Bab 68:Kembara Mencari Seseorang (Part 2)

1.1K 113 25
                                    

Seperti yang dikatakan oleh Hadi, dia akan membongkar sebuah rahsia dimana tiada siapa pun yang tahu melainkan dirinya. Dia mengeluarkan pedangnya lalu memandang kereta milik Zakwan & Encik Hazrul.

"Hadi, apa kau nak buat dengan pedang tu?"tanya Afiq yang mulai risau akan hal itu.

"Tengok jelah. Jangan terkejut tau sebab ni benda biasa je,"kata Hadi sambil tersenyum memandang mereka.

Hadi mengangkat pedangnya ke atas sambil memandang kedua-dua kereta itu.

"Belahan gerbang dunia penyimpanan,"kata Hadi lalu melibaskan pedangnya sehingga muncul sebuah lubang lalu menghidangkan kereta Zakwan & Encik Hazrul.

Mereka semua ternganga kerana terlalu terkejut dengan rahsia Hadi. Mereka tak sangka yang Hadi mempunyai kuasa seperti itu. Jarang sekali menemui orang yang memiliki kuasa ruang penyimpanan. Agaknya Hadi ni sebenarnya bangsa apa ya?

"Baiklah! Sekarang kita dah tak perlu risau dengan kehilangan kereta ayah & cikgu jadi jom kita pergi ke alamat yang Raja Nasmir bagi,"kata Hadi sambil tersenyum lalu menyimpan semula pedangnya.

Mereka tanpa melengahkan masa terus saja berjalan masuk ke dalam kawasan Perkampungan Nalvura. Mereka mencari lokasi yang tertera di dalam kertas yang diberikan oleh Raja Nasmir & ianya tersangat susah dari apa yang Hadi bayangkan kerana kawasan kampung itu sangat luas.

Beberapa jam kemudian...

Mereka semua berhenti mencari laku duduk berehat di sebuah taman.

"Haih, bila lah kita nak jumpa orang kita cari ni?"tanya Ana.

"Yelah, aku pun dah penat ni,"kata Aryan  sambil menyandarkan kepalanya pada bahu Hadi.

"Relax lah, kita makan KitKat dulu & yang pasti dengan izin Allah SWT pasti kita jumpa punya orang yang kita cari tu,"kata Hadi sambil makan KitKat berperisa Oreo cookies.

Dia berkata begitu agar sahabatnya dapat bertenang & tidak panik mahupun merungut. Dia risau kalau sahabat-sahabatnya itu akan mengaku kalah.

Mereka semua hanya memandang Hadi dengan muka seperti di atas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka semua hanya memandang Hadi dengan muka seperti di atas. Tapi yang lagi hairannya.

"Dari mana datangnya KitKat tu, Hadi?"tanya Encik Hazrul.

"Oh, tadi saya sempat singgah beli kat sebuah kedai. Ada seorang atuk yang jaga kedai tu, dia cakap orang yang kita cari tu ada kat hujung kampung ni je,"kata Hadi sambil memakan KitKat.

 Ada seorang atuk yang jaga kedai tu, dia cakap orang yang kita cari tu ada kat hujung kampung ni je,"kata Hadi sambil memakan KitKat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Hadi:Budak Bersayap Hitam [Completed]Where stories live. Discover now