BAB 67

175 21 84
                                    

"ABANG, abang...!"

Jebat menoleh sekejap untuk melihat pemilik suara. Kelihatan Juriffa sedang terkedek-kedek berlari ke arahnya yang sedang membuka pintu kereta wiranya.

"Apa........?"

Dengan malas Jebat menyoal. Dengan panas mentari petang itu, memang tak kuasa nak keluar. Ini pun sebab dia terpaksa hendak membawa keretanya untuk servis sebelum menjual dan membeli kereta baru idamannya.

"Abang nak pergi mana ek...?"

"Padang mahsyar. Kenapa?"

"Eiiiiiiiii seriussslahhh... Bencilah bila orang tanya betul-betul, dia main-main pulak."

Juriffa menjeling sambil berpeluk tubuh. Menyampah. Kalau tak ada sebab tak adanya dia nak tercari-cari Jebat.

"Nak pergi parallel universe. Nak tinggal sana dengan harapan kau tak jadi adik aku dahlah kat sana."

Juriffa menyeringai, sedikit terhibur dengan ayat Jebat. Dah tua-tua pun kuat berimaginasi.

"Aku rasa aku tak jadi adik kot, entah-entah jadi girlfriend kau! Hehehe."

"Takpelah. Aku rela single jelah."

Jebat segera membuka pintu dan menghidupkan enjin kereta, kemudian berdiri kembali untuk bersembang dengan Juriffa yang lain macam tiba-tiba memanggilnya abang tadi.

"Tragisnya... Rupa kacak macamni kat dua-dua universe pun single... Haih..."

"Kau nak apa ni setan puji aku ni?"

"Hehehehe... Abang pergi mana, boleh tak kalau Ju nak mintak tolong sikit...?"

Jebat mendengus mendengar ayat Juriffa. Dah cukup kenal. Macamni lah Juriffa. Kalau nak mintak tolong, lembut gigi dari gusi.

"Aku dah agak dah... Apa?"

"Tolong bawakan Emriel pergi rumah pakcik dia boleh?"

Mendengar soalan Juriffa, riak wajah Jebat berubah sedikit. Seriuslah dia nak kena masuk satu kereta dengan Emriel?

Dia bertegur dengan Emriel pun tak pernah, apa lagi nak duduk satu kereta? Dia memandu... Dan Emriel di sebelah??? Waa melampauuu...

"Ah, kenapa aku pulak? Kau ingat aku supir dia? Nak hantar dia kesana kesini?"

"Sebab abang kan hensem plus Emriel bakal adik ipar abang, so yeah, abang kena biasakan dan kena ngam dengan dia."

"What? Ew, no. Aafieq je yang boleh jadi adik ipar aku."

Jebat menjawab seperti selalu. Memang Aafieq seorang je yang dia agung-agungkan macam selalu.

"Abang kahwin jelah dengan Aafieq tu, Ju tak nak."

"Kalau aku perempuan sah-sahlah aku dah kahwin dengan dia. Dah senang kat dunia ni, aku tak payah nak susah-susah cari duit dah. Dahlah kacak, muka ala-ala kacukan Jepun-Korea, lepastu-"

"Rielll! Awak pergi dengan Jebat tau, dia dah setuju nak hantarkan awak pergi rumah Joe!"

Rasa macam membahang je wajah Jebat mendengar Juriffa yang memotong percakapannya dan menjerit ke arah Emriel yang baru keluar daripada pintu rumah. Suka hati dia je!

"What the???"

"Kau apa-apakan dia atau tak hantar dia dalam keadaan baik, aku calarkan kereta kau guna duit syiling!"

Membulat mata Jebat dengan arahan Juriffa yang tiba-tiba tegas dengannya. Tadi masa nak mintak tolong, bukan main lembut cakap!

"Lah, tak payahlah. Saya boleh cari kenderaan sendiri."

Abang Bibik✔Where stories live. Discover now