Pada hari seterusnya...
Mereka semua keluar dari hotel lalu menaiki bas untuk meneruskan perjalanan mereka ke Kerajaan Silver.
Dalam perjalanan..
Hadi banyak menghabiskan masanya dengan melukis menggunakan tabletnya & dia telah diperhatikan oleh Encik Hazrul.
"Hadi, kamu tengah melukis ke tu?"tanya Encik Hazrul.
Hadi membuat isyarat kepada Encik Hazrul untuk memperlahankan suaranya.
"Maaf, kamu tengah melukis apa tu?"tanya Encik Hazrul perlahan sehingga tidak dapat didengari oleh orang lain selain Hadi.
"Ya, cikgu jangan bagitahu orang lain yang saya pandai melukis ya?"kata Hadi perlahan sambil tersenyum.
"Boleh cikgu tengok tak?"tanya Encik Hazrul.
"Boleh, tapi cikgu janganlah terkejut sangat tau,"kata Hadi lalu menghulurkan tabletnya kepada Encik Hazrul.
Encik Hazrul hanya ternganga sebab terkejut sangat dengan bakat Hadi lalu dia memandang Hadi.
"Hadi, siapa ni?"tanya Encik Hazrul
"Oh, ni watak saya sendiri cikgu, Ryan,"kata Hadi yang tak mahu buka lebih banyak cerita tentang kerjaya sampingan dirinya.
"Boleh cikgu minta autograf boleh?"kata Encik Hazrul yang kelihatan teruja sambil menghulurkan komiknya kepada Hadi.
Apakah daya, terbongkar jugak rahsia dia. Pandai jugak Encik Hazrul ni bongkar rahsia dia. Bahaya tu.
"Baiklah, cikgu berjaya tangkap saya. Jangan bagitahu yang lain. Rosak nama bos syarikat pengeluar komik saya nanti,"kata Hadi sambil menandatangani autograf di komik itu.
"Terima kasih, bahagia dapat murid macam kamu. Apa spoiler cerita ni?"tanya Encik Hazrul yang kelihatan semakin teruja & ingin tau.
"Maaf, saya tak fikir lagi cerita baru dia. Hehehe,"kata Hadi yang cuba mengelak daripada memberitahu cerita tentang sambungan komiknya itu.
Kecewa betul Encik Hazrul bila dengar jawapan Hadi. Bertabahlah ya Encik Hazrul.
Setelah beberapa hari, mereka akhirnya telah tiba di Kerajaan Silver. Hadi dapat melihat bangunan yang tinggi di kerajaan itu.
YOU ARE READING
Hadi:Budak Bersayap Hitam [Completed]
FantasíaHadi Haikal, seorang budak yang dianggap berbeza dari kaum yang lain kerana memiliki sayap yang berwarna hitam malah dia adalah satu-satunya yang hanya memiliki sayap seperti itu. Kerana kelihatan berbeza dia telah dipulau kan begitu juga oleh kelu...