68.Bölüm - Dava Hakkında

253 36 4
                                    

Eylül'ün bakışları bir kendi kıyafetlerine bir de avukatınkilere gidip gelirken avukat hanım söze girerek bu anı böler...

Avukat : buyrun... müvekkilim olmak için geldiniz sanırım, lütfen oturun...

Eylül: evet.. ben şey... eşim sizinle bu konu hakkında önceden görüşmüş...

Avukat : eşinizin ismi nedir? Kusura bakmayın, bir çok kişinin davasıyla ilgileniyorum, yoğunum, hatırlamakta güçlük çekiyorum...

Eylül: Serkan.. Serkan Özgün. Arkadaşınızmış sanırım, yani bana öyle dedi. Size az çok durumu anlatmış...

Avukat : Serkan... evet evet anlattı. Olayı ana hatlarıyla biliyorum.

Eylül: Murat, yani eski eşim velayet davası açtı. Yağmur'u yani kızımı elimden almaya kararlı.

Avukat : davayı açtı demek... Serkan açabileceğinden bahsetmişti. O zaman biz de çalışmalara hemen başlarız... Eylül.. Eylüldü dimi?

Eylül: evet... sizce kazanma ihtimalimiz nedir?

Avukat : kazanma olasılığımız oldukça yüksek. Çünkü Serkanın anlattıklarından hatırladığım kadarıyla eski eşin bu bebeği istememiş, aldırmanı söylemişti. Sen de o zamandan beri evini ayırdın

Eylül: evet ama gelip bana yalvarınca yeniden eve geri döndüm. Doğumdan birkaç ay sonra annemin evine geldim, çünkü onu telefonda sevgilisine, kızımı aşağılayıcı laflar söylerken yakaladım ve benim için tamamen bitti. Hiçbir hatrı kalmadı. Serkan da İstanbula geri dönünce...

Avukat : evlendiniz...

Eylül: evet. Ben Rüzgara anne, o Yağmur'a baba oluyor. Şimdi Murat hem Yağmur'u hem de Rüzgar'ı ailesinden ayırmaya çalışıyor. Onlardan birini alırsa kahrolurum... hele Yağmur.. o engelli ve hasta. Babası ona bakamaz.

Avukat : Serkan onun zengin olduğunu söylemişti

Eylül: evet zengin, hem de baya zengin..

Avukat : o zaman kızına bakabilir değil mi?

Eylül: maddi açıdan evet. Ama bebekler, çocuklar oyuncak değildir. Altını değiştir, besle, uyut... çocuk bakmak bu kadarla sınırlı kalmamalı. Sevgisini vermeli insan. Serkan Yağmur'a adeta tapıyor. Ona verdiği sevgi öyle büyük ki, tüm gün bas bas bağıran çocuk, Serkan'ın kucağında susuyor, gülücükler saçıyor. Yağmur onunla mutlu... ama Murat öyle mi? Evdeki bakıcıya verip suratına bile bakmıyor. İki haftada bir, haftasonu onu alması bile içimi acıtırken, tamamen onda kalmasına asla dayananam...

Avukat : açıkçası Eylül hanım, hakimler bu yaşta ufak bir çocuğu direkt annesine verirler. Ama karşı tarafında eli güçlü. O hakimin gözünde düzgün bir yaşantı süren, mesleğini eline almış, varlıklı, Yağmur'un tüm masraflarını karşılayabilecek ayakları yere basan bir adam. Sen de annesisin, orta halli bir memurla evlenmişsin. Ama eşinin iş hayatı düzgün değil ve tehlikeli üstelik. Sen çalışmıyorsun, çocuğun hasta ve kıt kanaat geçiniyorsunuz, hakim onun hastane masraflarını karşılayamayacağından endişe edebilir. Bu durumda velayeti babasına vermeyi düşünebilir.

Eylül: ne?!

Avukat : Düşünebilir diyorum, velayeti kesinlikle babasına verir demiyorum. Ama bu dava çantada keklik değil, bunu anlatmaya çalışıyorum. Evet, daha önce de dediğim gibi bu savunmasız bebeği annesine verirler diye tahmin etsem de karşı taraf da savunmasını yapacaktır...

Eylül: yani kızımı kaybedebilirim... öyle mi?

Avukat : böyle bir ihtimal var. İmkansız değil. Babasının Yağmur'u istememesi, bu bahsettiğiniz aşağılayıcı telefon konuşması... bunların hiçbiri hakimin karşısında somut birer kanıt değil. Mahkemeye sunabiliriz ama somut olmaması sevebiyle hakimin ilgisini çekebileceğini sanmıyorum.

Eylül: yani yalan söylediğimi mi düşünürler? Ben yalan mı söylüyorum yani?

Avukat : hayır.. hayır tabii ki ama böyle düşünebilirler...
Üstelik her seferinde evden ayrılan senmişsin, kocan de hep kapına gelmiş anladığım kadarıyla.

Eylül: evet ama...

Avukat: üstelik yaklaşık 2 yıllık evliliğini anında bitirip, boşanmanın ardından hemen evlenmişsin, hakim bu durumda senin evliyken gayriresmi bir ilişki yaşadığını düşünecektir. Her ne kadar evli olman hakimin karşısında bir aile sıcaklığı görüntüsü verse de boşanmanın üstüne evlenmen hoş karşılanmayacaktır...

Yeni hikayem, "Tavan Arası Mektuplar" yayınlandı. Tanıtım bölümüne hepinizi bekliyorum. ❤️ iyi bayramlar

Savrulan Yapraklar ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin