I needed you to stay,
But I let you drift away..."I'M sorry for everything happened here... It was not so good memory, huh?"
Juriffa berbasa basi dengan Charlie, sambil mereka berdua berjalan mencari bayang Emriel di lapangan terbang. Ya, Emriel pergi dahulu dan secara bersendirian. Merajuk mungkin.
"Hey it's okay. One day you will realise the little things still be the memories. The good one, or the bad one, you will miss it."
Senyuman Charlie buat Juriffa turut tersenyum. Memang dia sangat memerlukan kata-kata semangat saat ini.
"I love you."
"I love you too, pretty."
Sengihan Juriffa sudah hampir sampai ke telinga. Haih, boleh cair ni kalau dapat tiap hari ni tapi itulah, semuanya penyedap kata sahaja. Orang barat kan memang macamtu. I love you, peluk, cium, semua tu sudah dinormalize.
"Do you think Emriel still angry with me? About this morning?"
Juriffa menyoal sambil memandang Charlie dengan penuh harapan, berdoa agar jawapan Charlie dapat menenangkan fikirannya yang serabut teruk ini. Namun hampa, wajah Charlie yang tersenyum sumbing buat Juriffa patah semangat semula.
"I don't want to say this but yeah, sure he is... You put the blame on him and you accused him for the things he doesn't do. All I know, he respect your privacy a lot. But don't worry, the things had happened will not lessen the love he had for you."
"He will hate me for sure..."
"Nope... He just worried about you. He just feel useless because he can't help you dealing with you problems. Trust me, everything will be okay. Just... I hope you stop harming yourself. You are so precious, girl.
If something bothering your mind, do not keep it alone. Talk to someone, it will less your burden. There's a lot of good things happening in this world. I don't want you to miss it. So, does Emriel."
Panjang lebar Charlie memberikan kaunseling sambil berjalan mencari bayang Emriel. Juriffa melepaskan keluhan besar.
Memang... Hmm... Teruk ni kalau dia nak kena mulakan balik misi nak menambat hati Emriel macam dulu-dulu masa dia nak tackle Emriel. Susah gila kot... Sebab sekali terlepas cakap, habis semuanya musnah.
"Hey it's Emriel and Bieber. I guess they was settling our luggage."
"Oh I see... The hotel boy, right? Emriel has told me about him."
"Yaa... Let's go to them."
Lengan Charlie dipaut dan mereka bersama-sama menuju ke arah Emriel yang sudah duduk di kerusi menunggu setelah Bieber meninggalkannya, menandakan semua urusan sudah selesai.
"Everything settled?"
Emriel mengangguk, sambil melihat Charlie yang mengambil tempat duduk di sebelahnya.
"Ya, thanks to Bieber. He helped a lot."
"Awak dah cek ke barang kita? Mana tahu kalau ada benda yang hilang ke? Yang tertinggal ke?"
Soalan Juriffa dibiarkan sepi, seolah-olah dia tidak wujud di situ. Juriffa yakin Emriel mendengar pertanyaannya, tetapi sengaja tidak dihiraukan. Seketika kemudian baru Juriffa teringat hal pagi tadi yang dia menyuruh Emriel diam......
Oh... Merajuk betul ni. Entah-entah betul... Emriel bencikan dia.
Tak apalah, kalau dia jadi Emriel pun dia sakit hati. Jadi, apa yang dia perlukan sekarang ialah cuba ambil hati Emriel balik... Walaupun susah...
YOU ARE READING
Abang Bibik✔
Teen FictionCerita dua dunia antara Muhammad Emriel dan Juriffa Natrah... Kalau korang rasa kena friendzone tu dah cukup menyakitkan... Cuba baca pasal bibikzone! ⚠️TW: suicide, self-harm