I'll admit,
I was wrong,
What else can I say, girl?"LAHHH... Ingatkan kau dah siap. Ish berapa kali dah aku kata pukul 11, ni dah 11.15 tak siap-siap lagi... Pergilah bersiap dulu, aku tunggu kat luar."
Jam tangan yang melilit di pergelangan tangan Jebat dilihat sekilas sambil membebel melihat Siti yang belum bersiap muncul di ruang tamu. Malam semalam bukan main beria je nak ikut Jebat keluar, pagi ni buat lengai pulak.
"Eh, ni dah bersiaplah ni?"
Kata Siti sambil melihat dirinya sendiri dari bawah sampai ke baju yang dipakainya.
"Macam ni kau kata bersiap? Seriuslahhh...?"
Muka Jebat terus hilang semangat setelah memgimbas Siti yang berdiri tidak jauh darinya. Selamba badak je Siti mengenakan seluar jeans biasa dengan t-shirt hitam berlengan pendek.
Beg tangan tak ada, aksesori apa pun tak ada. Make up tak usah diimbas. Memang jelas suci! Siti versi buat kerja rumah dengan versi nak keluar sama je ke?!
"Seriuslah... Pastu awak nak saya pakai apa? Apron? Baju kelawar? Jadi perempuan ni senang, pakaian tu tak penting, yang penting kalau pakai senyuman kat wajah, dah cantik dah..."
Jebat tertawa kecil penuh nada sinis. Yakin betul si Siti ni?
"Ooo... Tu cantiklah tu macam tu?"
"Haaa cantiklah. Pakaian simple macam ni tak buat kecantikan saya berkurang sikit pun okeh."
Lagi sekali selamba gadis itu menjawab sambil menggayakan t-shirt di tubuhnya.
"Haaa loyar buruk je kerja... Tak rasa macam nak gelak."
Jebat malas hendak melayan lagi. Kalau cakap dengan perempuan memangla tak menang. Jebat melabuhkan punggung di sofa sebelum menyarungkan stoking kelabu ke kedua-dua belah kakinya.
"Tak suruh gelak pun. Saya cakap je. Manalah tau kalau nak keluar dengan awak kena ada protokol pemakaian ke apa ke... Awak kan orang kaya... Mana tahu malu-"
"Ha sudahhh... Tapi seriouslah pakai macam nak pergi konsert black metal je..."
Sekali lagi Jebat mengimbas Siti dari atas ke bawah dan ke atas semula. Macam budak kolej yang set-set dark side pun ada. Hitam dari atas ke bawah...
"Apa salahnya... Kalau ada konsert boleh terus singgah. Awak tu pakai kemeja smart-smart nak pergi mana? Awak nak beli kereta ke nak jual kereta?"
"Amboi menjawab... Suka hati akulah. Lagipun kita ni nak pergi membeli kereta. Kenalah nampak imej berduit tu baru orang nak layan. Tapi, dah memang imej aku macamni, kau siapa nak ubah imej aku?"
"Saya Siti."
"Apa kau ni? Tiba-tiba je."
"Dah awak yang tanya saya siapa nak ubah imej awak... Saya Sitilah..."
Jebat melepaskan keluhan panjang. Betullah tu. Tak guna pun nak berdebat dengan perempuan. Memang akhirnya dia akan kehilangan kata-kata jugak...
"Hmm... Buang masa je sembang dengan kau ni. Nak menang je..."
"Mana ada orang dalam dunia ni suka kalah."
"Jomlahhh gerakkk... Cepat pergi, cepat balik. Tak sabar pulak rasanya nak balik nanti. Belum apa-apa asyik aku je kena fire..."
Jebat terus bangun dari sofa lalu mengambil kunci kereta Wiranya dan melangkah keluar untuk menyarungkan kasut kulitnya.
"Jap jap... Emilll???"
YOU ARE READING
Abang Bibik✔
Teen FictionCerita dua dunia antara Muhammad Emriel dan Juriffa Natrah... Kalau korang rasa kena friendzone tu dah cukup menyakitkan... Cuba baca pasal bibikzone! ⚠️TW: suicide, self-harm