Girl you got me love sick
and your beauty is to blame..."ARE you ready, guysss? I can't hear youuu?"
Suara riang Charlie ala starting Spongebob Squarepants yang memenuhi ruang rumah membuatkan Juriffa super excited.
Juriffa yang sudah bersiap memakai baju kasual Mikaela dengan beg sandangnya segera berlari ke ruang tamu rumah.
"Aye-aye Charlie!!!"
"Weeeheee!!! Butts up! Let's gooo!"
"Yeayyy!"
Macam biasa, suara teruja Juriffa jelah yang sedia mengisi ruang.
"Guys, I'm not going."
Suasana meriah serta-merta jadi hambar mendengar pernyataan selamba daripada Emriel.
Juriffa melepaskan keluhan panjang setelah melihat Emriel boleh pulak terbaring lemah di sofa tanpa bersiap.
"Nooo wayyy... Awak janganlah buat perangai, Riel... Simpan-simpanlah sikit perangai tu untuk hari lain... Jomlah, Rielll...
Harini kan last day kita kat sini... Esok kita nak balik dah... Tak nak buat kenangan banyak-banyak dengan Ju ke...?"
Lembut saja Juriffa cuba memujuk walaupun dia tahu usahanya sia-sia. Macam tak kenal Emriel, kalau dia kata tak nak, bincang pun tak ada guna.
"Orang kata tak nak pergi tu tak nak pergi lah sayang oi..."
Juriffa duduk bersimpuh di lantai berdekatan sofa yang diduduki Emriel. Tetapi Emriel diam seribu bahasa dengan bantal sofa yang ditekup ke muka.
Badan Emriel digoncang beberapa kali tetapi lelaki itu memang tidak makan saman. Tiada respon.
"Charlie... Please do something...? I don't care how, but all I want to know is, Emriel going with us."
Juriffa cuba merayu kepada Charlie yang sudah berdiri di ruang tamu, tunggu masa je nak pergi. Tetapi reaksi lelaki itu yang boleh ketawa kecil buat Juriffa bingung sekejap.
Rasa macam nak je tampar, tapi sayang.
"Emriel... Come on... Haha... Enough with your drama... Tell her the truth."
"Truth? What truth?"
Juriffa makin bingung mendengar apa yang Charlie katakan. Seriuslah macam ada yang tak kena.
Sekejap Juriffa pandang Charlie yang ketawa, kemudian beralih kepada Emriel yang masih menutup muka dengan bantal sofa.
"Guys...? What's wrong? Is there something that you guys trying to hide from me? Because it's so fucking obvious."
"Juriffa... Let's go. He's not coming with us anyway. We should not wasting our time on that drama king."
Lagi Charlie berbicara dengan nada gurauan. Juriffa yang dah blur level karma menarik nafas dalam-dalam sebelum bantal sofa yang menutupi muka Emriel dirampas sepantas kilat dan dia cuba menarik lengan Emriel supaya bangun daripada sofa.
"No, he'll coming with us! Right, Emriel???"
Tetapi tiba-tiba plan tak-kira-kena-ikut-jugak nya terhenti separuh jalan... Juriffa dah terkejut dengan apa yang dilihatnya. Di antara percaya dan tak percaya je.
"Wait... Riel... Oh my God... Kenapa muka awak merah-merah ni?"
Lengan Emriel yang tadinya dipegang kasar dilepaskan sebelum Juriffa melabuhkan punggung di sebelah Emriel yang sudah duduk di sofa.
YOU ARE READING
Abang Bibik✔
Teen FictionCerita dua dunia antara Muhammad Emriel dan Juriffa Natrah... Kalau korang rasa kena friendzone tu dah cukup menyakitkan... Cuba baca pasal bibikzone! ⚠️TW: suicide, self-harm