54. BÖLÜM (SENET)

52 7 5
                                    

asel ile arya kahvaltıdan kalktıkları gibi evden çıkmışlar ve mertanın kumarhanesine doğru yol almaya başlamışlardı. asel aryanın bu istikrarına karşı aklında planının olduğunu anlamış bu yüzden sorgulamamıştı. araba yolculuğunda sevgilisiyle kavgaya girişen asel sevgilisinin aramasını açmayarak söylenmeye başladı. hararetli kavgaları aselin hem sinirlenmesine hemde kırılmasına yol açarken arya durumun vehametinin farkında olduğundan sesini çıkartmadan aselin sakinleşmesini bekliyordu.

arya arabayı park ederken asel aryayla beraber arabadan indi. arya çantasını koluna takarak aselin koluna girdi. ikili mertanın kumarhanesine girerken arya etrafta dolanan bir adama mertanın odasını sormuştu. ikili mertanın odasına giderken asel "plan ne?"dedi. arya "bana ayak uydur bebeğim"diyerek geldikleri kapıyı açarken mertan işlerinden başını kaldırıp kızlara baktı. kısa süreli şaşkınlığının ardından kızları oturmaları için sandalyeleri gösterdi. arya ile asel otururken mertan "hayırdır? sizi hangi rüzgar attı?" arya sırıtarak sandalyeye yaslandı. "çantasının içinden çıkarttığı dosyayı eline alırken "illegal işlerini gözle görülür yapıyorsun mertan. bu devletin kulağına gitmesiyle kumarhanenin kapanmasına yol açar. farkında mısın? "mertan asel ve aryada gözlerini gezidirip "neyden bahsediyorsun?"dedi, anlamamazlığa yatarken. arya dosyasından bir belge çıkartırken " burda usulsuz para hakladığın ve hesabına yatırılan paraları görebiliyorsun. vergi kaçakçılığı usulsuz para haklamalar devletten gizli para kazançları... daha saymama gerek varmı?" mertan belgeyi eline alırken asel dikkatle konuşulanları dinledi. aryanın neyi amaçladığını anlamıştı.

mertan belgeyi masasına bırakırken "bu hiç bir şeyi kanıtlamaz" demesiyle arya gülümseyerek başka belgeler çıkarttı. "elimde ondan daha çok belge var mertan. senin hesabın olduğunu knaıtlayan ve yasa ıdşı işlemlerin yer aldığı bir çok örnek." mertan kaşlarını çatarken ciddileşere yerinde dikleşti. arya iyi yerden vuruyordu. "bunlar hiç bir şeyi açıklamaz. bunların geçerliliği yok" arya asele bakmasıyla asel "hepsinin yürürlülükte geçerliliği olan belgeler. hakim karşısına çıkılmasıyla idari cezalar başlar. "mertan asele dönerken asel gülümseyerek kendini tanıttı. "ben asel. avukatım" mertan tongaya geldiğini anlarken sırtını sandalyesine yasladı. 

"dersine çalışmışsın"diyerek aryaya dönerken arya sırıttı. mertan ağır bir şekilde aryaya doğru eğilip kollarını masasına dayayarak "merak eidyorumda bu belgeleri nasıl eline geçirdin?" arya omuzunu silkti. "beni küçümsüyorsun mertan. bundan hoşlanmam"derken mertan kıstığı gözlerle asele döndü. bu sefer hedefi aseldi. "sen nasıl bir avukatsın? bu işlere bulaşan avukat mı olur" asel kahkaha atarken "hangi işten bahsediyorsun? sonuçta senin avukatın değilim. gayet yasal bir işletmenin avukatıyım" mertan kaşlarını çatarken "işletme dediğin kumarhane" asel omuzunu silkerken "yasal dediğimde hiiç bir illegal içermiyor olması" göz kırparak söylediği şeye karşılık mertan sırıttı. 

"sizin kumarhanenin yasal olduğunu mu sanıyorsun gerçekten?" asel aryaya dönerken sırıtarak yanıtladı. "yasal olmasa bile kanıtlayabilir misin?" aselin bakışları mertanı bulurken asel devam etti. "bulamazsın" mertan kıstırıldığının farkına iyice avrırken aryaya döndü. "ne öneriyorsun?" arya sonunda gelinen noktayla gülümsemeye başlarken dosyasından başka bir belge çıkarttı. "bu hatalarını örtbas eder ve her bir işini yasalmış gibi gösterebiliriz" mertan merakla kaşlarını kaldırdı. "ne karşılığında?"derken arya " bize bağlı olduğunuz takdirde" mertan gülmeye başlarken "kabul etmezsem?" arya kolundaki saate bakarken "birazdan vergi müfettişleri birazdan burda olur. derdine onlara anlatır daha sonra ahkim karşısına çıkarsın" mertan aryayı dikkatle dinlerken "vergi kaçakçılığından maksimum beş yıl yer yatarım. usulsuz paraya gelince de cezasının parası neyse öderim. bu cezaları çekmeye razıyken neden size bağlanıp paramı size yedireyim?" arya omuzunu silkti. 

