MERABAN... TENTANG HIDUP

6 1 0
                                    


Going through words page to clear the computer i found some small write up about living. Here you are some small/short anecdotes for you.

AGAMA SEBAGAI UBAT SEKSUALITI

Hal ini berlaku dalam pelbagai lapisan masyarakat dunia. Sepanjang saya hidup saya jumpa ramai betul ustaz homosek, paderi pondan, sami gay lembik dan baru baru ini pula ramai teman teman saya yang DANGKAL mula bersoseh soseh mengenai agama dan kematian juga kubur.

AGAMA tidak mungkin sama sekali dapat mengubah seksualiti kamu wahai insan, yang ingin berubah adalah kamu kerana merasa bersalah, kerana merasa diri tidak selaras dengan orang orang biasa yang kamu anggap NORMAL.

Kamu GAGAL menerima diri sendiri. Itu adalah pucuk pangkalnya. Menjadi kaum minoriti itu tidak sama sekali bermaksud MAKSIAT.

Agama? Agama yang tidak ada kasih sayang itu bukanlah  agama, namun jangan silap ada bezanya si Pendeta dan Agama.

RELIGION AS A CURE FOR SEXUALITY.

This problem is with every layer of our global society. As long as I live, I met a homosexual ustaz, gay priest, trans buddhist priest and lately some of my shallow ts friends started to talk about religion, death and grave.

ANAK ORANG

anak orang boleh bercakap jelas....

anak orang boleh memberi pendapat.....

anak orang boleh melawak dengan bijak....

anak kita? Malu, pemalu sangat tidak bertempat.

anak kita? tekial kial mencari ayat walau dalam bahasa ibunda sendiri

anak kita? Menonton drama dan Maharaja Lawak

apa punya FENOMENA ini?

AS I AGED

As i aged, matured or old, if that is the right term.

I became very observant.

At gatherings or social events

I noticed that people are getting so unreal and some were lost and confused

Due to inability to have a decent chat, lack of reading or simply too artistic to express her/his feelings.

I am also very careful with those who simply look down at others. Assuming and hoping that I will follow suit. NO i will not. ( You do it on your own, my dear! saya tak suka menghina)

On the whole, maturity and some good sense of humor will take you places.

Being humble is actually EXPENSIVE my dear.

LOSING MY MOTHER

I am not the type to cry buckets. I am still griefing indeed, how could I not when all of the good quality of life was from her?

I did not show it. My room knows!

saya bukan jenis yang menangis berbaldi baldi. Saya masih sedih kehilangan, apa taknya..segala latihan yang baik baik adalah dari beliau.

Saya tidak pamer. Bilik saya tahu!

SEGAN (Pinangan dari Alor Star).

Sewaktu keluarga Azim tiba di Johor Baharu untuk bertukar cincin bagi melanjutkan hubungan dia dan Suriani, mereka disambut meriah oleh keluarga di sana.

Dengan rendah hati, ayah Suriani berkata,"terima kasihlah orang Kedah yang datang jauh jauh meminang anak saya sue, orangnya tidak secantik mana, malah PENYEGAN pula!"

CONVERSATIONWhere stories live. Discover now