BAB 9

1.8K 152 23
                                    

KERETA diparkir betul-betul di hadapan restoran yang baru dibuka itu sampaikan ada pak cik penjaga parkir itu yang mengalihkan papan tanda 'Reserved' itu untuk Juriffa.

Emriel memandang sekilas perempuan yang berada di tempat pemandu itu. Dia ni pemilik restoran baru ni ke?

"Jomlah. Kita makan sini."

Ajak Juriffa kepada Emriel dan Emilia yang berada di dalam kereta Volkswagen Polo merah miliknya.

Emriel dan Emilia keluar dari kereta dan mengikuti langkah Juriffa yang sudah masuk ke dalam restoran yang kelihatan sederhana besar tetapi cukup mewah dan elegan itu.

Emriel pun jadi terdiam.

Bukannya apa, sekarang ni dia yang rasa macam dia ni majikan. Sebab Juriffa yang memandu dan bawa dia dan adiknya ke sini.

Bukannya apa, Emriel memang ada lesen memandu dan dia boleh memandu. Masalahnya lesen luar negara dan memandu cara luar negaralah.  Nanti tak pasal Juriffa pula yang kena saman atau paling teruk dia memandu salah lane pulak.

"Hey, babylicious!"

Jerit Juriffa tanpa segan silu dan memeluk seorang lelaki kacak plus tinggi lampai yang memakai t-shirt yang warna merah hati dan mempunyai cop 'Z's Café itu.

Pelanggan restoran yang memandang ke arah mereka langsung tidak dihiraukan.

Emriel yang berdiri berhampiran Juriffa pula yang berasa segan. Dua orang makhluk ni tak segan pulak.

Yang Juriffa pun, nak peluk pekerja yang kacak aje. Siap panggil panggilan manja pulak tu. Pekerja lain dia tak nak peluk pula.

Memang terbaik perangai si Juriffa ni. Dah ada tunang pun perangai... Entahlah!

"Hey... My adorable loony..."

Balas lelaki itu dan segera Juriffa menjauhkan diri dan mencebik.

"Huh... Abang ni."

Haih. Meluat Emriel melihatnya. Macam orang kena penyakit bell palsy si Juriffa ni pun. Sikit-sikit cebik, sikit-sikit cebik.

"Ehem..."

Emriel berdehem sekali cuba untuk mengembalikan Juriffa ke dunia yang nyata. Sekarang rasa macam sia-sia pulak dia dengan Emilia ikut Juriffa ke sini.

"Ya? Boleh saya bantu?"

Soal lelaki yang dipeluk Juriffa tadi.

"Perkenalkan, ini abang bibik Ju, Emriel... Dan ini adik dia, Emilia."

Juriffa segera memperkenalkan Emriel dan Emilia kepada abang kesayangannya ini. Dia sendiri hampir terlupa yang kali ini dia datang bersama Emriel dan Emilia.

Selalunya dia datang seorang diri. Hanya untuk bertemu dengan lelaki kacak berumur 28 tahun ini.

"Abang bibik?"

"Bibik Ju yang Ju dah anggap macam abang Ju sendiri..."

Ujar Juriffa apabila melihat abang kacaknya ini seperti sedikit hairan.

Abang sendiri? The hell abang... Emriel rasa untuk menjadi abang kepada Emilia yang baik dan faham bahasa pun dia gagal, tambahan pula kepada Juriffa yang 24/7 gedik itu!

Tapi... Kalau difikirkan baik, dia abang yang dikatakan tahap okeylah daripada Jebat Naufal tu...

Emriel hanya menyambut tangan lelaki itu yang disuakan. Lelaki itu tersenyum manis menampakkan jaw curve yang membuatkan wajah lelaki itu kelihatan sangat maskulin.

Abang Bibik✔Where stories live. Discover now