83. BÖLÜM (KIŞKIRTICISIN)

14 5 4
                                    

Arya sıladan ayrılırken aklına gelenle sılaya hızla sarstı. "Neden ilk aklına varis geliyor. "Dedi. Sıla şaşkınlıkla tuanadan ayrılırken aryaya bakıyordu. Neler olduğuna anlam veremezken arya devam etti. "Sen"dedi ve ekledi. "Sen kaanın varisin telefonunu hiç açmadığını gördün mü?" Sıla kaşlarını çatmaya başlarken " sen kaandan mı şüpheleniyorsun"dedi teyit etmek ister gibiydi. Arya başını sallarken "sen söyledin sıla. Kaan her zaman açar diye. o halde kaan, varisin aramasını neden açmadı. "Tuana meraklı bir şekilde "ya varis aramadıysa kaanı"arya tuanaya bakarken sılaya döndü. "Bunu öğrenebilirsin sıla. Dene şansını." Sıla olayı sindirmeye çalışırken ayakta durmakta güçlük çekti. Bu bilgiler ve yeni gelişmeler sılayı yıpratmaya başlamıştı. Adamı bir türlü bulamadıkları yetmezmiş gibi sürekli olarak şüpheliler değişiyordu.

Tuana sılayı sandalyeye oturturken aryaya döndü. "Sıla kendine gelsin araştırır. Lakin yine de her sonuca hazırlıklı olmakta fayda var" sıla başını eğmiş denilenleri dinliyordu. Kendine gelmeye çalıştı. Her seferinde başarısız olması belkide ilk defa bu kadar hazırlıksız olmasınaydı.

Sıla ayağa kalktı. Dik duruşundan ödün vermemeye çalışır gibi aryaya döndü. "O halde yarın varisin yanına gideyim.  Telefonundan kontrolleri sağlarım. "Arya sılaya doğru ilerlerken "kendini yıpratmadan yap sıla. Her şeyin bu kadar hızlı olmasına gerek yok" sıla belli belirsiz başını sallarken "dinlenmek istiyorum"dedi. Tuana hızla sılayı onaylamış ve "git yat. Anca kendine gelirsin"derken sıla başıyla onaylayıp odadan ayrıldı. Arkasından arya tuanaya dönmüştü. " sılayı ilk defa böyle görüyorum. Belliki bu durum sılayı epey sarstı. ne yapacağız" tuana umutsuz bir şekilde başını sallarken "onu teselli edecek kelime bile bulamıyorum arya. her ihtimale karşı varisi bile savunamıyorum" arya tuanayı onayladı. "çok zor bir durum. umarım varis arda  gibi olmaz" tuana umarım derken arya sılanın arkasından bakıp "o halde bende gidip yatayım. bu gece çok uzundu dinlenmek iyi gelecek." derken tuana onu onaylamış ve aryanın arkasından oda odasına doğru ilerlemişti. 

ertesi günün sabahı oldukça erken kalkan sıla yerinde duramadığından hazırlanmaya başlamış ve evden kahvaltı bile etmeden ayrılmıştı. sonucunun varis çıkma olasılığı sılayı oldukça derinden etkilerken kalbi sıkışır vaziyette yolda varisin mekanına sürüyordu. varisi sevdiğinden sonucun o çıkmaması için etmediği dua kalmamıştı. arabayla vardığı mekana karşı durakladı. buna hazırmıydı? sorguladı sıla. kalbi deli gibi atarken nefesinin sıkıştığını fark etti. avuçlarının içi terlerken yalpalayarak kendini arabadan çıkarttı. kendi öne, ayakları gerisi geri gidiyormuş gibi hisse de hissede ilerlerken onu karşılayan berkle durakladı. berk kolundaki saati kontrol ederken "erkencisin?bir sorun mu var?"dedi. sıla başını dikleştirirken "varisi özledim olamaz mı?" berk gelen yanıta karşı tebessüm ederken "tamam şampiyon. varis içerde" sıla başıyla onaylayıp ilerlemeye devam etti. duygularına fena kapılıyordu ve bu sılanın işi için hiç iyi değildi. duygularına hükmetmesi gerekiyordu. duygularını saklamalı ve belli etmemeliydi. en ufak bir şeyde parlaması sıladan beklenmedik hareketlerdendi. sıla kendine çeki düzen vermeye çalışırken geldiği odaya karşı durakladı. derin nefes alıp verirken kendine cesaret yükleyerek içeri girdi. 

varis masasına eğilmiş önündeki dosyalara pür dikkat bakıyordu. kaşları hafif çatılmış saçları önüne dökülmüştü. yüzü gergin dudakları tek çizgiydi. gergin ve ürkütücü gözüküyor olmasına rağmen sılanın kalp atışları heyecandan hızlanmıştı. aşk böyle bir şey miydi? sıla boğazını temizleyerek masaya ilerlerken varis başını kaldrımış ve karşısında gördüğü sılayla yarım yamalak DUDAĞINDA gülümseme peydahlamıştı. "erkencisin"derken sılanın sandalyeye oturmasını izliyordu. "özlemine dayanamadım diyelim"diyen sılaya karşı varisin dudağındaki gülümseme büyümeye başlamıştı. "yapma ya"diye keyiflenen varise karşı sıla tebessüm etti. içi kan ağlarken duygularına hakim olmak hiç bu kadar zor olmamıştı. 