"tabi bunlarda bir seçenek ama şöyle bir gerçekte varki"diyerek dosyasını direk mertana açarken "bana yığınla borcun varken ve şimdiye kadar ödememişsen ne olur?" mertan kaşlarını çatmış ve "ne saçmalıyorsun"demesiyle aryanın elinden dosyayı aldı. "bunlar gerçek değil" diyerek aryaya bakarken arya "ama sistemde bana borcun gözüküyor mertan" mertan şaşkınlıkla kaşlarını çatmıştı. arya asele bakarken " asel söylesene bana ödemediği ve oldukça yüksek meblağ borcu olduğu için kumarhanesine haciz gelmez mi?" asel aryaya ayak uydurup "ödeyemeyeceği kadar yüksekse meblağ, borcun karşılığı kumarhaneyi bile alabilirsin" mertan kaşlarını olabildiğince çatarken "saçmalık"dedi. 

bu mümkün olamaz diye düşüncelerine dalarken aryanın bunu nasıl yapabildiğini düşündü. aryanın gücünü bir kez daha fark etmişti. kumarda yetenekli olduğu kadar insanları kapana kıstırmada da yetenekliydi belliki. mertan bunu başta anlyamadığına kızdı. mertan gözlerini aryaya kilitlerken "kazandığım paraları senden borç alıyormuşum gibi sisteme kaydedip beni, sana broçlu olarak gösterdin."dedi yeni anladığını gösterirken arya gülümsedi. "evet! devlete kazık atmana karşı kazandığın paraları legal bir şekilde benden almışsın gibi gösterdim" "bunu nasıl yaptın?"mertanın meraklı sesine karşılık arya "sorun nasıl yaptığım değil mertan. yapmış olmam. ve zaman geçiyor.. karar verme zamanın. hızlı karar vermezsen beş dakika sonra bu kumarhane benim olur"  mertan arkasına yaslanırken düşündü. sıkışmıştı. bu kızları küçümsediğini yeni fark etti. hiç beklemediği yerden vurulmuştu. çözümü de yoktu. 

"kabul ediyorum" arya duymak istediği cümleyle çantasından bir kağıt uzattı.  mertan kağıdı eline alırken "bana senet mi imzalatacaksın?" arya başıyla onayladı. "bize yapacağın bir ihanette yada bize vermen gereken vergileri vermemen dahilinde kumarhanenin bize ait olduğunu göstermem lazım. öyle değil mi?"  mertan seneti imzalarken "seni gerçekten takdir ediyorum arya. güzel yerden sıkıştırdın" arya imzalanan seneti eline alırken "geçen gece bizim kumarhanede yer alan varisin amblemine laf yapmışsın. bunun hatrına kumarhanende kupa amblemi olucak mertan. bana bağlandığını göstermemiz lazım" arya göz kırparak ayaklandı.

"anlaşma yapıldığına göre vergi müfettişi bir sorun göremez merak etme. sisteme kayıt yapılır şimdi" mertan başıyla onayladı.  

asel aryayla ayağa kalkarken mertan asele döndü. "artık benimde avukatım oluyorsunuz diye düşünüyorum" asel mertana dönerken "artık legal oluyorsunuz sanırım" mertan gülmeye başladı. "benim kumarhanemi legal yollarla aldığınızı düşünmüyorsunuzdur umarım" asel mertan gibi gülümserken " artık bize bağlandığına göre illegal bile olsa legal gözüktüğünden avukatlığını yapmamda sorun görmüyorum. ama şöyle bir şeyde var. pahalı bir avukatım." mertan başıyla onayladı. sırıtması büyürken "ben de ucuz olacağınızı düşünmemiştim zaten" asel gülümseyerek cebinden kartını çıkarttı. "o halde lazım olur."diyerek kartını mertana vererek odadan aryayla birlikte çıktı. 

arya asele gülerek bakmaya başladı. asel bunun üzerine aryaya "ne var"derken arya "sanki içerde bi flört ettiniz"asel gülmeye başladı. arya bunun üzerine daha da gülmeye başladı. "tüh keşke o zamanda içerde bulunmasaydım"asel aryanın eğlenmesine karşı omzuna vururken "abartmayalım"diyerek arabaya bindi. "hem benim sevgilim var"diyerek telefonunu eline almıştı ki gördüğü mesajla arabayı çalıştıran aryayı korkutan çığlık eşliğinde aryaya döndü. arya endişeyle asele bakarken asel "artık sevgilim yok"dedi. arya şok olmuş bir halde asele bakıyordu. 

evet kavga ettiklerinin farkındaydı ama bunun sonucunun ayrılığa gitmesini de beklemiyordu. bunu kimse beklemiyordu.  

52Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin