Bab ni sepatutnya takde wina add pasal korang bagi wina 5K reader view + 1K votes. You guys rock & ILOVEYOU!!! ❤ Tapi taknak baca takpe, sebab.... Huhu baca kalau rajin jea k 👉👈😹
***********"BANGANGLAH si Emriel ni! Dasar lelaki miskin tak kenang budi! Bodoh! Sial!"
Katil di sebelahnya dijadikan tempat untuk melepaskan tumbukan. Dah lama dia tahan tangan daripada naik dan mulut daripada mencarut. Tapi sekarang memang semua dah keluar.
Jasreen yang baru masuk mengambil tempat di bangku kecil di cermin solek bilik hotel itu dengan sebuah keluhan.
"Hesy... Akulah... Tak boleh betullah dengan si Emriel ni. Dasar anak-"
"Wo wo wooo, abang... Family-family tak ada mengena dalam hal ni okey? Family Riel tu dah macam family Jasz, so abang jangan nak kata apa-apa because I'm at his side."
Aafieq menjeling sekilas ke arah Jasreen sebelum melemparkan pandangan ke lantai bilik.
Tuhan aje yang faham apa yang dia rasa bila nampak Emriel dengan Juriffa berdua-duaan. Juriffa dahlah tak contact dia langsung sejak makan malam haritu.
Sebab? Sebab dia asyik sibuk dengan budak miskin harta tu.
"Apa masalah abang ni, hah? Sampaikan Jasz nak tegur kawan-kawan Jasz sendiri pun abang tak bagi... Pastu yang abang ajak Jasz datang sini pehal? Nak hadap muka abang aje 24 jam?"
Jasreen menyoal sinis sambil memandang Aafieq yang kelihatan masih cuba menstabilkan emosinya.
"Nak tegur buat apa diorang tu? Menyakitkan hati aje, serius. Kalau diorang nampak kita, diorang tegurlah. Selagi diorang tak tegur, kita buat tak tahu je. Okey?"
"Tak okey sebab Jasz rasa Emriel dah nampak kita tadi."
"And he go away, bring Juriffa with him. Dia memang nak pisahkan abang dengan Ju."
"Yes dia buat benda yang betul, Ju pun memang tak nak dah dengan abang. You're such a busy man, siapa yang nak? Future bukan terletak pada duit semata-mata, tapi kasih sayang tu."
"Kasih sayang...?"
Aafieq mengangkat kepala, memandang Jasreen yang duduk bersilang kaki di bangku tidak jauh daripadanya.
"Iyalah."
"Orang cakap, jangan terlalu tunjuk sangat sayang tu terhadap sesuatu. Nanti sesuatu tu akan rosak, hilang... Atau mati."
Nada suara Aafieq yang semakin menurun membuatkan Jasreen serba salah. Ini tak lain tak bukan... Abang angkatnya ni teringatkan...
"Kes Juweeta dengan Juriffa ni tak sama, abang. Juweeta tu memang sengaja nak bunuh diri, tinggalkan kita semua. Dah itu pilihan dia, kita kena terima ajelah."
"I give her a lot of loves. And she still left me alone. So, dengan Juriffa, I won't show my loves anymore. Abang tak nak dia pulak yang mati."
"What the hell, abang? Your theory is damn false. Tolonglah jangan fobia sangat dengan benda yang dah lepas."
"Jasz tak faham, sebab Jasz tak pernah kehilangan orang yang Jasz cinta." ujar Aafieq, cuba menegakkan pendapat sendiri.
"Ha... Jasz memang tak faham pun. Sebab orang yang Jasz cinta hidup lagi. Emriel hidup lagi." balas Jasreen malas.
Si Aafieq ni bukan boleh bawak berbincang sangat, panas baran. At last, dia nak dia menang jugak.
Wajah Aafieq berubah sedikit, lebih ceria daripada sebelumnya. Automatik Jasreen menggeleng laju sebelum Aafieq menyuarakan idea jahatnya.
"No compromise in getting lover. I've a slight crush on Emriel, tapi dah kalau Juriffa boleh bahagiakan dia, so why not I'll just leaving them living their life?
Jasz tak nak komplot dengan abang untuk pisahkan diorang or what. Ju dengan Riel, kawan baik Jasz. I rather die for them than break them apart."
Aafieq melepaskan keluhan dan wajahnya jelas cukup hampa.
"Kalau Jasz terdesak sangat nakkan Emriel pun, Jasz takkan guna taktik kotor, okey. Couple ke kahwin ke kalau tak ada perasaan cinta, tak guna jugak."
"Tolong ajelah abang setelkan Emriel dengan Juriffa tu. I've got an idea, Jasz. Sekurang-kurangnya kita berusaha, kalau tak dapat pun, tak adalah ralat sangat."
Jasreen memandang Aafieq yang kelihatan seperti amat berharap supaya dia membantu dengan sebuah keluhan sebelum dia bangun daripada bangku kecil tadi.
"Sudahlah abang... Ramai lagi perempuan kat luar sana yang nakkan abang."
Aafieq bangun dari katil dan berjalan ke kaca besar yang menayangkan kesibukan kota Washington dari tingkat 15, hotel Burnham. Tangan disilangkan ke dada.
Pandangan yang cukup indah tidak mampu mengawal mindanya. Hanya satu gadis yang berjaya conquer hidupnya. Mungkin dua?
"Tapi tak ada seorang pun yang macam Juweeta..."
"Abang ni memang meroyanlah! Betullah cakap Juriffa, abang ni asyik kejar dia sebab abang rindukan Juweeta. Sebab muka diorang sama! Bukan sebab abang sayangkan Juriffa!"
Tengkingan Jasreen membuatkan Aafieq mula tersedar sesuatu. Pandangan dipusingkan ke belakang tetapi hanya terlihat belakang tubuh Jasreen yang sudah berjalan keluar dari bilik hotelnya.
"I mean Juriffa!!! Hey!!! Jasz!!! Hey Jasreen!"
**********
👉PROMOTE👈Nampak tak cover ABP ada sticker #MalaysiaRead tu? Jom join guys serious tak rugi apa2! Follow MalaysiaRead pastu baca je kat works dia!
Apa2 pm jea account tu ok?
Malaysian, jom support diorang! Sesuai untuk new/old malaysian writers yg nak make ur works discovered by malaysian readers🙆😆😉 GOODLUCK!
YOU ARE READING
Abang Bibik✔
Teen FictionCerita dua dunia antara Muhammad Emriel dan Juriffa Natrah... Kalau korang rasa kena friendzone tu dah cukup menyakitkan... Cuba baca pasal bibikzone! ⚠️TW: suicide, self-harm