka... hasil sendiri? Yelek pochik!
The most you can do is respect, watch them with sharp eyes and mind, slowly back off whenever you can. Unless you are one of them...
*Yang ini kok aku ngga bisa terjemah, ada canggah budaya dan percaya di sini. Orang kayak aku di dunia seni seringnya menarik orang kayak gitu, salahnya bukan orang lain... salah sendiri karna terlalu tampil sok ngerti.
"Yeah... it should be this... at least that...," ada sajalah dengan orang orang bohemian.
PENAT.
YOU ARE READING
CONVERSATION
RandomConversation, what sort? Will you be able to tolerate? 1. Me and me and my story alone? 2. Pop talk about music, movie on people you hardly know? 3. Deep political talk as if the minister is his/her uncle? 4. Opinionated friend who got nothing to pr...