BAB 47

842 59 12
                                    

TOKK-TOKK-TOKK!!!

Mata dijeling ke pintu bilik yang tertutup rapat. Juriffa buat tak endah sambil tangannya meramas rambut yang masih basah menggunakan tuala.

Emriel lah tu.

Tokk-Tokk-Tokk!

Tak senang duduk betullah. Keluh Juriffa.

"Who's that?"

"Just me, Charlie. Come on, open the door. I need to take something from the room."

Juriffa berlari anak ke pintu, cepat-cepat membuka pintu yang dikunci.

Tapi rasa macam nak maki je bila melihat Emriel dan Charlie boleh pulak buat fist-bump dengan cerianya.

"It works, dude! She opened the door! Haha thanks!"

Niat Juriffa nak tutup je pintu tapi bila lihat sekotak pizza di tangan Emriel... Alahai, lemah.

"Charl, do you have flat iron?"

Juriffa menyoal Charlie, memandangkan rambutnya sudah ikal mayang, tidak selurus selalu.

"Ah, sure! Wait, I'll get it from Mikaela's room."

Selepas Charlie beredar selamba je Emriel cuba memasuki bilik Juriffa tetapi dihalang dengan tangan Juriffa yang didepakan di muka pintu.

"Pizza je boleh masuk."

Kotak pizza dipegang tetapi ditampar Emriel, membuatkan Juriffa mencebik meluat.

"Once upon a time, ni  bilik saya tau, Charlie yang bagi. Jadi saya bagi awak pilihan, bagi saya masuk dan kita makan pizza sama-sama atau bagi saya masuk, tapi awak keluar dan saya makan pizza sorang-sorang."

Macam biasa, wajah Juriffa dah mencebik lalu jalan diberi untuk Emriel sebelum Juriffa kembali duduk di kerusi meja solek.

"Ju beralah ni demi pizza je, okey."

"Eleh... Sayang cakap sayang..."

Emriel menarik meja kecil dan duduk bersila di tengah bilik. Pizza diletakkan di atas meja dan Juriffa meneruskan upacara mengeringkan rambutnya.

Suasana menjadi krik-krik sementara akibat Emriel yang egois dan Juriffa yang menunggu dipujuk.

"Apa eh hubungan awak dengan Charlie? Siap ada bilik sendiri pulak tu. Awak ni mesti someone special untuk Charlie kan? Gay partner awak ke?"

Akhirnya Juriffa juga mengalah, memulakan percakapan. Dia memang attention seekers, sensitif, semua benda nak mintak pujuk tapi Emriel tak pernah faham.

"Juriffa... I love you, okay? Buat apa jadi gay kalau ada perempuan secantik awak?"

Sekali Emriel bersuara, Juriffa dah tersengih sendirian.

Juriffa ni senang, kalau merajuk, tak payah nak melutut ke, bagi bunga ke, bagi pickupline dan attention je dah cukup.

Juriffa memalingkan wajah menghadap Emriel, tertarik untuk bersembang.

"Then?"

"Charlie tu anak saudara daddy Ed. Dulu masa lepas habis sekolah, Charlie selalu lepak sana.

You know, dia tak banyak kawan. Kitorang selalulah jamming sama-sama, buat video, edit video, dan macam-macam lagilah.

Bila dia dah famous sikit, show sana sini, then saya selalulah ikut dia kesana kesini, tolong apa yang patut."

"Kenapa awak tak famous sekali?"

"Awak fikir saya sukakan perhatian macam awak ke?"

Cepat betul Emriel matikan senyuman Juriffa, macam berapa saat lalu je dia buat Juriffa tersenyum gembira.

"Here, guys..."

"Yeayyy!!!"

Masing-masing bersorak gembira melihat flat iron di tangan kiri Charlie.

Opsss, dan gitar di tangan kanan Charlie which means...

"Jamming time?" tanya Emriel.

"Ahaa, but pizza come first."

Gitar dan flat iron Charlie letakkan di atas katil sebelum turut duduk bersila di hadapan meja kecil di lantai.

"Come on, pretty. Eat first, I'll do your hair later, okay?"

Juriffa turut menyertai dua lelaki yang duduk di lantai menunggu penyertaannya.

"Seriously? Eating pizza at this time? In the noon?"

"Babe... In New York, pizza doesn't know time."

Pipi Juriffa dicuit manja oleh Charlie dan Emriel cuma tersenyum.

"But I want to eat rice."

Ujar Juriffa kepada Charlie sebelum kedua-dua makhluk itu mula tenung Emriel.

Emriel dah mendengus. Not again... Tak boleh ke bagi dia enjoy kejap tanpa masuk dapur...

"Fine... After this okay. Petang-petang sikit ke..."

"No need, let's go out today. It's my treats."

"Yeayyy!"

Macam biasa, Juriffa selalu excited over small things.

"Let's pig out, guys. Juriffa, my respected lady. I give you an honor to open the pizza. Come on."

Juriffa dah tersenyum sampai ke telinga. Seronok betul bila rasa diri dihargai. Kotak pizza dibuka dan...

"Seriously Ed Sheeran clones? Guitar, pizza, and some message in the pizza box?"

Emriel tersengih. Memang dia tiru Ed Sheeran pun, tapi dia tulis 'I'm sorry' pada bahagian dalam kotak pizza.

"You know what, awak senyum pun dah buat Ju tak mampu marahkan awak."

"Sebab tu lah saya sayang awak sorang je, tak cari lain dah."

Masing-masing tersenyum dari telinga kanan ke kiri, mengabaikan Charlie yang terpinga-pinga tidak faham bahasa.

"Guys... I don't even understand what are you guys talking about but I think you guys are the cutest shit ever..."

"Juriffa, ni peluang awak. Kalau awak kutuk dia pun, dia tak faham punya."

Ujar Emriel, dengan seloroh kecil.

"Awak nak makan penampar Ju? Berani nak ajar Ju kutuk-kutuk idola Ju?"

Terkejut Charlie tiba-tiba Juriffa mengangkat penampar, padahal tadinya macam comel je pasangan berdua ni. Masalah betullah.

"Let's dig in... I don't want to take any risk."

Pizza diambil Emriel, diikuti Charlie yang bingung, kemudian Juriffa yang masih menjeling tajam kepada Emriel.

"Cheers?"

"Cheers!"

Ketia-tiga potongan pizza dilagakan di udara sebelum disumbat ke dalam mulut. Masing-masing menikmati keenakan pizza sehingga kotak pizza licin.

Setelah semuanya basuh tangan, mereka kembali ke bilik. Gitar diambil Charlie dan diberikan kepada Emriel. Dengan bingungnya Emriel memegang gitar.

"Me?"

Charlie mengangguk sebelum menyuruh Juriffa duduk di kerusi solek semula.

"Yup. I want to do her hair while singing."

Juriffa tersenyum gembira.

"Oh my Goodness... Two angels... I don't want tomorrow..."

Sesi jamming pun berjalan dengan bahagianya, dengan Juriffa yang duduk di hadapan Charlie dan rambutnya direbondingkan oleh Charlie.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Guysss sorry lambat... Entah lahhh bab 47 dgn 48 ni memang Wina tulis, pastu blur, pastu sambung, then blank pulak😭 IDKW!

Really sorry kalau input tak sampai or hambarz coz writers block teruk 😭 bab 48 menyusul tapi pendek hmm. VOTE & KOMEN tau💖💋

Abang Bibik✔Where stories live. Discover now