SKRIN telefon yang menunjukkan chat yang diterima semalam discroll dan dibaca berulang kali sambil menjamah snack plate di sebuah restoran KFC.
Macam inilah rutin hidup Alan di Malaysia apabila ibu dan bapanya ke luar negara. Kalau boleh nak order Grab Food, tapi setelah tiga tahun tidak menjejakkan kaki di bumi Malaysia, rindu pula nak melilau tanpa arah tujuan.
Lagipun Alan dah ajak Akmal, sahabat kolejnya tetapi lelaki itu masih 'otw' sejak 30 minit yang lalu.
Alan, I'm so sorry.
Apapun yang dah berlaku
antara kita dulu, I
harap you lupakan
semuanya.I dah lupakan semuanya.
Things will never
be the same again.But we can still
be friends.Ju.
We can't easily
forgot what had
happened.We can if we try.
We just can't.
I can. I'm movin on
from my old life.This is new me, the
Juriffa you didn't even know.I swear, you can't.
I can guarantee
sampai mati pun kita
takkan lupa apa yang
dah berlaku.Even you've change,
you can't change
what already inside you.No matter what
happen, you are
still my girlfriend.Can't wait to meet
you.Ju, please unblock all
my socmed accouts.Please...?
Alan memandang skrin telefon dengan perasaan tidak puas hati. Seriuslah dia kena seen waktu tengah cakap benda yang penting?
Kalau tak baca tak apa, ni Juriffa dah baca. Berjam-jam pulak tu. Memang Juriffa takkan balas dah tu.
Kenapa Juriffa macam lain macam sangat. Dia ingat semudah tu ke nak lupakan semuanya? Hal antara dia dan Juriffa bukan benda kecil yang boleh dibawa main atau bergurau.
Tetapi boleh pulak Juriffa mengabaikannya. Juriffa yang dia kenal tak macam ni. Bukannya jenis keras hati macam ni. Takkan sebab dia meninggalkan Juriffa, Juriffa dah tawar hati dengan dia macam ni sekali?
***flashback***
((A/N: please be concern yang 'Juriffa' is played by Juweeta back then tau💕))
"You tak payahlah menangis, I dah ajak you kan, you yang tak nak..."
Alan menyeka air mata yang mengalir di pipi 'Juriffa'. Dia sendiri sudah buntu bagaimana untuk menghentikan daripada gadis kesayangannya menangis.
Alan dah kata, Juriffa tak perlu menghantar dia ke airport sebab inilah, sebab dia tak nak lihat Juriffa menangis dan cuba mengubah keputusannya. Serius, apa pun terjadi, dia akan ke Indonesia!
"I bukan tak nak, I tak boleh, Alan..."
Jawapan yang sama masih diberikan 'Juriffa' dan Alan hanya mengeluh perlahan.
YOU ARE READING
Abang Bibik✔
Подростковая литератураCerita dua dunia antara Muhammad Emriel dan Juriffa Natrah... Kalau korang rasa kena friendzone tu dah cukup menyakitkan... Cuba baca pasal bibikzone! ⚠️TW: suicide, self-harm