"güncel kontroller için geldim. "diye açıklama da yaparken varis dikleşti. "asıl amacının iş olması kalbimi kırdı" sıla sırıtırken "eh sonuçta işim karşısında para alıyorum. işimi yapmazsam gaddar patronum beni kovabilir" varis dudağını kıvırmış ve kendini sandalyede geriye atarken kalkık kaşlarıyla tekrar etti. "gaddar patronun.." sıla başını salladı. " herkesin korkulu rüyası diyelim" varis anladım der gibi başını sallarken "o halde sizi rahatsız etmeyeyim de işinize bakın. sonra gaddar patronun sizi üzmesin." sıla masaya doğru eğilirken "o beni üzmez. en azından ona izin vermeyecek bir sevgilim var" varis kaşını kaldırmıştı. "kışkırtıcısın."sıla sırıtmasını büyüttü. 

"telefonunu alayım canım. güvenlik kontrollerinden başlayalım"varis aptal bir sırıtış yüzüne eklerken "bu güvenlik kontrolü sosyal ağlarımı kapsamıyor diye düşünüyorum" sıla gözlerini devirirken "sosyal ağlarını kontrol etmek istesem senin telefonuna gerek kalmadan hallederim" varis tehlikeli bir şekilde sırıttı. ardından telefonunu cebinden çıkartıp sılaya uzattı. "al bakalım"derken sıla memnuniyetle gülümserken "seni de işinden koymayım canım. işine devam edebilirsin"diyerek sandalyesinde yayılarak telefona girdi. varis sılanın bu hareketlerini eğlenerek izlese de sılanın ne yapmaya çalıştığına anlam veremiyordu.

sıla eline aldığı telefona direk girerken arama kaydına girdi. dün gerçekleşen aramaları kontrol ederken kaan ismiyle durakladı. aramanın açılıp açılmadığı belli olmadığından telefonu kurcalamaya başladı. uzun uğraşlar veren sılaya karşı oldukça rahat bir şekilde dosyayı inceleyen varis başını arada dosyadan kaldırıp sılayı izliyordu. çatılmış kaşları ve tamamen telefona odaklı olan sılaya karşı meraklı bir şekilde bakıp önüne dönerek dosyaya bakmaya devam ediyordu. sılanın saçma sapan bir şey yapmayacağından emin ve ona sonsuz güveni kötü düşünmesine izin vermiyordu. 

sıla sonunda bir yol keşfedip aramanın açılıp açılmadığına bakabilirken kaanın üstüne tıkladı. aramanın açılmadığını görmesiyle gülümsemeye başlarken derin bir nefeste almayı ihmal etmemişti. o zaman kuşkulanılacak kişi varis değildi. sıla başını telefondan kaldırırken varisin  ne oluyor der gibi bakışlarına karşı. "güvenlik duvarları oldukça sağlam buda maaşıma zam demek oluyor"dedi. varis başını yana eğip gülümsemeye başlarken sıla da sırıtarak başını telefona çevirmiş ve kurduğu uğraştığı her şeyi iptal ederek telefonu eski haline getirmişti. sıla telefonu varise uzatırken "telefonunu güncelledim ve virüslere karşı koruma altına aldım. rica ederim" varis telefonunu eline alırken "teşekkür ederim canım"dedi. sıla göz kırparken ayağa kalkmış ve varisin yanına doğru ilerlemeye başlamıştı. 

yüreğinin verdiği rahatlık hissi gergnlik ve stresten oluşan mide bulantısına bile bire bir gelmişti. artık kuş kadar hafif hissediyordu kendini. keyifliydi. varisin meraklı bir şekilde onu izlediğini bildiğinden peşinde sürüklediği sandalyesini varisinkinin yanına koyarken "sıra bilgisiyarını kontrol etmekte" varis sılaya başını çevirirken "bana kalk desen kalkardım. uğraşmana gerek yoktu"derken sıla kaşlarını çattı. "ama bu sefer yan yana oturuyor olmazdık" varis tebessüm etmeye başlarken sılaya doğru yaklaştı. sılanın dudağını öperken "afedersin canım. düşünememişim"diyerek geri çekilirken sıla sırıtarak "biliyorum. o yüzden genelde senin adına ben düşünüyorum"diyerek bilgisiyara döndü. varis sılanın laf sokmasını sırıtarak izlemiş ve hayran dolu bakışlarını dosyasına geri döndürmüştü. ah sılaya ne ara böyle kapılmıştı o bile anlayamamıştı. hayatında ki boşluğun bir kadın olduğunu ve o kadının sıla olduğunu nereden bilecekti zaten. 

sıla sırıta sırıta bilgisiyarrı tararken aynı zamanda keyifle kızlara mesaj atmayı da ihmal etmemişti. gerçi sabahın köründe kızların o mesajı hemen görmeyeceğini bilse de o sıla için rahatlama güvencesiydi. varisin suçsuz  olduğunun kanıtıydı. "varis kaanla konuşmamış. kaan telefonu açmamış" mesajını gönderip bilgisiyarda işlenmeye devam ediyordu. odanın kapısı çalınıp açılana kadar kaanın şüpheli olduğunu unutmuştu. içeriye üstelik kaan girerken sıla duygularına hakim olamadı. anlık şaşkınlık ve öfke gözlerinden ve yüzünden okunurken kendini hızla toparladı. Allahtan varis fark etmemişti. sıla varisin dosyaya dalmasına şükrederken kaana baktı. şimdi kaanla ne yapacaktı onu düşünmeliydi. 




52Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin