Néma csend uralkodott az irodában. Dumbledore az íróasztalára támaszkodva, átható kék tekintetével minket szemlélve, néma derűvel szája sarkában pislogott ránk már lassan öt perce.
McGalagony összeszorított ajkakkal, remegő orrcimpával ácsorgott a zárt ajtó mellett.
Mancs elterpeszkedve a székében, unottan és parázsló tekintettel méregette a különféle, arany, álságdetektorokat az iroda egyik sarkában. Én pedig zavartan néztem Fawkes fenséges vonásait. A főnix is engem figyelt. Aztán végül földöntúli hangon felsüvöltött és meglebbentve hatalmas, tüzes szárnyait, váratlanul átlibbent a székem karfájára. Nem ijedtem meg. Inkább csak kíváncsian szemléltem meg közelebbről a hihetetlenül ritka, hihetetlenül érdekes és gyönyörű madarat.
Az szakított ki mindkettőnket a bámészkodásból, hogy Dumbledore megköszörülte a torkát és végül szolid mosollyal helyet foglalt székében és összekulcsolva ujjait ránk mosolygott.
-Nos... Örömmel látom ezt a párost az irodámban, újra. - utalta az év eleji incidensünkre, mikor Remus nagy fejfájására, a tetőről kellett kettőnket leszedni. Azóta is voltunk fennt sokszor, csak akkor már nem vett észre minket Sinistra sas-szeme. Mondjuk belegondolva sokszor jártunk már itt. Évente sokszor. Minimum ötször-hatszor is megjártuk az utat. Néha ketten, néha a többiekkel. Bele sem mertem gondolni, hogy Mancs mennyiszer lehetett itt külön. Csupán ebben tanévben, minimum tízszer küldte fel McGalagony az órájáról. - Ez úttal mibe keveredtek, Minerva? - fordult McGalagony felé, aki erre kihúzta magát.
-Nos Albus... Minden bizonnyal jól tudja, hogy egyenesen megtiltottuk Roxmorts látogatását a halálesetek óta... De úgy tűnik Lupint és Blacket még mindig nem érintik a szabályok. - Mancs felvont szemöldökkel összefonta maga előtt karjait én pedig lesütöttem a szememet. - Mint kiderült... Black szinte napi szinten ruccan ki, Lupinnal karöltve, fittyet hányva a saját testi épségére és még Lupint is bajbakeveri. Nem mintha Lupin ártatlan lenne. Délután egy órára se volt hajlandó befáradni, hanem inkább lent kóborolt a faluban. Ahol köztudottan hemzsegnek az éhes halálfalók. Felelőtlen bagázs. De kezd elegem lenni Albus, hogy a mélyen tisztelt páros, még mindig ilyen könnyen hágja át minden szabályunkat, ezzel a saját épségüket és diáktársaik életét veszélyeztetve és...
-Köszönöm Minerva. - vágott a szavába finoman Dumbledore. - Úgy hiszem, megoldom innentől fogva. Nyugodtan pihenjen le.
McGalagony dühtől sápadtan távozott és ahogy becsukódott mögötte az ajtó Dumbledore hosszasan felsóhajtott.
-Mi történt a szemöldököddel és a száddal Sirius? - kérdezte végül Mancsra pillantva.
-Verekedtem. - felelte rezzenéstelen arccal és csak azért sem pillantott felém.
-Lám. Mire számítottam? - mosolyodott el derűsen az igazgató, majd az asztala egyik sarkán terpeszkedő doboz felé bökött. - Van csokoládébékám, kértek?
Gondolkodás nélkül kezdtem el hevesen bólogatni, mire jóságos mosollyal intett és két csokoládé is landolt előttem.
-Köszönöm. - mosolyogtam csillogó szemekkel és buzgón bontogatni is kezdtem.
-Gyűjtöd a kártyákat, vagy csak a csoki? - érdeklődött Dumbledore kedvesen.
-Csoki. - válaszolt helyettem Mancs rám se pillantva. - Köszönöm, nem kérek.
-Te tudod ifijú-úr. - Dumbledore magának is vett egyet, majd a csomagolást bontogatva hátradőlt székében. - Akkor menjünk sorjában fiatalok. Mi is történt most éppen pontosan?
-Kiszöktem egyedül Roxmortsba. - nyeltem le a falatot és közben kihangsúlyoztam az "egyedül" részét a mondatnak. Dumbledore bólintott, majd Mancsra nézett.
YOU ARE READING
𝐄𝐥𝐢𝐳𝐚𝐛𝐞𝐭𝐡
FanfictionElizabeth nem igazán volt tisztában azzal mibe is keveredett, mikor a bátyja kezét szorongatva átlépett azon a bizonyos augusztusi napon először a Roxfortba induló vonat rejtett peronjának átjáróján. És még akkor sem kapizsgálta, mikor széles mosoll...