Bab 42:Sebuah Kejutan Luar Biasa

1.5K 148 49
                                    

Setelah memastikan pelajar yang cedera ringan dirawat & yang mengalami kecederaan serius di hantar ke hospital, kini semua pelajar yang selamat dibenarkan pulang & bercuti untuk beberapa minggu untuk proses baikpulih bangunan sekolah mereka.

Sementara itu, Hadi & sahabat-sahabatnya membantu guru mereka mengemas barang di dalam bilik rawatan sebelum pulang. Ketika mereka mahu pulang, Zakwan berjalan ke arah mereka.

"Kamu semua dah nak balik yam"tanya Zakwan.

"Ya, kami berharap pelajar yang cedera akan cepat sembuh nanti,"kata Ana.

"Baiklah, jalan baik-baik. Lagi satu, mana Hadi & Aryan?"tanya Zakwan.

"Pasal tu, diorang ada kat bilik rawatan lagi. Rasanya kejap lagi kot baru diorang keluar,"kata Afiq.

"Baiklah, kamu semua pulang dulu. Saya akan tengokkan mereka berdua,"kata Zakwan.

"Baiklah, pengetua,"kata mereka lalu berjalan pulang.

Tak lama kemudian...

Aryan & Hadi berjalan keluar dari pagar sekolah. Walaupun begitu, Hadi masih lagi keletihan kerana menggunakan terlalu banyak tenaga ketika berlawan dengan rakasas-raksasa tadi. Sementara itu, Aryan memegang tangan Hadi kerana dia takut yang Hadi akan pengsan tiba-tiba masa berjalan balik ke sekolah.

Tiba-tiba, Zakwan datang ke arah mereka.

"Kamu tak apa-apa, Hadi?"tanya Zakwan.

"Haha, saya tak apa-apa, Pengetua. Saya cuma pening sikit je,"kata Hadi.

"Apa kata kamu tumpang kereta saya. Biar saya hantar kamu balik,"kata Zakwan.

"Takpe ke? Nanti menyusahkan pengetua pula,"kata Aryan.

"Takpe, lagi pun saya ada urusan sekali,"kata Zakwan.

"Baiklah,"kata mereka lalu menaiki kereta Zakwan.

Selepas beberapa minit perjalanan..

Mereka akhirnya telah tiba dihadapan rumah Hadi. Setelah Zakwan mengunci pintu keretanya, mereka pun masuk ke dalam rumah.

"Assalamualaikum, kami dah balik,"ucap Hadi & Aryan.

"Waalaikumussalam, Hadi! Aryan! Kamu berdua tak apa-apa?!"cemas Qistina lalu memeluk mereka berdua.

"Alhamdulillah, kami ok, ibu,"kata Aryan sambil tersenyum.

"Haha, jangan risaulah, ibu. Kami kan kuat,"kata Hadi sambil tersenyum.

"Assalamualaikum, lama tak jumpa,"kata Zakwan.

"Waalaikumussalam, Sayang. Lama betul awak tak balik ke sini ya,"kata Qistina.

Hadi terkaku terus lepas dengan apa yang ibu dia cakap manakala Aryan pulak macam tak faham dengan situasi yang dia tengok.

Hadi terkaku terus lepas dengan apa yang ibu dia cakap manakala Aryan pulak macam tak faham dengan situasi yang dia tengok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Hadi:Budak Bersayap Hitam [Completed]Where stories live. Discover now