95.Bölüm - İkinci Aile

268 38 11
                                    

Eylül, yıllardır görmediği iki insana baktı uzunca ve sonunda sarıldılar...

Eylül : bu Serkan.. eşim. Serkan bunlar da ikinci ailem, Semra ve Kenan...

Serkan pek memnun olmamıştı onları gördüğüne. Çünkü Eylül'ü ondan ayıran iki kişi şuan karşısındaydı ve istese çocuk kaçırmaktan onları anında tutuklayabilirdi...

Serkan : kusura bakmayın ama ben sizi tanımak istemiyorum. Ben yıllarca sizin yüzünüzden en yakın arkadaşımdan ayrı yaşadım. Yıllarca onu sizin onu bulduğunuz o ıssız köşeye doğru gönderdim diye vicdan azabı çektim. Beni sevdiğim kızdan ayıran insanlara şefkatli bir karşılama yapamayacağım. Sen de kusura bakma Eylül, ben odamdayım..

Serkan bir şey demeden odasına çekilir. Bugünü böyle hayal etmemişti. Kızlarını da alıp bir at çiftliğine gideceklerdi. Orda piknik yapıp kızlarını ata bindireceklerdi... Ama şimdi hayatında görmek istemediği iki insan karşısına çıkmıştı, birden bire... Ve her şeye rağmen Eylül onları hala seviyordu besbelli. Eğer çocuk kaçıran bu çifti tutuklarsa Eylül onu hiç affetmezdi. Ama yapmak zorundaydı...

Eylül yıllarca ona bakan ama gerçek ailesini bulmak için yanlarından kaçtığı iki insanı içeri aldı. Serkanın tavrına bozuldu ama haklı olduğunu da biliyordu..

Semra : kızım.. Duru.. uzun yıllar oldu ama sonunda seni bulduk..

Eylül : ben Eylül'üm. Size bunu yıllar önce de söyledim

Semra : evet, haklısın..

Kenan : hamile olduğunu bilmiyorduk.. bir kızın olduğunu biliyorduk ama bunu bilmiyorduk

Semra, masada oturup çekinerek onlara bakan ufak kız çocuğuna bakar...

Semra : aynı sen... dimi Kenan? Çok benziyor.. Duru'yu, yani Eylül'ü yanımıza aldığımız zamanlarki haline öyle benziyor ki...

Kenan : Yağmur, kızım, gel güzelim, anneanne ve dedeyle tanış.. ben senin dedenim...

Yağmur : anneanne mi? Ama benim anneannem de babaannem de var. İnsanın iki anneannesi olur mu?

Eylül : bazen olur.

Yağmur: yani senin iki tane mi annen var?

Eylül: evet akıllı bıdığım...Hadi gel, onlara merhaba de...

Yağmur onlara çabucak uyum sağlamıştı...

Kenan : kocan pek memnun olmadı bizi gördüğüne

Eylül : haksız sayılmaz ama... yaptığınız bir suçtu. Allahtan iyi insanlardınız ama yine de beni kendi ailemden, çevremden ayırdınız. Beni resmen kaçırdınız. Evet çok iyi şartlarda büyüdüm, okudum doktor oldum. Belki annemle kalsaydım bu kadar iyi eğitim alamazdım ama yine de annemden ayrılmak istemezdim

Semra : sen bizim şansımızdın Eylül. Evet yaptığımız yanlıştı ama dediğin gibi iyi de oldu. Çok iyi şartlarda büyüdün...

Eylül: illa bir çocuğa yardım etmek istiyorsanız bunu kaçırarak değil, ailesine maddi yardım yaparak da sağlayabilirdiniz. Ben burdan, İstanbuldan ayrılmak istemezdim.

Kenan : kaçtığın zaman çok korktuk.. seni hiç göremeyeceğimizi sandık. Ama sonra evlendiğini öğrenince bıraktık... kocanla görüştük, yani bir önceki kocanla. O da seni aramayı bırakmamızı söyledi.

Eylül: bana hiç bahsetmemişti

Semra : iyi bir adamdı, bizim şartlarımızı sana o da sağlayabilirdi. Tekrar annene gitmeni engellemesi şartıyla kocanın isteğini kabul ettik...

Eylül: demek ki o yüzden hep bana engel oldu...

Kenan : ama buldun...

Eylül: evet... ve şimdi çok mutluyum...

Semra : bu evde yaşayabiliyor musun Eylül? Zor olmalı, ufacık, eski... hem Murat'tan neden boşandınız?

Eylül: sorunlarımız oldu. Şimdi izninizle ben kocamın yanına gitmek istiyorum...

Semra : bizi görmek istemediği için odasına kilitlenen kocana...ne kadar da saygılı...

Eylül: o saygısız değil Semra hanım. Sadece kendini tutmaya çalışıyor... eğer o şuan sizinle burda oturuyor olsaydı, hiç konuşmaya fırsat bile kalmadan hapishanede bekliyor olurdunuz.

Kenan : ne yani? Bizi polise mi şikayet edecek? Ne cürret!

Eylül: kendisi polis zaten. Onu biraz tanıyorsam sizi karakola götürmemek için zor tutuyordur. Şimdi müsaadenizle... kocamın yanına gidip kızıma kahvaltısını yaptırıcam...

Semra ve Kenan gidiyorlardı... Semra çıkmak üzereykem kapının önünde kocasına birşeyler fısıldadı...

Semra : Murat bize bunlardan bahsetmemişti... neyse ki onlarda bize böyle saygısız davranan olmadı. Oğlu da çok akıllıydı...

Savrulan Yapraklar ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin