✨Bonus Khas Dari Author ✨

1K 96 23
                                    

NOTE: sebenarnya cerita sebenar memang dah habis..tapi author terfikir pulak nak buat bonus sikit untuk buat para Readers rasa happy sikit..😊😊

Di dalam sebuah bilik kerja di dalam istana...

Sang raja hanya mengeluh sambil memandang kertas kerjanya yang bertimbun-timbun di atas meja. Kadangkala menjadi seorang pemimpin bukannya mudah seperti kacang tau.

Tiba-tiba, pintu biliknya dibuka oleh seseorang. Hadi hanya tersenyum sambil memandang orang yang membuka pintunya itu.

"Assalamualaikum, ayahanda. Ayahanda buat apa tu?"tanya Nazwal.

"Waalaikumussalam, Nazwal. Tak lah, ayahanda tengah buat kerja je ni,"kata Hadi sambil tersenyum kelat.

Walaupun dia nampak macam tenang tapi hakikatnya dia penat & perlukan masa untuk berehat. Tapi Hadi rasa tak senang duduk je bila kerja dia tak siap jadi dia akan tetap paksa diri dia sampai siap semua kerja dia & itu sama sekali sangat merisaukan Nurin termasuklah anaknya, Nazwal.

Nazwal memang seiras bondanya itu. Terlalu protective & caring sehingga boleh menjadi keterlaluan. Dia rasa macam dia pula yang dilayan macam budak kecik dalam keluarga ni.

Pada masa yang sama, kelihatan Nurin sedang duduk di ruang tamu istana bersama sahabat Hadi, Zakwan & Encik Hazrul. Maklumlah hari cuti, jadi diorang ambil kesempatan tu untuk datang melawat lagi sambil berbual-bual dengan kawan lama.

"Sebenarnya, saya terfikirkan sesuatu lah. Selama ni Hadi takde balas dendam pun kan lepas apa yang orang buat kat dia kan?"tanya Zakwan.

"Ya, tapi Hadi kan takkan buat macam tu. Lagi satu, dia sendiri pun tak umumkan apa-apa berita tentang dia jadi raja kat kerajaan ni. Ingat tak?"kata Mazrul.

"Apa kata kita tolong balas dendam kat mereka pada hari perjumpaan semula para pelajar nanti tapi jangan risau, kita buat versi yang baik. Pasti Hadi takkan marah nanti,"kata Zakwan.

"Boleh juga tapi macam mana kita nak buat tu?"tanya Nurin.

"Macam ni,"kata Zakwan lalu memberitahu mereka tentang rancangan pembalasan dendam untuk menyedarkan para bekas murid-muridnya yang pernah menghina & mencaci Hadi dulu termasuklah para guru yang turut terbabit sekali.

Suatu hari, di sekolah menengah lama Hadi...

Kelihatan para bekas pelajar sedang berkumpul di dewan sekolah setelah bertahun lamanya tidak bertemu sahabat handai masing-masing. Ada yang bekerja dengan pangkat yang besar, ada yang kaya raya, ada juga yang dah kawin & macam-macam lagilah.

Pada masa yang sama juga, kelihatan Hadi bersama para sahabat, Nurin & anak-anaknya sedang berjalan masuk ke dalam dewan. Pada ketika itu, semua orang mulai mengalihkan pandangan mereka ke arah semua. Semuanya kelihatan biasa saja & mereka kelihatan senang sebaik saja melihat mereka sehinggalah terpandang Hadi yang hanya berpakaian biasa pada hari itu.

Sebenarnya, Nurin dah cadangkan Hadi supaya pakai baju formal dia tu tapi Hadi menolak & dia lebih memilih untuk memakai baju biasa je sebab dia tak nak lah jadi terlalu menonjol nanti. Ada orang yang hanya menahan tawa melihat Hadi & memandang rendah kepada sang remaja itu.

"Hai, Nurin. Lama tak jumpa kau. Dengar cerita kau dah kawin dengan seorang raja di sebuah kerajaan yang hebat. Betul ke?"tanya salah seorang dari mereka.

"Ya, saya bahagia sangat dengan dia sekarang,"kata Nurin sambil tersenyum.

"Bonda, kenapa ramai sangat orang kat sini?"tanya Nazilah.

"Hehehe, hari ni kan hari istimewa kat sekolah lama bonda. Ni lah sekolah lama bonda masa muda dulu,"kata Nurin.

 Ni lah sekolah lama bonda masa muda dulu,"kata Nurin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Hadi:Budak Bersayap Hitam [Completed]Where stories live. Discover now