-Tűnj el innen Elizabeth. - förmedt rám Marlene. Arca kipirult a dühtől és a hűvös, november végi időjárástól. - Kicsi vagy te a háborúhoz, inkább menj haza mert-...
-De segítenem kell Marley. - susogtam győzködve és felzárkóztam mögé. - Azt mondta Dumbledore, hogy minden erőre szükség van és-...
-Azt mondtam, hogy tűnj el. - fordult hirtelen szembe velem Marlene. Összerezzentem villámokat szóró tekintetétől. - Ha Black megtudja, hogy itt vagy.
-Hol máshol lennék? - kérdeztem és összefontam magam előtt a karjaimat, miközben fogaim összekoccantak. Gyomrom összezsugorodott. De nem a jóféleképpen Marlene tekintetétől. Úgy nézett le rám. Lesajnálóan... Szánalommal...
-Mondjuk otthon? Nézd Lupin. Itt a nehezünkre vagy csak. - súgta felém végül halkan sóhajtva és kihasználva a Roxmortsi utca sötét zsákutcáját belökött és utánamlépett.
-Te nem érted Marlene... Nekem tényleg segítenem kell... Végre én is tehetek valamit és-... - magyaráztam neki kétségbeesetten, Marley pedig közben utoljára körbe nézett a kihalt utcán és végül utánam lépett a sötét zsákutcába. Valami boltnak a hátsó ajtaja nyílt oda. Megrakott szemetesládák mellett álltunk. És Marlene egyre dühösebbnek és türelmetlenebbnek tűnt.
-Aki itt nem ért valamit, az te vagy Lupin. - sziszegte halkan nekem. - Nem tehetsz te már értünk semmit. Nem tudsz párbajozni. Túl pici vagy. Túl aranyos. Túl angyali, hogy párbajozz nagy, gonosz halálfalókkal.
-Marlene. - szóltam rá halkan és szemem megtelt könnyekkel a gúnyos hangsúlytól.
-Igen? Mit akarsz mondani? Hogy felnőttél? Hogy most, hogy gyerekeid vannak, már meg tudsz védeni bárkit is? - förmedt rám halkan. Fájtak a szavai. És megremegő ajkakkal hátráltam tőle egy lépést.
-Marlene... Nem vagy igazságos. - súgtam felé elcsukló hangon, de durván a szavamba vágott.
-Nem! Te nem vagy igazságos Liz! Itt életek forognak most kockán és örülnék, hogyha egyikünk idejét sem húznád. Lásd be, túl pici vagy ehhez. Túl gyermeki.
-De Sirius... - kezdtem ellenkezve. Ő is gyermeki... Ő is éretlen... De ő mégis harcolhat... Akkor én...
-Sirius... Sirius! Sirius egy őrült, ez nem újdonság. De ő legalább veszélyesen őrült. Ő meg tudja védeni magát. Tud párbajozni, nem mint egyesek. - kocogtatta meg halántékát Marlene fújtatva.
-Én is tudok párba-... - kezdtem elcsukló hangon, de nem tudtam folytatni. Marlene befogta a szájamat. A hideg tenyerét szorította arcomra és figyelmeztetően bámult le rám.
Valahol a főtér közelében hatalmas csattanás hallatszott. Aztán pedig annál is hangosabb kiáltás. Rekedt, dühös ordítás volt ez. Nem egészen emberi.
-Hallod ezt? Ezek halálfalók. - súgta nekem Marlene figyelmeztetően és elengedett. Remegve füleltem. Nem messze tőlünk újabb hang bődült fel. És kardsuhogásokra emlékeztető zajok töltötték be a messzi csendet. Párbajoztak. Elkezdődött.
-És Mancs... És Lils... - kezdtem akadozva. Ők már biztosan bent voltak a sűrűjében.
-Vigyáznak magukra. Ellenben veled. Most pedig húzz haza, legyél jó kislány Lupin és ülj meg egy helyben. - parancsolt rám felvillanó szemekkel Marlene és kihúzta pálcáját farzsebéből.
-É-én...
-Azt mondtam, hogy indulj. Most. - csattant rám. Egy pillanatig álltam szikrázó tekintetét, majd kibuggyanó könnyekkel lesütöttem a szememet. - Én is így gondoltam. Gyerünk. Amíg nem késő Lupin.
YOU ARE READING
𝐄𝐥𝐢𝐳𝐚𝐛𝐞𝐭𝐡
FanfictionElizabeth nem igazán volt tisztában azzal mibe is keveredett, mikor a bátyja kezét szorongatva átlépett azon a bizonyos augusztusi napon először a Roxfortba induló vonat rejtett peronjának átjáróján. És még akkor sem kapizsgálta, mikor széles mosoll...